Har problem med wifi med min Nexus... [Rubrik redigerad /Mod]

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Kausti, 16 mars 2010.

1. Remuz

Remuz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S10 FE 5G
    Ah, låter härligt, jag hittar den dock inte. Kollar under WiFi och under Ljud&Skärm.

2. JacobVF

JacobVF Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Känner inte igen de buggar du skriver om. Har dock sett att min Nexus inte ansluter till nätverket här på jobbet och då står det att det inte gick att ansluta under inställningar men det står även "tap to retry" - vilket alltid har gått bra. Men det är lite omständigt och man undrar varför den inte gör det utan att man ska behöva klicka.

En bugg som är jobbigare är i Browsern (standardbrowsern) som scrollar till botten av sidan om jag tittar på en sida med en film på, tex Swedroids sida med videorecensioner, något som ni sett? funderar på att filma spektaklet.

Annars riktigt nöjd även om mina tidigare telefoner hade något bättre 3G mottagning.
    /Jacob

3. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Det där du säger med att man måste ta "tap to retry" har jag också varit med om. Även på min förra Galaxy, så det har nog inget med hårdvaran att göra.

Jag har alltid wifi på i telefonen, men att den ska gå över till 3g när skärmen är släkt, men inte när den har power.

Detta funkar oftast bra när jag är hemma, men om jag varit iväg, och då inte varit i närheten av mitt wifi, utan bara 3g, och sen kommer hem, så är det inte alltid som den klarar av att koppla upp sig med wifi, utan då får jag gå in o se vad det är fel, och manuellt ansluta på sättet du beskriver.

Lite jobbigt att man inte kan förlita sig till hundra på det, men så är det väl med wlan på en PC också.

/Söder

4. Kzam

Kzam Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har också haft samma problem, för ett par dagar sedan kunde inte min n1 hitta mitt eget närverk, den hittade dock alla mina grannars och min egen laptop fungerade utmärkt över mitt trådlösa nätverk!

Efter att ha läst runt lite så insåg jag att det troligtvis var pga att jag hade starar om min router och den därmed hade bytt kanal, gick in och ställde in den att alltid ligga på en viss kanal (11) och nu fungerar allt perfekt igen!

5. Jobilinx

Jobilinx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har testat wifianalyser som söker på alla kanaler, nätverket dyker inte upp där...

6. topgun

topgun Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Halvt OT men ändå värt att nämna :P

Finns en uppdaterad ROM som är beta fortfarande men som verkar lovande när det gäller just WIFI se denna länk

7. Remuz

Remuz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S10 FE 5G
    Kungligt! Bara att invänta 5.0.5 då. Jag stör mig inte så hemskt mycket på det mer än att högtalarna knastrar lite när den 3Gar istället för att WiFia. Antar att det beror på frekvenserna...

8. Kausti

Kausti Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Här skriver jag ett aggroinlägg utan dess like där jag klagar som f*n (med viss rätt iofs) på eran favorittelefon. Vad gör ni då? Intar ni försvarsställning? Nope, ni hjälper mig fixa en lösning istället.
    Även om det känns skapligt dumt så låg problemet alltså i att routren valt kanal 13 på routern för sändning av signaler. Det gjorde att Nexusen inte hittade nätverket alls. Fantastiskt dumt om ni frågar mig, men jag förstår anledningen till det.

Tack för att ni faktiskt orkade hjälpa mig med det här - trots att jag knappast skrev det trevligaste inlägget man sett på ett internetforum :o