Hjälp att välja batteri!

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av candyraver, 2 jul 2011.

1. morck

morck Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Köpte ett 1600-batteri och det suger verkligen. Betydligt sämre än mitt org.batteri som snart är 1,5 år. Men det var värt en chansning eftersom det kostade så lite. Nu börjar jakten på ett originalbatteri.

2. nizzehult

nizzehult Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nu har det kommit 2450mAh batterier på ebay i originalstorlek, "Gold" heter dom. $14 inkl frakt. Trodde att det skulle vara the shit men det ger ungefär samma prestanda som 1200mAh originalbatteriet, bara så att ni vet.
    När jag skulle ge omdöme till säljarna så klagade jag på kapaciteten och utan att jag begärt det så fick jag 50% (7$) tillbaka utan argumentation...skumt, men då erkänner dom ju också att batteriet inte alls har denna kapacitet.

3. SALVETA

SALVETA Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Ingen som köpt något bra batteri i originalstorlek på sista tiden? Kollade lite på ebay och amazon men det verkade som det skulle ta ganska lång tid att få batteriet och så vet man ju inte riktigt vad man får...
    Någon som provat detta:
    http://www.themobilestore.se/se/art/batteri-till-htc-desire-1600-mah.php
    Det står ju att det ska vara 1600 men jag tycker det ser ut som att det står 1400 på bilden även om det är svårt att se. Men de ser iofs ut som de på ebay så de har ju säker köpt därifrån eller mostvarande så det behöver ju inte vara bättre, men man får det iaf snabbare.

Tacksam för alla tips! :)

4. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    SALVETA, köp inte det där batteriet, presterar som original ungefär kanske lite bättre men troligtvis märkbart sämre.

Om du vill ha bra batteritid satsa på ett märkesbatteri.

Eller om du hittar ett vitt med en smal röd rand på ena sidan och en smal gul rand på andra sidan.
    Det står sen bara vanlig standard text modellnamn på telefonen och made in China.
    Jag använder detta batteri och det är nog det bästa no-name batteriet jag testat.

Den du länkade till skulle jag inte ge mer än 20-50kr för.

5. SALVETA

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Aj då! Nä det såg ju lite skumt ut men eftersom det var en svensk sida tänkte jag att det säkert har provat den iaf. Ska man köpa ett original 1400 då kanske, kostar visserligen typ 300 men det borde ju vara bättre än det man fick till... Det ska ju bara hålla några månader tills jag förhoppningsvis hittar någon ny mobil som är snygg och bra :-)
    Var köpte du det som funkar bra då?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

6. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
  7. SALVETA

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Ja det ser ut som de andra, och här ser man ju tydligt att det står 1400 på bilden fast texten säger 1600... Dåligt!

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

8. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    dåligt och dåligt, så dåligt är det inte, batterier med EXAKT samma design finns i 1400 1500 1550 och 1600mAh där det endast skiljer texten på själva batteriet men ettiketten i övrigt ser IDENTISK ut.

säg att du är volvo och säljer bilar, om bilarna är till utseendet helt identiska men motorerna är olika starka, måste du ha olika bilder bara för att det är olika motorer (altså inte "samma bil") eller går det bra med en och samma bild då dom ändå ser likadana ut?

det blir dåligt OM dom skickar dig ett 1400mAh batteri istället.

sen är frågan om det är någon skillnad på batterierna mer än vad som just står på ettiketten, kanske är samma skit oavsett vilken man köper.
    jag kom på att kapaciteterna som jag skrev var för batterier från samma tillverkare men för Desire HD jaja...

i alla fall, senaste länken där står det att batteriet är slut och inte går att beställa.

och ja jag skrev tidigare vad jag tyckte att det var värt att betala för detta batteri, komiskt att senast postade en länk har en slogan "varför betala mer än du behöver..." ja det undrar jag också, här är samma batteri (1600mAh) för ~30kr direkt i brevlådan
    http://www.ebay.com/itm/Replacement...tteries_SM&hash=item4ab3a0ffcd#ht_2504wt_1014

ska man snåla ännu mer så finns 1400mAh batteriet några kronor billigare, men denna är (var när jag hade dom för länge sedan) sämre än 1600mAh batteriet
    http://www.ebay.com/itm/1400mAh-Bat...ccessories&hash=item27b4fec943#ht_3729wt_1014

felixdroid och SALVETA gillar detta.
  9. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    662
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
  10. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag kan inte tänka mig att den verkliga kapaciteten änns är i verkligheten av det som står på, och då ger det ett ganska så oseriöst intryck, men är det gjort i japan och säljaren verkar ju inte ha fått en massa negativa omdömen heller, om vi säger att den håller lite bättre än original så är det klart prisvärt med tanke på vad ett (äkta) original batteri kostar.

