Hej då Desire <3 (The official hyllnings tråd)

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av bergsby, 28 mar 2012.

  1. bergsby

    bergsby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag mins natten till 13/4 2010 då vi satt uppe en hel drös med folk och väntade på leverans rapporter. Någon galen människa jagade efter en postbil som innehöll telefonerna, Själv satt jag och campade utanför DHL stället 1 timme innan posten kom. 2 underbara år har de blivit med denna pärla i mobildjungeln. Förutom bristande internt minne som man snabbt löste med root har jag inget klaga på. Snyggare och skönare mobil att hålla i får man leta efter. Nu är de ca 1 vecka till one x release och min kära vän skall få vandra vidare till fruns syskon. One x har mycket leva upp till efter tusentals timmar ihop på bussar, tåg, spårvagnar och som gps i bilen.

    GOOD BYE <3
     
  2. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Minns när jag la min beställning den 24 april -10, och hur leveransen dröjde på grund av askmoln.
    Drygt 10:e maj fick jag min.
    Minns också första gången man skulle radera en sms tråd på 300 sms, men det gick inte, då låste den sig.
    Till slut insåg man att det inte var telefonens fel, utan androids.. :-)

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  3. Androidas

    Androidas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Fick min Desire den 27e maj -10. Min frus och min 10-års dag. Vi var ute och åt en lugn middag (hon var på toktjocken).
    Jag minns en hel del av kvällen. Mest när jag kom hem och öppnade lådan.
    Great Times.

    Tapatalked!
     
  4. bergsby

    bergsby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Radera Sms loggen och de hänger sig. Great times :D
     
  5. im_bored

    im_bored Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Best thread ever! Kommer ihåg hur jag drog på att lämna in den på reparation (omstarter). Telenor hade dragit fel summa varje månad för telefonen och jag visste att dom skulle komma på mig när jag lämnade in den. Höll ut i sex månader. Till slut startade den om varje gång jag gjorde något, förutom att ringa. Desire -> one x
     
  6. bergsby

    bergsby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Skulle inte säga nej till en tegra 3 Desire med samma skal :D.
     
  7. pl8

    pl8 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Köpte min via blocket i Maj 2010.
    Har nog tappat den 40-50 gånger. En gång i full fart från cykeln rakt ner i asfalten.
    Just nu flyter den bättre än någonsin förut med Runnymede romen.
    Kunde dock inte motstå tele2s erbjudande på en ny One S. Kommer dock flasha in ICS på desiren när allt fungerar som det ska.

    Kommer dock bli skönt att få en telefon med bättre kamera. Det är det enda jag har tyckt varit sådär med desiren. Även tidvis varit trött på batteriet.
     
  8. Zisid

    Zisid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2012
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Åh! Underbara Desire!
    Införskaffade mig den i Juni -10 har jag för mig. Det var då brist på den i hela Sverige, men som tur är så såg jag av en ren slump att OnOff *RIP*, helt plötsligt hade 8st på lager, och snabb som man var la man vantarna på ett exemplar. Var rätt glad kan man säga när jag kunde hämta ut min fina telefon med en då gigantisk 3,7" Amoled-skärm, nu är den ju pytteliten när man jämför med andra. :')
    Har varit riktigt nöjd med den, flutit på bra, lite lite minne för apparna (90Mb, hur tänkte de där egentligen? :S) som dock löste sig med en finfin ROM, om jag inte minns fel så tror jag att det var LeeDroid. Sedan har batteriet dött lite för snabbt nu på sistone, men då man ändå nappade på 3erbjudandet med en One X, så får det vara med ett nytt batteri.
    Nu ligger den bredvid mig, med en briliant ROM, Elelinux CM7 2.9, och förhoppningsvis tjänstgör sin sista vecka i min ficka.

    Det har varit en fröjd att använda den varje dag i nästan nästan 2 år nu snart!
     
  9. andreas.trygg

    andreas.trygg Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Htc desire, denna pärla. Min första smartphone, ack så nöjd man skulle bli..
    Minns hur jag satt och tragglade mig igenom dreamhawks utmärkta rootguide för att göra något åt internminnet. Minns även hur den knäckte iphone 3g(s?) med hästlängder på den tiden när den kom. April, maj 2010. Och oxygen då, vilken rom!
    1,5 år hade jag den, tills jag skaffade min g-nex som oxå tillfredsställer mina....desires :P
     
  10. Terihan

    Terihan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Htc desire var även min första smartphone, köpte den i september 2010. några månader sernare tror jag att jag brickade den( den dog när jag höll på att roota) som tur var så fattade inte människorna på anova att det antagligen var mitt fel utan och efter lite tjat skickade komplett en sprillans ny desire till mig. Rootade den och har kört på oxygen fram tills för någon månad sen då jag bytte till en skitbra senserom som jag inte kommer ihåg vad den heter. Kämpen kommer pensioneras nu till sommaren när jobbpengar trillar in men fan vilken underbar tid det var :D
     
  11. boe

    boe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    524
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Rootade min direkt från uppackning, kollade inte ens att den fungerade.
     
