Hero'n tappade funktioner efter reboot

Diskussion i 'Hero' startad av MultiHaffarN, 10 nov 2011.

  1. MultiHaffarN

    MultiHaffarN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2011
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Hej alla!

    Idag efter att ha startat mobilen igen efter ett prov så hände det en rätt så intressant sak, i stort sätt alla systeminställningar nollställdes och en hel del funktioner föll bort. Eftersom jag fått det här problemet en gång tidigare tänkte jag att jag skulle posta här för att kanske lyckas få hjälp med problemet. Förra lösningen var att göra en factory reset och ominstallation av min ROM (ja, min mobil är rootad), men det känner jag inte för att göra om det finns någon annan utväg..

    För att summera vad som försvann har jag gjort en lista här som beskriver det ändrade som jag märkt än så länge:
    • Nästan alla systeminställningar (inkl. ringsignal, volym och standardappar) är borta
    • Saker som inte längre funkar
    • Hem-knappen
    • Grön lur-knappen
    • Sök-knappen
    • Låsskärmen
    • Säkerthetslås (pga. att inte låsskärmen fungerar)
    • EDIT: Hörlursutgången funkade inte heller förrän jag startade om mobilen igen

    Det som jag stör mig på mest är att låsskärmen inte kommer upp och jag kan inte direkt vara säker på att jag inte (som på den gamla goda tiden) råkar ringa någon när mobilen ligger i fickan..

    Jag är osäker på om det här beror på en bugg i ROMen (använder Cronos Ginger X 2.3.6, grymt snabb för att vara Gingerbread) eller om det hela orsakas av en hårdvaru-komponent som inte orkar längre. Om någon kan ge mig en "prognos" eller liknande skulle det vara guld värt för jag är osäker på om jag ska vänta med till jul tills Galaxy Nexus eller köpa den nu i slutet av November :) Annars, finns det någon vettig quick-fix, tex. att använda låsskärmen Go Lockscreen för att lösa det problemet tillfälligt?
     
    Last edited: 11 nov 2011