Problem: Hårdvarufel! Testa om din WIFI-antenn är lös!

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av fruktsallad, 3 jun 2012.

  1. swedem

    swedem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hur kommer HTC Sverige agera?

    http://www.idg.se/2.1085/1.455206/htc-erkanner-wifiproblem?error=false


    Enligt IDG får vi med detta problem ny telefon efter kontakt med HTC. Har precis kontaktat HTC och de dementerar detta.
    Spännade och få reda på vem som talar sanning, den icke namngivna källan som IDG har pratat med eller HTC supporten!
    Klicka på spoilern om du vill läsa hela chatten med HTC support

    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
    Last edited: 1 aug 2012
  2. estiswe

    estiswe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    P20 pro
    Jag ringde supporten idag. De bekräftade att de känner till felet och bad mig kontakta butiken där jag köpt luren för att skicka in den på service. De har tydligen en fix för problemet så den skall skickas på reparation, man får inte ut en ny lur.
     
  3. fredrikstorm

    fredrikstorm Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2010
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Smackar dom fast antennen med ett tuggummi eller? Jag litar mer på någon kines i en fabrik än någon inkompetent sommarjobbare på Anovo som precis fått veta hur man avänder en lödkolv...
     
  4. exbi

    exbi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Anovo har inte svarat ännu (dåligt intryck), däremot svarade HTC följande (inom 1h, bra intryck!):

    "Hej xxxxxxxxxxxx,

    Tack för att du kontaktar HTC angående din One X.

    Jag förstår att du upplever problem med din telefon, och önskar att få den reparerad. Men oroar dig över att problemet kvarstår efter reparation.

    HTC har uppmärksammat detta problem, och precis som du säger så kommer de framtida One X telefonerna att ha en annorlunda hårdvara som skall förhindra detta problem.

    Om du skickar in din telefon till en av de serviceversktäder vi samarbetar med så ska de vara medvetna om hur problemet blir löst.

    De ska anpassa telefonerna efter hur de nya One X blir skapade.

    Alltså ska det problemet inte vara kvarstående efter reparation.

    Jag hoppas att det här mailet besvarat din fråga, annars tveka inte att kontakta oss igen."
     
    swedem gillar detta.
  5. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Fick precis mail från Anovo att min reparation kommer bli försenad pga reservdelsbrist..... Som om inte Anovo redan är hur sega som helst..

    Edit: Fick svar nu från dem att de skulle byta mainboard cover, mainboard och batteri(?)... Undrar varför? Felen jag åberopade var wifi, gps och mobil data.
     
    Last edited: 20 jun 2012
  6. swedem

    swedem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    När skickade du in din telefon?
     
  7. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    11 eller 12 juni tror jag det var!
     
  8. swedem

    swedem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Är trogen HTC sedan Qtek tiden men måste få säga att jag upplever att HTC och Anovo hanterar Wifi bekymret undermåligt. Att det finns hårdvarufel relaterade till problemet som lyfts fram i detta froum är det inget tvivel om. Att Anovo inte kan lösa problemet på grund av reservdelsbrist kan jag ha förståelse för, men då anser jag att HTC borde agera! Vidare gör HTC:s agerande i media, där man kör PR tricket med att "erkänna felet" och antyda att man kommer att ersätta kunderna med ny telefon samtidigt som HTC supporten dementerar detta, mig riktigt förbannad.
    Synd då detta "lilla bekymmer" sabbar helehetsupplevelsen av denna underbara HTC modell och gör att åtminstone jag undviker HTC vid nästa mobilköp.
     
  9. Niccoo

    Niccoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vi har 3 st HOX i familjen och dom va i början felfria men några dagar efter DOA tiden fick en av dom detta wifi problem (kanske va där från början).
    Jag skickade in den till Anovo den 8 juni med denna felbiskrivning :

    Wifi antennen (sitter löst) det märks tydligt om man klämmer lite lätt
    uppe i högra hörnet då får man full mottagning.
    Eventuellt har Bluetooth och gps också dålig mottagning men har inte hunnit testa detta så mycket.

    Igår 20 juni fick jag tillbaka telefonen med följande kommentar :

    Vi har inte kunnat återskapa eller konstatera felet, telefonen är uppgraderad med senaste mjukvaran.

