Bara en liten uppdatering till de som följer mitt arbete här.
Hallen vid inflytt/annons...
Visa bifogad bild 201530
Visa bifogad bild 201531
Då jag kapar upp väggen å bräddar lite så har kaklet varit lite off... Så jag fixade till detta å gjorde en mindre renovering..
Målat väggar, monterat lister. Lagt nya plattor.
Samt satt upp lister...
Först måste man ju få godkännande av frugan...:
(Målning klar här dock)
Visa bifogad bild 201532
Visa bifogad bild 201533
Då den sortens trägolv jag har (infästnings mässigt) slutade att säljas runt 2018... så fick jag köpa nytt trägolv och lappa ihop så gott jag kunde då jag inte ville byta hela golvet... Inte nu iaf..
Visa bifogad bild 201537
Visa bifogad bild 201534
Visa bifogad bild 201535
Visa bifogad bild 201536
Visa bifogad bild 201538
Bara taket kvar, håller på att fräsa ut och byta alla lås i dörrarna samt byta till svarta handtag.
Ett extra filter på vattnet är också installerat, samt bytt rören till vattenmätaren och fått en nya vattenmätare.
När rören till köket är bytta så är samtliga rör i huset bytta.
Visa bifogad bild 201539
Också monterat en till Habo Tribe på källardörren då frugan börjat använda den varje morgon när hon tar sig till jobbet också.
(Dock var den silver å den skar sig med det befintliga handtaget som satt brevid på andra dörren). Så jag flyttade det svarta låset till källaren å köpte ett nytt svart handtag å satte brevid så det matchar bättre.
Visa bifogad bild 201540
jag vet att jag inte är snabb med uppdateringar men efter nästa projekt så blir det kanske ett tag innan det blir ngn mer.
Jag visste att jag inte skulle få behålla min far så länge.. men vi alla ink. Han själv räknade med ett par år till iaf... Men den 25;e september så lämnade han oss... Knappt en månad efter det paleativa beskedet... En infarkt orsakat av höga halter av ngt salt i kroppen enligt sjukhuset (han låg inne) men de behandlade det inte då de inte hade tagit prover för att se detta utan trodde det hade med blindtarmen å göra... (Den infon jag fått)
Han blev 65år, han hann få sin första pensions utbetalning...
Tyvärr så får man inte vara hemma å sörja mer än några dagar ifrån jobbet, sen blir det semester dagar som var obefintliga då jag varit å snickrat på pappa och mammas hus å försökt umgås mer med pappa i år. Så ja min buffert är nästintill tom nu tyvärr. Men jag kommer pilla med små saker å vissa andra saker som jag redan köpt material till som jag har liggande. Då jag ofta långt i förtid köper saker om det är bra pris eller jag hittar ett klipp på blocket eller liknande, för att jag behöver hålla händerna igång och projekt i huvudet för att tänka på annat ett tag framöver så är ju det tur för mig...
Vardagsrummet kommer jag börja med lite smått, då min kära son gjorde sönder tv;n häromveckan...
Å den hade jag inte tänkt byta förens vardagsrummet är gjort... Tur det var näst på tur å det finns golv å tak i källaren till det...
Förlåt för mkt orelaterad text osv, behövde bara skriva av mig lite....
Click to expand...