Jag får: "Det gick inte att köra uppdateringskomponenterna på datorn" "Det går inte att kommunicera med Sonys uppdateringsmotor (fel 11)" blablabla... "Försök igen senare" Någon annan som får samma eller är det ett lokalt problem hos mig?
Jag fick samma fel, både under Windows XP och Windows 7 64-bit. Efter att ha studerat loggen (med programmet C:\Program Files (x86)\Sony\Sony PC Companion\PCCompanionInfo.exe) [Options -> Log Level: 3] upptäckte jag följande fel: 22:47:03,33 [PhoneUpdate 15/02/16] XML file 'C:\ProgramData\Sony\Sony PC Companion\CloudCapabilities.xml' doesn't contain any '/device-set/devices/device/identification' nodes. och mycket riktigt så var xml-trädet inte formaterat som programmet ville ha, det gick istället /device-set/devices/variants/variant/identification Jag tog därmed bort alla nedanstående taggar: <variants> <variant> </variant> </variants> Stängde därefter av programmet (avsluta från SysTray) och startade igen och allt uppdaterades korrekt. Detta trick fungerande på Sony Xperia Z2 Tablet (SGP511) WiFi (16GB), jag garanterar inte att det ens fungerar för någon annan, ändringarna görs på egen risk. Jag skulle vilja påstå att något är fel hos Sony, antingen är det ett gammalt PC Companion program de har på sin hemsida, eller så är det en gammal definitions-fil (XML) som de har på sin server. Jag installerade PC Companion från http://support.sonymobile.com/global-en/xperiaz2tabletwifi/tools/pc-companion/
Tack för tipset. Jag tog bort filen helt i stället för att editera den, det skapades en ny när jag startade programmet igen.