Hjälp mig att välja telefon utifrån min "kravlista":

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Nummerskivan, 18 sept 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Nummerskivan

Nummerskivan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Borde de inte uppdatera till 2.2 om nu det redan finns?

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 287

MINA ENHETER

Jag har inga problem att surfa med varken min Mini eller min Pro.
    Då började jag ändå min Android bana med en Legend och visst är det ett nerbyte i skärm men inget jag lider av. Mini:s skärm fungerar kanon för mig att surfa med, visst är det behagligare med en större skärm men en större skärm drar ju dessutom ÄNNU mer ström ;)

Tycker SE löst zoomningen riktigt bra på mini, enkelt att zomma med bara en hand vilket inte fungerar med Pinch zoom som tex Legend har.

Bästa sättet att välja telefon är nog att ransaka sig själv och komma fram till vad man använder den till och sen gå in i en affär där man kan klämma o känna på riktiga telefoner.

Har man inga problem med att bära omkring på en större telefon skulle jag nog välja en med stor skärm. Personligen hatar jag stora telefoner, stör ihjäl mig på att ha en stor telefon i fickan.

En anledning till att Mini/Pro passade mig som handsken :-)

Last edited: 19 sept 2010
  3. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Ja, det kanske lutar åt mini pro. Om jag får till det med hur jag ska synka med Outlook, och att jag köper en med 2.1 Android i redan så jag vet att det finns och inte bara lovas att det kommer och så kommer det inte.

Tangentbordet är helt underbart (har testat). Och storleken kan passa mig som inte har surf som första prioritet. Alla läsare bör ändå vara bättre än opera mini 4 som jag har nu...

Jag kanske fattar för lite än, men varför ska telefonerna med 1.6 uppdateras med 2.1 när 2.2 kommer (eller är redan här kanske)?

4. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det kan man fråga sig. Man kan också fråga varför släpper man en telefon med 1.6 när 2.1 har funnits i ett halvår.

5. thorstenn

thorstenn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Mini Pro kommer få 2.1 om en vecka och med den syncningen så det kan du bocka av

6. Dawe

Dawe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Om jag var dig skulle jag kolla åt Nokia E7 hållet istället. Den har visserligen inte android utan nya versionen av symbian. Den kommer klara av dina krav galant. Plus att den har en 4 tums skärm, hårdvaru tangentbord med 4 rader och med stor sannorlighet kommer ha svenska tecken på det när den kommer hit till Sverige. Jag har tidigare ägt en Nokia n97 mini som körde symbian med fast tidigare och sämre generationen av det. Däremot är en bra kalender viktigt för dig är symbian bättre samt att Nokia telefonerna har inga som helst problem att dunka med outlook. Batteritiden är även den bättre för att symbian inte drar lika mycket. Det är ett strömsnålare operativsystem

7. Nummerskivan

Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Tack thorsten, ska följa det där.

Dawe: Jag har lite svårt att hänga med i Symbian-versionerna. Jag har Symbian 9 i min gamla risiga p990i, och nu sägs det att nya Nokia ska få det senaste, Symbian 3. Det låter minst sagt förvirrande.

EDIT: Min har alltså Symbian 9.x i serien UIQ 3.x

Men eftersom jag har tänkt att vänta på Samsung galaxy 4 i5510 som kommer i slutet av oktober, så kan jag nog vänta för att kolla in Nokia e7 också, om den ligger i samma prisklass (som jag kommer att undersöka strax...).

Last edited: 25 sept 2010
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.