Har Samsung löst problemet med displayer i Flip/Fold 5???

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Bamsefar, 26 jul 2023.

1. Hatsune Miku

Hatsune Miku Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    760

MINA ENHETER

Nu gissar jag, men tror det är rätt svårt att byta skärmen så en stor del av kostnaden är nog arbetet. De måste väl t.ex. återställa vattenskyddet vid bytet, och kan säkert ha sönder en massa saker av misstag som måste bytas sen. Sistnämnda råkade en annan på forumet ut för, flera gånger dessutom

2. Bamsefar

Bamsefar Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Skärmen för en flip (!) Ligger på 8000. Så en fold borde vara noterbart dyrare. Sedan har väl mcare och Samsung lite rabatt, det är en sak vad slutkunden får betala för en (dåligt genomtänkt) display, och en annan när tillverkaren själv står för fiolerna. Vilket Samsung INTE gör så där himla lätt....

Vad kostar således Samsung Care+ för en Fold 5, det är frågan?

Går det att använda hemförsäkringens drulle del? Ja det gör det men det går typ bara en gång och det riskerar att påverka försäkringspremien...

För en fold eller flip kräver att man räknar med att den inre displayen går sönder förr eller senare.....

3. Hatsune Miku

Mottagna gillanden:
    760

MINA ENHETER

Att byta baksidan på en iPhone 14 Pro Max hos Apple själva kostar 7395 kr. Och detta beror inte på att baksidan är byggd av guld, utan att den inte är modulär; nästan allt sitter fast i baksidan vilket gör det otroligt svårt att byta den, så arbetskostnaden blir jättehög (de kanske t.om. byter hela mobilen istället för baksidan för att det är billigare, vet ej).

Så 8800 kr för att byta inre Skärmen på Z Fold 4 är inte orealistiskt när man tar svårigheten i beaktande. Men det är ju absolut inte ett bra pris sett till mobilens kostnad

4. IbbeKim

IbbeKim Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Jag fick min skärm på Z Flip 3 utbytt på garanti. Jag hade fått två svarta streck tvärs över hela skärmen. Har hittills bara goda erfarenheter med vikbara telefoner, det enda är att jag måste tänka till när jag ska vika telefonen ner i fickan.

5. Bamsefar

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Varifrån kommer prislappen 8800 kr om jag får fråga?

Min fru's Flip 3's skärmbyte var inte så billigt....

6. Hatsune Miku

Mottagna gillanden:
    760

MINA ENHETER

Det kommer från MCares hemsida, som är officiell servicepartner för Samsung. Flip 3 kostar 6800 kr, vilket är mer än Flip 4.

Samsung Samsung Phones service • mcare Sverige

7. Bamsefar

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Då har man sänkt priset vågar jag påstå....

...vilket är bättre såklart, men när skärmarna går sönder i vecket på den inre skärmen pga att skyddsfilmen lossnar så borde det såklart täckas av garanti - och inget annat.