Fråga: Har stor lust att byta rom, men..

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Dec, 22 okt 2011.

1. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Vilken är den bästa kontrollen för att spela äldre SNES-spel? Jag har Snesoid och hade varit supernice och kunna spela mario och andra gamla spel med en vanlig kontroll, alltså ingen jävla cp-wiikontroll som ser ut som ett UFO. Hur kopplar man in en kontroll och vilka finns det och var får man tag på dem? Phonejoy såg nice ut men hittade fan ingenstans man kunde köpa en sån, och förstår inte riktigt hur man kopplar in den. Antar man kopplar in mobilen med MHL till TV och kör fullskärm som i den där videon.

Lite OT det där. TS: Jag testar MIUI lite nu och saknar lite saker med Touchwiz. Ang alarmet så finns det en app som heter "gentle alarm", inte testat själv men ska fungera på liknande sätt med smart-larm funktionen så man slipper vakna till oljud. Vill du testa andra custom roms som använder TW så skulle jag kollat på Batista. Den har funktionen med kameran du eftersöker och andra småsaker som är riktigt nice, och är baserad på Samsungs romar.

Dec gillar detta.
  2. svartis

svartis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

3. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag frågar även samma sak som jag gjorde med alla andra roms. Jag letar bara efter ett alternativ som klarar av att göra båda delarna. Att HDMI adaptrar funkar, och att det ens stödjer att man kan ansluta wii/ps3 kontroller till den. Aka saker som inte har HID (rätta mig om jag har fel).

Angående Phonejoy så går det bara beställa från deras egna sida och man ansluter den som om man ansluter ett tangent bord via bluetooth, och sedan telefonen till HDMI adaptern och sen till tv'n.

Just nu fungerar:

Wii controller - och dess accessoarer som Classic controller el. Nunchuck. Wii controller IME var den jag sist kollade på
    Ps3 kontroller - men sist jag kollade var det ganska krångligt men när det väl funkar så funkar det bra!Finns app för detta, men man måste ansluta ps3 kontrollen först till en dator för att få ut kontrollens ID (tror jag) så att man kan knappa in det ID i appen på telefonen för att lyckas ansluta.

och så klart egna tillverkare som just Phonejoy, iControl (?), Svenska Gametel (beta pågående så den är inte i handeln än).

Dessa kan använda sina egna appar för att ansluta kontrollerna till telefonen, och det krävs inte root eller en rom som stödjer just AOSP/ bluetooth enheter som inte har HID etc.

Det är vad jag kan tänka mig på rak arm. Gametel verkar vara det bästa valet, men man vet inte priset ännu, annars kan man ju köpa ett mini tangentbord och använda den för att löda ihop med en super Nintendo kontroll ;)
    Annars är Phonejoy det billigaste alternativet, dock är styrspakarna I/0 och inte stegvist känsliga. Så även om man rör med spakarna lite granna så kör de på i full hastighet. Det kanske de kommer ändra, men just nu verkar det så, och det är därför jag föredrar en PS3 kontroll

Lycka till!

Last edited: 27 okt 2011
    Ozzalbatrozz gillar detta.
  4. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Tack, ska testa med en kompis ps3-kontroll och funkar det bra så får jag väl köpa en egen ;) MHL-adapter köpte jag och använder aldrig men nu kan den komma till användning ;) Zelda och Super Mario från super nintendo kommer räcka i början för att hålla mig sysselsatt ett tag :D

5. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hehe okaj, hör av dig om du får det att fungera! Lycka till :)

6. svartis

svartis Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Dec gillar detta.
  7. Dec

Dec Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER