Hextacy - Nytt spel i betaversion

Diskussion i 'Spelutveckling' startad av meatsushi, 30 dec 2010.

  1. meatsushi

    meatsushi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Dheri:
    Tack för feedbacken. Det där med tidsbegränsade listor har jag funderat på innan, har dock blivit bortprioriterat. Ska putta upp det ett par platser på todolistan, gillar själv såna listor när man som du säger är way off topp 10 på totallistan.

    Globala listan är nollställd sedan betaversionen tyvärr, det är bara att börja klättra igen. :)


    Skulle uppskatta om ni mer i detalj beskriver situationen när back-knappen inte funkar. Är det i grundmenyn, eller i popuperna, eller när man spelar? Går det inte alls att ta sig tillbaka, eller efter några försök?
     
  2. Dheri

    Dheri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Får se till att jag spelar några omgångar när jag är pigg och kan tänka i flera steg då :)

    För mig har problemet med bakåtknappen uppstått när jag spelat (en dålig omgång jag vill börja om) bakåtknappen reagerar inte alls i spelet. Tar man sig däremot ur spelet med hemknappen fungerar bakåtknappen som vanligt. Men för att den ska fungera i spelet igen har jag fått döda processen.
    Vid ett av tillfällena fortsatte jag att spela flera omgångar, nästan helt säker att det var samma problem även i menyerna (men kan inte lova till 100%) Funktionen kom inte tillbaka av sig själv utan det krävdes att processen startades om.
     
  3. bombay

    bombay Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    758
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Bra jobbat med nya blind mode, även att jag inte är färgblind så tycker jag det är lättare att se nu!:D
     
  4. meatsushi

    meatsushi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jepp, nu är version 1.1 live på Market (plus 1.1.1, upptäckte en bugg i menyn). Det finns nu ett valbart färgschema som jag hoppas ska underlätta för de flesta med färgblindhet och som överlag har lite mer differentierade färger. Nu finns också möjligheten att stänga av musiken men behålla ljudeffekterna.

    [​IMG]

    Tycker jag lyckades hitta en ganska harmonisk färgkombination. Vad säger ni färgblinda användare, funkar det för er?

    Changelog 1.1:
    - Color scheme added for players with color blindness
    - Now possible to turn off music only
    - Fix of sound popup bug (v1.1.1)
     
    bombay gillar detta.
  5. Dheri

    Dheri Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Suveränt med nya färgschemat, kändes väldigt ovant de tre-fyra första spelen. Men sen vande man sig.
    Det gamla är lite lugnare, det nya är betydligt tydligare. Två klockrena alternativ där jag antagligen fortsätter att använda det nya.
     
  6. EEKEN

    EEKEN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 5
    En grej jag stör mig på de flesta spelen är att musiken/ljudet är PÅ första gången man startar spelet. Man skall ha möjlighet att komma till inställningar och stänga av ljudet innan det uppstår. Hatar att sitta på jobbet och ladda ner ett spel som man hittar och så låter det som fen när man startar det ::)

    Tänkte även på det ni andra skrev där med färgblinheten, jag är själv färgblind. Det finns olika typer av färgblindhet så mönster ovanpå hexagonerna hade varit kanon. Snegla lite på "Jewels", deras lösning är mycket bra.
     
  7. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    riktigt kul... gillar! Blev ett självklart köp för mig :)
     
  8. johanr

    johanr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Håller med om att ett färgschema med mönster på skulle vara sympatiskt!

    Men ett hett tips är ju att sänka mediavolymen när man är på jobbet. Finns många widgets som kan tysta sånt innan man går in i spel el. dyl. Känns inte som ett problem direkt, i princip alla spel någonsin har ju musik enda från title-screenen.
     
