Hero fungerar med "tre"simkort men inte tele2

Diskussion i 'Hero' startad av RickardSthlm, 1 mar 2010.

1. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Det är ju bara att se på Tele2´s reklam.... Det är FÅRSKALLAR

2. w4kk0

w4kk0 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    hade liknande problem förr o min tjej har samma problem. jag uppdaterade radion och vips så fungerar min men har ej gjort det på tjejens telefon än o hennes strular fortfarande. testa en radio uppdatering :-)

3. venomizer

venomizer Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ditt SIM-kort tillåter inte anslutning till detta nätverk

Jag har råkat ut för precis samma sak fast med min Legend, köpt på samma vis på blocket och dessutom i en butik i Danmark? Din med?
    Telefonen fungerade felfritt i cirka en månad. Nu är det felmeddelandet "Ditt SIM-kort tillåter inte anslutning till detta nätverk" varje gång man försöker ansluta till Sweden 3G eller något annat för den delen. :mad:

Jag har varit i kontakt med HTC support och dom sa att jag får vända mig till den butiken för att få den inskickad, dom visste inte vad det berodde på eller vad som kunde vara fel.
    Dom sa även att jag kunde vända mig till Anovo, men att få hjälp från dom som privatperson är jag högst tveksam till om det funkar, någon som vet?

Jag har provat mitt simkort från Tele2 i andra telefoner, det funkar. Jag har provat med kompis simkort från Tele2 i min och mitt Telia simkort från jobbet och inget av det funkar.
    Till saken är att min kompis köpte en Desire av samma person, han har inga problem, åtminstone inte ännu ;p
    Min kompis har chattat med Telenors kundtjänst i Danmark och den ska inte vara varken IMEI- eller operatörslåst.

Ett ytterliggare problem är att kvittot, som är från en butik i Danmark är egentligen felaktigt, för det fanns flera telefoner på det men inte med rätt IMEI-nummer.

Funderar på att skapa en egen tråd för detta...

Någon med insikt i problemen eller som har bra förslag på vad man ska göra?!

//Peter