Hjälp! HTC Incredible S vs. LG O2x

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av linus@21, 13 april 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. zizou

zizou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=39203

Oh no, vi är nu körda! De har också problem.

pmugghc

Du lär hitta problem på alla forumdelar. Det är därför forumet finns, för att man ska hjälpa de som inte vet hur man rootar, ta bort förinstallerade apps, ändra saker etc.

Du kan på allvar inte basera din åsikt på en liten tråd.

2. Fettkeewl

Fettkeewl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Asså du kan ju om du är insatt i sånt :P dom görs under .apk filer, alltså som appar o man installerar dom. Så är man kunnig är de ba sno en .apk, öppna, se va dom gjort o anpassa efter egen stil.. jag kan inte sånt förlitar mig på att andra gör de :).

O dom som råder dig till O2x.. kanske du inte borde lyssna på för O2x må visserligen va först ut me dubbelkärnig processor o va så överhypad som de går.. men faktum(eller a enligt mig) är ändå att den släpptes väldigt snabbt för att va först ut på marknaden, de märks av alla problem användare upplever, de KÄNNS som de är 4-5/10 som har problem me mobilen medan IS kanske är 1-2/10. De är va de känns som för mig iaf.

PERSONLIGEN tycker jag HTC >>>>>>>>>>>>>>> LG .... lg kan dra en stövel i röven o hålla sig undan mobiler. Aldrig velat ha nått från dom o kommer aldrig vilja ha.

EDIT:
    Spelen fungerar klockrent. Kommer bara bli bättre med 2.3. Mobilen klarar Dungeon Defenders First wave fin fint! då är angry birds rena barnleken för den !

Last edited: 15 april 2011
    linus@21 gillar detta.
  3. zizou

zizou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Överhypad? Ja du, jämför IS och en LG O2x bredvid varandra så lär du se skillnad på snabbhet. Jämför tex spel, webbläsaren och dylikt så ser du som sagt skillnaderna.

Sen måste jag undra, har du gjort någon underökning med tanke på de siffror du släppte angående problem. Dela med dig gärna.

Sen är det en smaksak vad man tycker om märken. Vissa gillar vit choklad, vissa mörk.

4. Fettkeewl

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    LÄR är ordet, ser man skillnad är den minimal då mobilerna inte kan nyttja dubbla kärnor optimalt ännu va jag förstått.

Det är ingen undersökning ja gjort om du varit duktig nog att läsa allt hade du sett att jag skrev "De är va de känns som för mig iaf" och de bygger ja på antalet trådar ja ser o antalet användare som har problem. Och jag sitter då varje dag på swedroid i någon timma. Hinner se en hel del för att bygga egna uppfattningar.

5. linus@21

linus@21 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det blir en Is hoppas ja blir nöjd nu då :-D Jag är inte heller så förtjust i LG. Och ja föredrar mörk choklad :D Också älskar jag designen på Incredible S !!!

6. zizou

zizou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Kolla själv på Swedroids recensioner av både LG Optimus 2x och IS. Det är sjukt uppenbart att de tycker att LG O2x är en bättre lur. Kolla även på deras benchmarks där LG O2x spöar IS på allt.

https://swedroid.se/test-av-htc-incredible-s/

Swedroid har definitivt de bästa recensionerna.

Du lär inte bli missnöjd med vad du än väljer. Men hade jag varit du hade jag valt LG O2x eller Arc före IS, alla tre ligger på samma pris typ. HTC släpper nyare och bättre lurar nu och man undrar om de verkligen kommer fokusera på att uppdatera IS med tanke på de nya modellerna de släpper har Dual core och allt det där.

Innan du väljer tycker jag du borde läsa båda recensionerna av LG O2x och IS som Swedroid har gjort.

LG O2x recension: https://swedroid.se/test-av-lg-optimus-2x/

IS : https://swedroid.se/test-av-htc-incredible-s/

Last edited: 15 april 2011
    linus@21 gillar detta.
  7. linus@21

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Zizou är du nöjd med dina stillbilder?

