Hittade information på deras sida:HBO Max
Installation av HBO Max från något annat ställe än den officiella appbutiken Google Play stöds inte.
Huawei-telefoner och surfplattor stöds inte längre.
För jäkligt!
Alla andra program fungerar bra, det kan man se därför att dom appar som går att hämta syns
Fick svar från kundtjänsten, som inte vet ett skit och skyller på Huawei!
Oj då, det var tråkigt att höra, men absolut så ska vi kika på det!
Ja precis, dessvärre har tillverkaren utav Huwaei telefonen nyligen lanserat en uppdatering till sin telefon där dem utesluter Google Playstore och använder sin egna istället.
Trots att Huwaei använder ett OS som är baserat på Android, hindrar dessvärre deras nya online app butik som dem lanserat att ladda ner appen på denna typ av enhet.
Dessvärre med att detta är en ändring som tillverkarna själva har gjort med sin produkt, finns det tyvärr ingenting vi kan göra på den fronten beklagligtvis.
Det finns däremot en sak man skulle testa själv, vilket är att man skulle kunna installera HBO Max appen utanför deras vanliga app store.
Jag vill notera att detta är någonting man gör på egen risk, med att det går utanför våra vanliga metoder för att använda, hantera och streama med appen och rekommenderas enbart om du är själv kunnig med smartphones.
Vi vet att appen fungerar med Huwaei och fått det bekräftat internt inne hos oss, just dessvärre med detaljen om senaste uppdateringen till deras telefon via tillverkaren går det dessvärre inte att ladda ner appen i dagsläget (det vill säga, om du har den installerad redan, så flyter det på med appen, men om du tar bort den kan du dessvärre inte installera den igen via vanliga medel).
Vi beklagar denna omständighet och vill givetvis att du ska komma igång så klart med att börja streama med oss, och om du har fler frågor om din enhet kan du givetvis kontakta tillverkaren utav din telefon, alternativt deras kundtjänst för vidare assistans och information.
Återkom gärna om det är någonting annat som vi kan hjälpa dig med!
Ha en trevlig dag!
Edit:
HBOMax support har skyllt på att jag inte har en riktig Android...
Sedan Google Play Store...
Som jag väntar på besked om detta är riktigt.
Man får tydligen "spärra" valfria mobiler som HBOMax verkar ha gjort..
Får väl höra snart vem det beror på, HBOMax är ju Amerikanskt och har kanske en annan syn på Huawei..
Last edited: Jul 16, 2023