    Men allvarligt, jag trodde nån skämtade med mej, det är så enkelt att testa wifi att ett barn klarar av det, jag testade BT riktigt igår och också och en enhet 50 cm ifrån telefonen hittas inte utan det krävs ca 30 cm eller mindre.
    Jag började ringa till HTC support som hänvisade till Brightpoint som hänvisade till HTC, så det blev ingen skillnad mer än att jag nu ska få en ny fraktsedel hemskickad och måste skicka in den igen :cry:
    Jag undrar lite vad jag skall skriva för felbeskrivning denna gång ? Rita figurer ?
     
    Last edited: 21 jun 2012
  10. Delivers

    Delivers Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om problemet fortfarande kvarstår och de inte gör någonting åt det när det uppenbarligen är ett hårdvarufel så hota med konsumentombudsmannen och om de inte gör något då gå till konsumentombudsmannen så blir det nog fart på dem.
     
  11. Droid119

    Droid119 Guest

    Lämna in luren till Deltaservice då Anovo inte vet något och dem borde inte ens hålla på med sin verksamhet. Deltaservice kan i alla fall fixa en lur;)
     
  12. swedem

    swedem Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Kan man som kund välja vilken verkstad som ska reparera luren? Tele 2 rekommenderar Anovo!
     
  13. exbi

    exbi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag lyckades för 5 minuter sedan få Brightpoint (Tele2) att skicka ut fraktsedlar till Deltaservice istället för Anovo rörande min One X. Om det var en bra idé eller inte återstår att se...

    Anovo har förövrigt fortfarande inte svarat på mitt mail angående om HTC har gett dem några tydliga instruktioner på hur man löser WIFI-problemet, nu får vi se om Deltaservice har koll.
     
  14. exbi

    exbi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Deltaservice

    Wow, Deltaservice gav ett bra intryck! Redan efter 20 minuter hade de svarat på min fråga:

    "Hej vi har fått instruktioner från HTC om hur vi ska hantera felet så det är bara till att skicka in telefonen så kan vi undersöka den. Det finns olika anledningar till felet och vi behöver göra en genomgång av telefonen för att kunna bedömma åtgärden :). Vi rekomenderar att ni kontaktar er återförsäljare och skickar in telefonen vi dessa."

    Anovo (Regenersis) fick samma fråga (om HTC gett dem instruktioner hur WIFI-problemet skulle lösas) för 3 dagar sedan, fortfarande inget svar :mad:

    Känns som telefonen är i rätt händer hos Deltaservice.
     
  15. Droid119

    Droid119 Guest

    Det är en HTC lur så ja!
     
    swedem gillar detta.
  16. Droid119

    Droid119 Guest

    Min IncS har varit hos Deltaservice två gånger, Dem är snabba med och dem lyckas med det mesta! Du kommer garanterat bli nöjd!:)
     
  17. Great

    Great Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Spännande, jag skickade min lur den 18/6, stod att den anlänt den 20/6.
    Kollade statusen nu, o den hade gått iväg från anovo, borde va här på onsdag.

    Brukar det stå på statusen vad som gjorts? här stod ingenting.
     
  18. Niccoo

    Niccoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2012
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Statusen hos Anovo för mej va att den va på slutkontroll samma dag som jag fick tillbaka den, men o andra sidan hade dom ju inte gjort något med telefonen så det kanske e logiskt :ehm:
    Det måste vara otroligt svårt att hitta felet med att BT signalen är max 30 cm och Wifi bara kan hittas om du står o tittar på routern :ehm:
     
  19. Great

    Great Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick tillbaka luren idag, kan ju konstatera att den kom väldigt snabbt iallafall
    skickades den 18/6 o anlände idag 26/6, o hör o häpna, att den verkar ha betydligt stabilare Wifi iallafall, blir kul o testa BT sen oxå.

    Skulle vilja påstå att Dom lyckades med wifin.
    https://dl.dropbox.com/u/17069710/IMG_7765.JPG
    Från vänster Samsung Note, HOX, Desire HD
     
    Last edited: 26 jun 2012
  20. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max
    Hittade också detta felet på min telefon idag. Vill verkligen inte skicka min telefon till anovo. Var skickar Phone house sina telefoner?

    Skickat från min HTC One X