  9. graytest

    graytest Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag gillar inte att vissa av de nya blocken som faller ner släcks random.. Blir för mycket tur/otur som avgör om man klarar en level eller inte.. Skulle hellre se att min förmåga att planera mina drag i förväg (så som det är i början) avgjorde huruvida jag klarade mig.. Vill man göra det svårare kan man ju alltid lösa det på andra sätt genom att lägga till ytterligare en färg senare i spelet, eller andra typer av block som påverkar på något sätt.
     
  10. EEKEN

    EEKEN Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Oneplus 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 5
    Mitt tema tillåter inte speciellt mkt saker så mer widgets är tyvärr uteslutet ;)

    Precis, jag hade helst sett att alla spel skippade det. Visst,det en smaksak men jag lirar aldrig med ljud på när jag spelar, oftast för att jag använder det som ett tidsfördriv när jag sitter på jobbdasset :D.
     
  11. meatsushi

    meatsushi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Visst har du en poäng, spelet är slumpstyrt i hög utsträckning vilket är en del av charmen med Hextacy men kan självklart också kännas orättvist när man straffas för mycket. Vi får se om det tillkommer något spelläge som kan tilltala dig mer i en framtida uppdatering.
     
  12. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Väldigt shysst och simpelt spel, kudos! Jag gillar musikvalet stenhårt.

    Jag saknar dock möjligheten att ändra mina swipes, ibland kommer jag på mig själv gå till fel hexagon och vill ändra mig innan jag har släppt fingret. Sen tycker jag att det känns som att level 39 är en riktig bromskloss jag har kört fast där 6-7 gånger nu.
     
  13. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Om man kunde backa för att avmarkera skulle det vara smutt.
     
  14. appel

    appel Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    2 114
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Tycker jag skulle förstöra lite av utmaningen i spelet. :)
     
  15. meatsushi

    meatsushi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Söker personer med X10 Mini eller annan lågupplöst telefon (med 240x320-skärm) som vill hjälpa mig testa Hextacy för små displayer. Maila till lorentzon (at) gmail (dot) com eller PM:a till mig här på Swedroid för mer info.
     
  16. Raptor-75

    Raptor-75 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Intressant spel!

    Jag upplever att det förbrukar batteriet i oväntat hög takt på min ZTE Blade (Android 2.2, 600 MHz ARMv6). 20% försvann på en timme med skärmen på lägsta nivån. På den timmen hade spelet använt processorn i en halvtimme enligt Spare Parts.

    Enligt System Panel Lite ligger processorförbrukningen med spelet i förgrunden konstant på 60% även om man inte rör skärmen. Den borde väl snarare ligga runt 0%?
     
  17. Raptor-75

    Raptor-75 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2010
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag insåg att System Panel Lite inte gör någon skillnad på 60% av 245 MHz och 60% av 600 MHz :mad:. Jag testade att köra med fasta klockfrekvenser och då ligger processorförbrukningen på 50% vid 600 MHz och 75% vid 320 MHz. Med ett snällare program i förgrunden ligger förbrukningen på 8% respektive 12%.
     
    meatsushi gillar detta.
  18. meatsushi

    meatsushi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tack Raptor-75. Ska se över processorbelastningen, nog finns det utrymme för optimeringar i koden lite här och var.
     
  19. SwiftingSpeed

    SwiftingSpeed Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Stötte på en bugg idag. När jag skulle ta bort en klump sammanhängande orangea bitar blev en annan bit på planen svart precis när jag började markera, som att den försvann. Det gick att fortsätta spela och ta bort de orangea bitarna som jag försökte ta bort först men när allt som gick att ta bort var borttaget fylldes inte planen på så det gick inte fortsätta. Spelet låste sig inte eller så utan det gick att starta ett nytt spel utan problem.

    Har bilder på det om det är intressant.
     
    meatsushi gillar detta.
  20. meatsushi

    meatsushi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Skumt, inget jag har råkat ut för eller har hört från någon annan. Om du fortfarande har bilderna så får du gärna dra iväg dem via mail, min adress hittar du på http://hextacy.com/about/