8. zizou

zizou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Jag är sjukt nöjd med mina stillbilder. Sen ska man komma ihåg att LGn kan spela in i 1080p och IS 720p.

9. linus@21

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har ju aldrig haft lg och känner inte till dem så bra heller det lutar nog mot en Is iaf :P

10. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

1080p har tyvärr enligt mig endast gått och blivit en säljvariabel. Jag äger själv en HD-kamera av märket Canon för ca 10.000:- och spelar då aldrig in i 1080p ens med denna. 720p räcker gott och väl och när man skall efterredigera är det bara skönare att ha den "mindre" tunga upplösningen.

11. zizou

zizou Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Det är som sagt upp till dig. Jag försöker bara hjälpa dig. Det är bara dumt att köpa IS när LG O2x och Arc finns ute. Tänk på att alla tre ligger på samma pris.

12. Fettkeewl

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    De är schysst av dig o försöka hjälpa han men tycker inte man ska försöka styra in folk på LG O2x om man inte skiter pengar och har råd att riskera köpet. Tar man en titt på forumet så ser de ut som nå epidemi pågår där.

För all del TS om du vill ta LG så gör det, ja tycker personligen att LG O2x motsvarar SEs flopp med X10an. "Ut på marknad för att va först o locka köpare" ist för lägga tyngre fokus på optimera lurarna och fixa bort alla buggar. Men det är som sagt MIN åsikt.

ryser till.. tänkte själv köpa LG O2x blev lika dragen av hypande över dual-core o HDMI https://swedroid.se/forum/forumdisplay.php?f=118 .....

13. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.063

MINA ENHETER

14. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Skrattretande att du grundar din åsikt på ett forum. Så där ser det väl ut på alla forum? Du vet väl att forumen är till för att få hjälp med sin mobil? Du kallar LG O2x för flopp, då måste jag undra vad är då IS? Är den då en skithög?

Hur kan Dual core och HDMI vara hypat?? Hade det funnits dual core till IS är jag bombsäker på att alla ägare hellre hade valt det. Detsamma gäller HDMI.

Det är bara korkat att köpa en IS när Arc och O2X finns ute. Läs själv Swedroids-recensioner som verkligen har de bästa recensionerna där ute. IS är ingen utmaning för Arc och O2x. Det är bara att kolla på benchmarksen, vad experterna säger. Sen är det knappast positivt att den saknar HDMI vilket Arc och O2x har. Sen har O2X dual core.

Sen

Last edited: 16 april 2011
  15. linus@21

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hatar formen på arc:en den passar inte i min hand och Lg gillar ja inte alls men htc har ja nu och är nöjd och känner till dem bättre en Lg kanske inte SE men som sagt gillar inte designen på arcen.Så de blir Is. :P

16. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Gillar du inte SE och LG så är HTC det rätta för dig.

Last edited: 16 april 2011
  17. linus@21

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Självklart gillar ja SE men inte storleken på arc
    är väldigt lång och ja har små händer :/ :/

18. zizee

zizee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

du kanske tycker att is passar bättre i handen men glöm inte av vad du missar om du vä'ljer incredible is. se arc och lg optimus 2x är sjukt mycket starkare än vad is. väljer man en mobil som passar sämre i handen med stark hårdvara eller en mobil som passar bättre och sämre hrådvara?

19. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.063

MINA ENHETER

Man undrar ju om vissa som postar här jobbar för LG?

Sent from my MB525 using Tapatalk

linus@21 gillar detta.
  20. zizee

zizee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

varför skulle vissa jobba på LG? skyll på trådskaparen som skapar tråden att han behöver hjälp om viljen mobil han ska välja. sen är det fult av dig att gilla hans inlägg trådskaparen. du skapade väl tråden för att få hjälp och höra vad andra tycker?

så om man tycker att lg är bra så jobbar man för lg, men tycker man att HTC är bra så jobbar man inte för htc? yeah right..

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.