Fråga: Har Samsung bytt typen av minneskrets på S3?

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Wiruz, 16 mar 2013.

1. barq

barq Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Vi tycker lika... Men jag har töttnat på alla företag... Det är ju inte bara samsung som gjort bort sig ibland. Har haft strul med annat ochså. Jag tycker du gör rätt i att göra det du gör.

Du har allstå ett insane chip men alldrig fått symtom men vill kräva byte av chippet ändå. Har jag förstått rätt? Det ok att begära ett byte även om du inte har symtom, beror på hur mkt ork du har.

2. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jo jag har symptomen att den hänger sig vid installationer/Avinstallationer bla så mitt krav kommer vara att dom bytt ut allt till friska saker och att det inte är samma skitchip som levererades med telefonen. Det kommer jag kolla i Telia store!

Är det så att det är samma skit så kommer jag bli ***** då jag betalat 6000:- för den.

Min telefon lagar man inte med någon mjukvaru patch då det är ett hårdvaru fel!. Det skall vara friska saker i annars får dom helt enkelt bryta kontraktet och då kommer det aldrig mer bli en Samsung vare sig det är en TV apparat eller något annat i detta hem!

Jag har som sagt lämnat in telefonen men jag hittar ingen info om vad dom ersätter den trasiga chippet med? Och det stör mig ju mer jag tänker på det!

Visst jag retar förmodligen upp mig i onödan *Kan jag hoppas*

Och ja .Bara vetskapen som vissa har att dom bär på en telefon med trasigt minne skulle ialla fall få mig att lämna in telefonen och få det åtgärdat innan den rasar när garantin gått ut nästa gång.

Ska köra en tidigare version än senaste släppet då jag inte vill ha någon klåpar patch som antagligen förlänger livslängden tills garantin är borta

*Grinig* i onödan kanske.....

Det roliga är att man undviker att prata om trasigt minne i telefonen. Verkar vara ett problem man inte vill prata om i Telia butiken i alla fall.

Ska tillägga att personalen var jättetrevlig och hjälpsam! Men jag kommer
    inte ta tillbaks en telefon man lagt in samma skit i!

Ska ringa Samsung imorgon!

Last edited: 17 mar 2013
  3. vulfgar

vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    232
    Telefon:
    OP 9

MINA ENHETER

Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    XXEMB5 är nyare än XXELLA. Det har kommit ytterligare några nya emellan, men alla har kanske inte gått ut till nordiska användare, jag har ingen koll på det eftersom jag kör custom rom. Givetvis är fixen från XXELLA med även i dom senare uppdateringarna.

4. Putte i Parken

Putte i Parken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S25 Edge
    Platta:
    Samsung Tab S10 Plus 5G
    Konsumentköplagen säger...

Tre års reklamationsrätt:
    Din rätt att reklamera går enligt konsumentköplagen ut tre år efter det att du har tagit emot varan. Varan kan ha en garanti som är kortare än tre år, men det förkortar inte reklamationstiden enligt lagen.

Reklamera alltid så snart som möjligt för att vara säker på att inte gå miste om dina rättigheter.
    Men det är du som måste bevisa att det är ett ursprungsfel, men det lär väl inte vara så svårt i det här fallet.
    Putte

5. Atilla

Atilla Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Jag lämnade in min på lagning hos återförsäljaren för ca en månad sedan, de i sin tur skickade vidare den till Mobilbyrån. När jag loggade in för att se statusen, såg jag att felbeskrivningen som återförsäljaren skrivit väldigt bristfälligt. Så jag skickade ett mejl till Mobilbyrån med en mer ingående beskrivning. Dagen efter fick jag ett svar från deras kundtjänst, som skrev att det kommer framföras till den ansvarige i verkstaden.

När jag loggade in idag för att se status står det:

"Kostnadsförslag V.11 Ej garanti. Garanti utgången inget kvitto bifogat. Kostnadsförslag avser uppdatering av software - I9300XXELLA Önskas produkten i retur utan åtgärd debiteras undersökningsavgift, 250:- exkl moms."

WTF!! Mobilen är endast sju månader gammal och när jag lämnade in den var den redan uppdaterad till XELLA! Har nu mejlat dem igen, så vi får se vad svaret blir imorgon...

6. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

WTH ? Ja uppdatera gärna!
    Men hade du samma problem? Framgår inte riktigt varför du lämnat in den

7. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jaha och nu var jag i kontakt med Samsungs support!

Personen menade att det här problemet är väldigt ovanligt vilket fick mig att se lite rött.
    Personen kunde inte svara på några tekniska frågor angående hårdvaran!

Jag ringde sedan service verkstan och menade på att detta problem verkar ganska stort och personen menade på att, Ja det här är ett problem! Ett relativt stort sådant dessutom, Visst fanns det andra problem också som kunde vara större men att detta var ett inte allt för litet problem.

