Problem: Hjälp! Mobilt nätverk frånkopplad :(

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av adde1337, 1 maj 2012.

1. fulatrix

fulatrix Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag hade en Desire innan min OneX med 3 & den tappade aldrig det mobila nätverket, det gör däremot min OneX. För mig är det bara när det är "dålig" mottagning/låg signal som det händer. Ibland funkar det att stänga av mobilt nätverk & sätta på det igen men idag var jag på ett ställe där jag aldrig haft mottagning & det hade jag inte idag heller. Däremot så hittar den ingen signal automatiskt när jag borde ha täckning igen(hemma) där det alltid funkat innan men... Jag blir tvungen att starta om den & efter lite pillande, sökande efter nätverk så hittar den signal. Irriterande!!! Har inte upplevt att jag tappar signal hur som helst oavsett styrka utan bara vid sämre täckning. Jag förstår inte hur den kan gå från 2 pinnar & H till inget alls.

???

2. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Har du köpt den från 3 eller är vått har du köpt den? Det är nämligen ett problem i One X som drabbar vissa kunder, inget speciellt med 3. Vilken version har du på mjukvaran i telefonen?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

3. sona

sona Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung galaxy s23 Ultra
    Har också problemet, 3g pialarna "fryser". Problemet fanns inte innan alla uppdateringarna

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

4. fulatrix

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

1.28.771.9
    Har inte testat någon annan version då en uppdatering fanns när jag fick telefonen från 3 för ett par veckor sedan.
    Så trist & irriterande att detta händer. Har ett par ställen på väg hem från jobbet som jag nästan alltid tappar täckning på & väl hemma, 5km senare så måste jag krångla & söka efter nätverk innan jag får signal igen:(

Vad göra!!!???

5. kaazlav

kaazlav Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Ni som har detta problem, har ni gjort en nummerportering till 3? Det är enn bugg som gör att man tappar täcknigen och att den inte kommer tillbaka. Det är bara att vänta på en uppdatering. Det men får göra är att gå in på inställnigar - mobilt nätverk - Nätverksoperatörer och sen "sök efter nätverk" Sen får man välja 3.

/k

Charmed gillar detta.
  6. snejan

snejan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem.
    Operatör: 3

När den väl har tappat täckning så går det inte att få tillbaka den på förutom att stänga av mobilt nätverk och sedan sätta på det igen.
    Ibland hjälper inte det och då får man starta om telefonen.

Provade idag efter att jag hade åkt tåg och tappat täckningen, så när jag kom fram så testade jag att söka efter tillgängliga nätverk och välj automatiskt, inget funkade.
    startade om det mobila nätverket sedan full täckning.

Kan inte svära på det, men jag tror det började efter den senaste uppdateringen. För dessa problem hade jag inte i början.

Känns inte som ett operatörsfel, för om man testar med en annan mobil så blir det inte samma fel där.

Jaja man får väl avvakta en uppdatering.
    Någon som vet om det finns en tråd på xda där de har samma problem ?

7. fulatrix

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har inte gjort portering men däremot bytt till microsim, kanske är det samma sak...?

8. krester

krester Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har precis samma fel (och även jag har tre) och det stämmer som du säger att för min del i alla fall, att problemet började efter senaste uppdateringen.
    Är det någong som vet om man kan nedgradera mjukvaran, så att jag kan få mobilen att fungera igen....

Jag har även märkt att den tappar inte nät då mobilen är aktiv i till exempel samtal eller navigering, men använder jag inte den tappar den nätet 5-10ggr/dag....

9. Charmed

Charmed Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt samma problem. och löser det på exakt samma sätt..
    Men är lite irriterande.. och kan ej svara på om det var innan uppdatering eller efter.. startade upp min telefon när den var ny och gjorde uppdatering direkt.. så kan inte svara på om det är före eller efter.

Har det släppts nån uppdatering nyligen? Har 3. inte fått någon iallafall.

Och svar ja.. deportering från Telia.

Var har du hittat detta om att det är en bugg och hör samman med deportering??

10. Charmed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan tilläggas nu att det har hänt mig oftast när det varit dålig mottagning.. och får jag då krysset över staplarna så provar jag att söka när igen.. då hittar den inte ett smack.. inte en enda operatör.. fast jag vet att både telia och tele2 fungerar med full mottagning på samma ställe..
    Får meddelandet under sökningen att "ingen operatör hittades, fel uppstod vid sökningen"

Och då känns det ju som att felet ligger inte hos 3 eller nån annan utan i telefonen..

Blir nog till att ringa en kortis till htc och köra en liten utfrågning.

11. fulatrix

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Skall ju komma en uppdatering den kommande veckan från 3, kan ju hoppas att den rättar till problemet!!!???

12. l1nuxfre4k

l1nuxfre4k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fulatrix, syftar du på 401.11 så är den för skärmflimmer än del upplever. Ingen fix för radio buggen va jag hört.
    Dock bör de inte dröja länge, Desire hade samma bug.

13. Charmed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Uppdaterat.. tycks vara en viss skillnad i mottagning.. glömde dock kolla innan.. men verkar så.. får se om nedkopplings problermet kvarstår.

14. fulatrix

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Den uppdatering jag fick i måndags var 1.29.771.11
    Upplever förbättring men skall se hur den beter sig framöver...

15. Biffen15

Biffen15 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hade samma problem innan men gick in i: inställningar > mobila nätverksinställnigar > nätverksläge och ändra till WCDMA only.

då var det problem ur vägen för mig :)

16. swedem

swedem Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Har haft problem med WCDMA, kan bara koppla upp mig via GSM till tele2, Enligt supporten har de precis fått reda på att de har problem i hela Sverige (ordagrant!). Detta har inte med mobilen att göra, provade sim kortet i min Desire utan att lyckas koppla upp mig. Comviq kontant kort i Desiren ger inte heller något mobil nätverk sedan 3 tiden i em. Provade när jag var på bio, 3 km bort, och där fungerade det utan problem. Uppenbarligen har tele2 problem med vissa av sina master men även med informationsflödet till kunderna. Kartan över driftstörningar lyser grönt på deras hemsida! Någon som lyckats begära ersättning av tele2 för detta problem?

Not sent from my iphone, not now and not ever!

17. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

18. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127

MINA ENHETER

Som sagt tidigare, det började i samband med deras MAXI-kampanj och beror fömodligen på att deras nät är helt överbelastat...

Skickat från min GT-P7500 via Tapatalk 2

swedem gillar detta.
  19. nabaxo

nabaxo Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Reggade bara för detta. Köpte en One X hos Elgiganten som jag sedan använde mitt Tre-abonnemang med. Jag hade inte det här problemet med min Desire HD.

Tre verkade inte ha koll, HTC's service-chatt hade ingen aning heller, men problemet verkar vara utspritt.

20. kungensbror

kungensbror Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Min HOX tappar surfen ofta, likaså att den fastnar på att bara skicka data (datapilen i aktivitetsfältet pekar bara uppåt). Det löste sig när jag valde 'Endast WCDMA' istället för Automatiskt. Vet inte hur det påverkar batteritiden, men det funkar iallafall! :)
    Har Tele2.