Hjälp att välja batteri!

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av candyraver, 2 jul 2011.

1. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Tja, mitt batteri mår nog inte så bra, den klarar hålla ström i knappt 12h timmar och kan t.ex visa att det är 20% kvar och sen helt plötsligt stänga ner sig.

Om man tänder den igen så ska man ha tur om den hinner blir klar med desktop innan den totaldör.

Har kört alla trick i boken, trixad med batterystat, installerat mjukvaran "where is my droid Power" som visar exakt vad och hur mycket varje tjänst/app tar och ingenting tyder på det skulle vara mjukvaran.

Så jag behöver ett nytt batteri! Kan ni hjälpa mig? Har spanat in dessa 3 som dessutom är grymt prisvärda...

OEM BB99100 Battery HTC Google Nexus One N1 1400mAH | eBay UK

1400mAh HTC BB99100 Battery for Nexus One, Desire NEW | eBay UK

1600 mAh REPLACEMENT BATTERY FOR HTC DESIRE G7 BRAVO | eBay UK

Kan kan tänka mig det är ren chansning om det är "HTC Original" eller nån china-kopia, I guess man får ta en sån risk med tanke på batteriet här hemma går på 300-400kr cirkus....

Oh well, kanske nått annat förslag?

2. spunken

spunken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag föreslår alltid orginalbatterier från tillverkaren själv, då slipper man det där med att chansa och få någon kinaskit

HTC Desire Batteri BA S410

Frakt tillkommer med 39:-.

Då får du det på någon dag, ska du köpa på Ebay, vet ju man aldrig med överföringar och vad det egentligen är man får..

Här har ju du tex. alla Svenska lagar och ångerdagar osv.

3. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Håller med, när allt kommer omkring så skiljer de knappt några pengar ändå men va-tusan jag slog till på ..... för 44kr (Med Frakt!) för denna; 1400mAh HTC BB99100 Battery for Nexus One, Desire NEW | eBay UK

Han skriver ju att det är original :P får se hur original de nu kan va :P men de e ingen större förlust anyhow..

4. Yoshien

Yoshien Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    67

MINA ENHETER

Ser ut som en nokia kartong =o)

5. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    100kr på att det är ett piratbatteri som presterar skit.
    jag hade hemma batterier som såg mer eller mindre identiska ut med original (säljaren skrev som tur var att det inte var original så jag blev inte lurad + att jag fick dom billigt)
    men alla dom där batterierna i första posten är rätt kassa, bra som nödbatteri om man inte har tillgång till laddare.
    ett av dessa "1600mAh" batterier var i själva verket endast 900mAh på ett av batterierna

jag hade nog köpt ett Andida batteri då dom åtminstone ligger runt original eller över och det för en billig peng.
    om man nu inte tar steget och fixar ett riktigt batteri (större utökat batteri med nytt bakstycke på 3000mAh) :)

6. Etienne

Etienne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    109

MINA ENHETER

Hmm...

Jag har extremt svårt att tro att någon säljer originalbatterier för strax över 40 spänn (med frakt och allt!) när de billigaste av de "seriösa" butikerna måste upp i 5x den summan (exklusive frakt!)...

Det kanske fungerar helt OK ändå, men original tror jag knappast att det är. Möjligtvis att det står HTC på det ändå, men det är ju inte precis svårt att fejka.
    Dessutom, som redan påpekats, så är kartingen på bilen inte originalkartongen.

7. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Jag har 2st sådana 1600mAh du länkar till, är jävligt nöjd med dom.
    Betalade 17USD inkl. frakt för två batterier och extern laddare.
    Till råga på allt så får jag ut den extra kapacitet som batterierna säger sig innehålle (+200mAh gentemot original)

8. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    ha, ere sant? :P kanske därför som ingen klagade när jag sålde 1600mAh batteriet tidigare :P
    ("samma" 1600mAh batteri till Desire HD är skit, altså med samma design på etiketten)

9. svartlock

svartlock Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    44

MINA ENHETER

Absolut, mina batterier är alldeles kanon!
    Min telefon används ganska flitigt under dagen, pluggas ur kl. 04.30 och pluggas åter i kl. 22.00.
    Med originalbatteri har jag ca 5% kvar, med 1600-batteriet har jag 10-15% kvar.

10. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Med original kunde jag ha batteritorsk till lunch, släpade alltid laddaren med mig.
    Sen köpte jag mitt 2600mAh batteri (enligt en app så var den verkliga kapaciteten 2700mAya efter 9 månaders användning) och då höll batterier hela dagen och jag slipper nu släpa laddaren med mig :) så på så vis så tar "telefonen" mindre plats än tidigare i mina fickor.
    Jag var nog inte ensam om ätt släpa laddade andra kollegor med blade, desire, legend, 3gs i4 spica till exempel släpar också laddade i fickan.

Men det beror ju mycket på vad man gör om dagarna, på mitt jobb kan jag lätt komma upp i 5 timmars aktivt mobilanvändande om dagen (originalbatteriet höll i 3 har jag för mig för mig)

11. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
  12. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Nåja, fick mitt 44-kronors batteri från 1400mAh HTC BB99100 Battery for Nexus One, Desire NEW | eBay UK idag. Det är inte 100% identiskt men till 99% iaf....

Tog fram min digitalvåg och märkte direkt att de jag köpt var 2g lättare så original är de knappast, nu ska de ladd-cyklas ett par gånger så får vi se om de duger....

13. Hillz

Hillz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Är dessa batterier i originalstorlek eller sticker de ut på baksidan?

14. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Ser inte ut som att det gör fast bilden är ju svår att se direkt kanske.

15. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Originalstorlek...

16. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Eftersom mitt piratbatteri fungerar så pass bra kunde jag inte låta bli att beställa 1600-batteriet :P

Ska ladda det i natt men de förvånande mig att även de vägde 2g mindre än original :/ jaja vi får väl se...

17. lidlcompany

lidlcompany Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är inne på samma spår som dig och funderar på att köpa ett 1600 batteri från eBay. Hur fungerar ditt nuvarande batteri som du köpte från eBay? Vilka fördelar ser du med ditt nuvarande batteri i jämförelse med ditt gamla?

Ha det!

18. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Tja, pallar ingen större recension just nu men nu räcker åtminstone batteriet hela dagen. Men 1600-batteriet är bara inne på sin andra laddning så vågar inte dra några slutsatser..

Jag e iaf nöjd med mitt 44kr batteri, de höll måttet.

19. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Redigerad....

På mitt 44kr-1400mh batteri så fick jag åtminstone ut en hel dag men lite random användande.

Nu kör jag mitt 1600-Batteri och är inne på mitt andra dygn (34h) och 20% kvar.

- Nu är jag nöjd. En telefon bör minst hålla en hel dag och en natt utan att laddas. Rekommenderas för som vill ha lite mer juice.. Fast det uppför sig konstigt, jag kan ta den ur laddaren, kolla mailen, lägga ifrån mig den, ta den igen och helt plötsligt vara nere på 85% endast av att ha idlat en timme.

Samma sak har jag märkt vid slutet av batteriet varnar Android att 15% kvar, OK rycker man och sen står mätaren på 16% ? Och man får samma meddelande igen av Android till man "kommer förbi 15%"...

Skumt detta :P Får se vad som händer nu när jag kör en batteristat-wipe och eventuellt nu när 2.3 kommer..

Last edited: 31 jul 2011
  20. wikings1

wikings1 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Fick mitt 44 kronors batterie häromdagen jag med
    Måste säga att jag inte har märkt någon skillnad mot orginal
    så det har funkat perfekt hittils
    Mvh Wikings1