Det betyder att
    1. Man ljuger på Samsung (Så känner jag det som)
    2. Samsung har inte gjort ett skit åt hårdvaran vad bägge visste!
    3. Det betyder att dom antagligen monterar i samma skit som jag hade innan?
    eller som man trodde en mjukvaru uppdatering, Fast det ändra man på senare då
    jag beskrev symtomen i detalj. Och jag hoppas den inte kommer tillbaks med en mjukvaruuppdatering!

4. Jag kommer inte ta tillbaks telefonen förens den är i toppskick!

Last edited: 18 mar 2013
  8. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Troligtvis var det Samsungs 1st-line support som du talar med. Såna är alltid inkompetenta och har ingen koll på något, oavsett vilket företag det är.

Tur att du kunde prata med verkstaden direkt då!

/Tapatalk

9. Pixeln

Pixeln Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Jag har ett insane chip, men enligt XDA så är den en variant av dom så kallade säkra chipen.
    Ni som har en fullt fungerande mobil, har ni testat med Dummy file generator? Kan man provocera fram felet med hjälp av Dummy file generator eller hur funkar det?

10. Atilla

Atilla Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Jag hade samma problem med min mobil som alla andra. Frysningar, omstart etc.

Även när jag var i kontakt med Samsung, hade de aldrig hört talas om detta problem tidigare.

Förstår inte varför ingen skriver en artikel om det här, har det ingen som helst nyhetsvärde? o_O

11. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Just nu är jag måttligt irriterad! Och jag svär vid gud att jag kommer sprida detta till världens alla hörn om jag inte får tillbaks en telefon med utbytt hårdvara. Jag är läskigt envis när det kommer till tid och engagemang jag kan lägga på en sådan här sak!

Nej precis.Det låter som att man är den enda i världen som har detta problem.

12. magnea

magnea Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Pratade med samsung själv om det o dom påstår att det bara var galaxy s o sII som hade det. Kan bifoga mejlet från dom när jag kommer hem

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

13. Atilla

Atilla Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Idag fick jag svar från mobilbyrån som jag skrev om i tidigare inlägg. Deras lösning på problemet var att göra en uppdatering av programvaran. När jag påtalade att felet låg på hårdvaran fick jag svaret att, det är upp till deras tekniker att avgöra vad som är fel med mobilen.

På frågan om varför det stod att garantin utgått, när mobilen endast är sju månader gammal, blev svaret att återförsäljaren inte hade bifogat kvittot.

Inte nog med att teknikern kommer med fel lösning, trots att jag beskrivit felet och även informerat om lösningen. Nu får jag även veta att återförsäljaren klantat sig med att inte bifoga kvittot...

Varför kan det ALDRIG gå smidigt till?! :mad:

magnea gillar detta.
  14. kjellson

kjellson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

hmmm kul.. står YES. Insane chip.

Vad gör man åt saken? :P Går det att reklamera där man köpte den eller liknande?

15. bvb

bvb Solbränd Android Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 419
    Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre Telia Hallon Halebop
    Platta:
    Apple iPad Mini
    Övrigt:
    Chromecast x6
    Så länge telefonen fungerar så kan du inte göra något. Bara vänta haha

/Tapatalk

16. lasslax

lasslax Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Jag har tipsat Swedroid om att det vore värt en artikel, men även Swedroid struntar i det.

17. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Sorry, Skulle aldrig ta emot den! Skicka iväg den igen och märk något ställe så du vet vad dom bytt och inte. Själv har jag märkt upp allt som man kommer åt utan att plocka isär mobilen. Litar inte ett skit på varken Samsung eller Service verkstan!

Du kan ju påpeka att den kostar 6000:- ,Kanske verkstadsteknikern kan köpa den av dig?

Hur som helst så kommer jag inte ge mig förens jag är nöjd!. Och om det är trasig hårdvara så är det inget snack om saken. Skulle inte ta den i min hand ens om det stod mjukvaru uppdatering endast!

Last edited: 18 mar 2013
  18. Atilla

Atilla Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Har inte fått mobilen än, de har endast skickat ett kostnadsförslag till återförsäljaren om en uppdatering av programvaran.

Ska märka den vid nästa vända ;)

19. Wiruz

Wiruz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Men du har väl kvitto? Du har lämnat in den i butiken du köpte den i och dom kopierade kvittot för att sen skicka iväg mobilen för lagning?

Ja märk upp allt på ett sätt som knappt syns! Och som jag sa innan så skulle jag aldrig acceptera att dom skickar tillbaks en mobil för 6000:- och hårdvaruproblem. Den får dom gott behålla själva!

KO är ett alternativ. Kan ju samla lite missnöjda

Sen måste det finnas andra oberoende firmor som kan göra en diagnos på telefonen. Själv ska jag ta reda på hur man kan gå till väga om jag nu inte är nöjd!

Ska kolla runt med lite andra firmor efter min telefon har fått sin dom. Ett negativt utfall isf.

20. Atilla

Atilla Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    143
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Info:
    Nova launcher
    Jag hade kvittot med mig när jag skulle lämna in mobilen. De sa att de inte behövde kvittot, för de hade redan i datorn som de kunde skriva ut.

Det värsta som kan hända är väl att man får en ny efter tre gånger...

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2