Snälla kan ingen testa ett sånt här batteri och lämna ett omdöme? Dessa kostade tidigare runt 23 dollar (från Asien) nu skickas det från England och tar väl då 2-3 dagar.

11. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Googlade lite snabbt,
    Som jag förväntade mig typ :P

12. SALVETA

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Även om det är samma bilmodell så brukar det stå lite olika siffror där bak, det skulle ju inte stå M3 på en bild som beskriver en M5 (dåligt exempel men typ). Jag fattar vad du menar också, det står säkert 1600 på det man får hem men är antagligen samma sak under som 1400... Jaha man kanske ska testa att kalibrera det enligt den "avancerade" metoden: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=7850480&postcount=3 istället ? Frågan är bara om man har rätt kernel för det :S Kan det vara så att batteriet är kalibrerat efter ett 1400 mha fast det bara är ett 1200 och det är därför den dör vid 17%-20% ???

Edit: batteriet är på 1400 så där rök den teorin...

Last edited: 13 feb 2012
  13. Mr Z

Mr Z Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har en Desire där batteriet i bästa fall räcker till fyratiden på em.
    Har kollat olika batterier, både original och ersättning. Hittade nu ett som enl spec ska vara på 2400 mAh på Batterilagret för 249 kr.
    Någon som testat det eller vet något om det?

Har cykelavstånd till butik så jag sparar ju en femtilapp på frakten... ;)

14. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Finns inga batterier som är 2400 mAh som har samma storlek som original. Men om man får ut 1600-1700 så är det klart godkänt. Men för 249 hade jag tittat på ett HTC original.

15. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Är det den som heter "gold" och är från "Japan" så är den skit, inte alls värd några 249kr, jag skulle inte ge 100kr, kanske 50 (inklusive frakt...)
    Som föregående skrev så kan du inte med samma storlek som original komma i närheten av den kapaciteten, åtminstone inte med dagens battwriteknik.

Mr Z gillar detta.
  16. Mr Z

Mr Z Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Tips på var man kan hitta ett prisvärt originalbatteri isf...

17. candyraver

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Bra fråga, alla sidor skriver original :P Denna hade jag i min bookmarks när jag köpte mitt... dock äger jag inte de. Tror jag köpte mitt på ebay, 1600mha som är som typ originalet,

18. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Köp inte det batteriet! Köpte ett som iaf ser likadant ut, men ifrån en annan sida. Håller inte alls länge! :/

Får ta och köpa ett original snart, ett som får duga tills det blir en ny telefon någon gång i April, Maj. :)

SALVETA gillar detta.
  19. sneeze

sneeze Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ja, jag är också intresserad av det. Det är svårt att hitta nån trovärdig säljare ens? Gissar att man kan räkna bort allt på ebay..

Kjell & co tar 299kr för ett "Originalbatteri". Möjligt att det är det också, iaf så kan man ju lämna igen det där om det visar sig vara en kopia/dåligt.

20. SALVETA

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

jag hittade ett billigt original (står och ser det ut som) batteri här:
    http://www.teknikproffset.se/MOBIL/HTC/Batterier/Batteri-till-HTC-Desire-BA-S410.htm
    Det kom i en förpackning som såg äkta ut men etiketten på batteriet ser ganska dit klistrat ut, fast det gör det jag fick med telefonen också. Jag har visserligen bara laddat det 5-6 ggr ännu men hittills är det mycket sämre än mitt 2 år gamla batteri (Förutom att det går ner till 0% som det ska, till skillnad från mitt andra som dör runt 20%). Hur många cykler ska man köra för att komma upp i full kapacitet tro? Är det falskt batteri eller blir det bättre?