Är just nu väldigt enkelt att veta vad som fungerar på den nordiska. Ingen build annat än Daldroids build fungerar. Så fort det dyker upp en ny bootloader för den nordiska lär det vara svårt att missa.
Någon som vet om man kan lägga in widgetsen från HEROn? jag skulle vilja ha den kalendern och twitter applikationen
Jag vet inte om de funkar utan för Rosie men på denna sida finns en länk till en zip fil med alla apps http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=524744&page=3
Som Adobe säger så funkar flash i Hero, så även i SUperHeroV2! Dock handlar det inte om 80% som de säger direkt. Reklam funkar "bra", SMHI funkade inge vidare. Men åhhhh vad seg den är.......
Kul att se! Men SuperHeroV2 är väl baserad på en beta av Hero? Så det är väl förhoppningsvis inte omöjligt att både prestanda och kompatibilitet blir bättre till den slutgiltiga versionen som väl bör finnas i Hero-telefonerna vid lansering..
Ser tyvärr jävligt ryckigt ut när de försöker scrolla kontakter i Hero. http://www.youtube.com/watch?v=mrn6SBQnjn8&feature=player_embedded Kan ju bero på att precis allt är påslaget på den där luren men ändå!
Ja, hackar det sådär på den färdiga versionen så är det illa.. Då känns det verkligen som att HTC borde lagt ner mer tid på att optimera mjukvaran alternativt släppt en Hero med vassare hårdvara som orkar med det..
Ja, nej, det där kan jag omedelbart säga att det skulle jag ALDRIG stå ut med. Jag skulle bli hysterisk och kasta telefonen i väggen efter ett tag.
48h med hero och jag är beredd att hålla med mannyb... men jag orkar inte flasha om ikväll... men hero är så snyggt! och bara det att man kan byta låt mm på låsskärmen istället för att först behöva låsa upp... vill så gärna att det ska funka. Ingen annan som kör SuperHero som fått det att funka bra?
Hittade denna gamla tråd, men jag hoppas någon kan svara mig... Förlåt min okunskap nu... Men jag har en HTC Magic (som jag fått ärva av en vän som är väldigt duktig på allt som har med teknik att göra, och han nämnde att han grejat en hel del med telefonen) och den ser precis ut som dessa dumpar (utom lite grejer som jag ändrat själv). Kan det betyda att jag har denna mjukvara? Var kan jag se det?
Hej. Du har nog en mycket modernare rom med Sensegränssnitt. Vilken rom du har syns normalt under settings->About Phone och sedan längst ner. Är det något du vill ändra på eller nått annat du är ute efter?
Tja, jag kom till denna tråd när jag surfade om Flash Player, tycker det är grymt irriterande att man inte kan kolla på flashfilmer... Längst ner på About Phone står massor som jag inte begriper mig på. Build number CursorSense32A-1.2.6, kan det vara det?
Yes, det är det du ska kolla efter. Det betyder att du kör CursorSense ROM - en Android 1.5 ROM med HTC Sense gränssnittet från HTC Hero känd för att vara ganska snabb. Det betyder också att du har en "rootad" telefon och kan lägga in andra ROM:ar om du så vill. Du kommer mycket troligen att kunna uppdatera till Android 2.2 inom kort som har stöd för Flash. Orkar du inte vänta på det kan du testa applikationen Skyfire som du kan hitta på market. Den klarar av att spela upp en hel det flash filmer (men är lite omständig att använda).
Nja, Android (eller Linux) är OS och ROM är en specialanpassad variant av den. Jag tror man brukar säga Vanilla Android för en android-telefon utan något extra. HTC har sitt Sense (som du kör), SonyEricsson Mediascape/Timescape osv. När man uppdaterar telefonen lägger man in en ny ROM. Jag kan köra flash på min telefon med CursorSense och har inte gjort något? Vad är det som inte funkar?
När jag går in på sida med flashfilm så visas den inte, det står bara att man måste ladda hem flashplayer, och när jag försöker göra det så säger Adobe att det inte finns för min enhet. Detta gäller i standardbrowsern samt Opera Mini, som jag gillar bäst. Men i Skyfire funkar det allstå. Är så glad att jag hittat detta forum!