  12. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    HTC Desire: Inköpt Maj 2010 - Utbytt Dec 2011

    Jag kommer ihåg april-maj 2010 när jag hade bestämt mig för att skaffa en smartphone då batteriet på min urgamla Nokia dog så fort man pratade i den, trots två batteribyten.

    Jag kommer ihåg hur jag egentligen hade tänkt köpa en iPhone då typ alla jag kände hade en sådan och var väldigt nöjda. Enda anledningen till att jag inte gjorde detta var på grund av priset (jag köper mina telefoner kontant). En kollega hade en HTC Hero och var väldigt nöjd så det fick in mig på Android-spåret, vilket underbart val så här i efterhand!

    Jag kommer ihåg vilken tur jag hade med bokning och leverans när jag väl hade bestämt mig för Desire. Läste på detta forumet om hur folk hade väntat och väntat pga askmolnet men jag lyckades snappa upp en på komplett som jag fick bara dagar efter jag hade beställt den.

    Anledningen till att den inte "levde" två fulla år var egentligen Googles cykler, hade dom släppt Nexus på sommaren istället hade jag fortfarande haft kvar Desiren som telefon idag.

    Idag ligger den gamle pärlan och egentligen bara väntar på att jag ska hitta ett användningsområde åt den. Innan viber fungerade på ICS så hade jag den som "Viber-telefon" men sedan dom uppdaterade appen har den mest legat avstängd. Går då och då in på miuiandroid.com och laddar ner senaste versionen och flashar in den, senast idag faktiskt.
     
    Last edited: 1 apr 2012
  13. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Lite alternativt får jag säga...

    Farväl Desire, du har varit troget vid min sida i 2 år. Du har frälst mig med
    riktiga hemsidor ute på vift, du har gett mig musik när jag känt mig ensam
    och inte ens ensam ute i skogen gjorde du mig besviken med ditt flashstöd.
    Men när du startade om mitt i mitt samtal med min flickvän, ja då gick du för långt.
    :)
     
    Ior gillar detta.
  14. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Haha, lite väl hård dom där va? Du gav inte ens telefonen en chans att be om ursäkt? :-)

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  15. WeeMaan

    WeeMaan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Även jag är väldigt nöjd med min Desire som tjänat mig sedan april -10.
    Den har varit i marken säkert 200 gånger (ingen överdrift) och oftast klarat sig utan problem,
    i höstas prickade den dock en stenkant och halva skärmen sprack.
    Har ICS på den nu och fungerar väl okej, men det börjar bli dags att tacka för fina år tillsammans och gå vidare.
    Kommer sakna dig, och du kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta! <3
     
  16. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Mmm klart Dreamhawk.....tjejen förlät ju mig :)
     
  17. Stennan

    Stennan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    459
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Vad tomt det kommer bli på desire delen :(
    Tror att jag kommer behålla min åtminstonde till hösten. Den funktionen som jag kommer ha svårast att ersätta på en ny lur är att väcka och låsa upp telefonen med trackballen. kände på en HOX och det är långt upp till power knappen om man vill kunna låsa upp luren med en hand.
     
  18. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Jo, det kommer jag toksakna med.
     
  19. Jerpa

    Jerpa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Yoga tab 3 Pro
    Info:
    Nova
    Övrigt:
    Chromecast
    Sitter också med denna som inte var tänkt att köpa från början. Köpte fel lur men det blev ett bättre köp. Tänkte köpa likadan som brorsan men han hade htc hd2, med win har jag för mig.
    Batteritiden har jag börjat leva med, men minnet är...
    Har dock svårt att släppa den då den är liten och bra och gör ett ÿberjobb ute i skogen med geocaching. Med de personer jag cachat med kommer min oftast rätt och närmast.
    Har länge sneglat på root, men fegar ur. Och visst sneglar man på nya lurarna, men ekonomin sätter stopp. Telefonen duger trots allt till vad jag gör. Har jag tur kommer jag upp i 5min samtalstid/mån ;)
    Annars är det surf och geocaching för hela slanten.
     
  20. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    HTC Desire till en HTC One S.

    Jag saknar Desirens mjuka runda kanter. Jag saknar Desirens precis lagomt perfekta tjocklek. Dock kommer jag inte göra mig av med den (behöver få smeka nåt med mjuka kanter även i framtiden).

    Men den får finna sig i att bli rejält brädad av en värdig arvtagare (HOS'en).

    Kommer ändra min sign... hehehe