Ibland är man (kanske pga mina egna missförstånd) inte riktigt med på vad som pratas om i tråden (ungefär som i tråden Abonnemang- och operatörserbjudanden - där det ibland friskt blandas mobilabonnemang med bredbandsfiber t bostad, vilket blir väldigt individuellt), men nu är vi i tråden där folk mer eller mindre frekvent rapporterar sina erfarenheter av hastighetstester med olika operatörer på olika platser. [I sig lite intressant, men det blir i princip bara individuella nedslag runt om i landet, närmast noll överblick (å andra sidan till vad nytta: var och en rör sig oftast begränsat, med vissa undantag), men det kanske är brist hos mig att inte följer så noga, samtidigt blir det heller ingen direkt uppföljning över tid. Så det blir som sagt mest individuella nedslag i verkligheten.

]
Men så till frågan; flera kan vissa detaljer till kring tekniken långt bättre än jag, och visst består inte vårt nät av enbart ett enda stort radiolänk-nät (dvs mast till mast), utan det ansluts till fiber, stamnät osv. Men förstår inte frågan riktigt, vem spelar över mobilnätet (kanske mer i framtiden då utvecklingen går ditåt) på ett sätt så att svarstider är av kritisk vikt, och att det avgör operatörsval? (Visst kan det finnas skillnader, men dessa är ju per definition knutna till var man befinner sig, och i andra hand operatör.)
Click to expand...