Höga förväntningar, köp imorgon.

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av elpapo, 17 jul 2010.

1. elpapo

elpapo Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Tack för länken, precis vad jag var ute efter.

2. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Tja, möjligen sant. Men orsaken sägs ju vara att den lilla skärmen skulle nästan bli omöjlig att använda med en högre upplöst display. Så troligen handlar det inte om att vara snåla eller vara ur FAS. SE har nog hittat sin nisch nu igenom android och deras X serie. Bara kan hoppas att de fortsätter på det spåret nu. Tror inte X10:an kom så sent. Den har gått bra den också, enligt SE, men visserligen inte lika bra som X10 mini/mini pro. Möjligen snodde de också kunder, tack vare Vulkanutbrotter på Island som stoppade HTC produktion av nya mobiler relativt effektivt.

Last edited: 18 jul 2010
  3. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

Fråga 1 , version 1.1.A.0.8 är version på Rom i telefonen ?

Fråga 2 , har du en X10mini ? För jag hittar ingen uppdatering till min telefon och jag har version 1.0.A.38

Och jag avinstallerade precis Swedbankappen , startade om telefonen. Sökte efter appen och installerade den utan problem.

4. teddyjohan

teddyjohan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det ironiska med det är att den 1/5 billigare X8 har en bra skärm...men sen kan man ju ifrågasätta hur lätt det är att få tag på mindre skärmar med den upplösningen? Desto bättre skärmteknik desto större skärm brukar det vara. De flesta (alla?) mobiler under 3" skärm har väl QVGA-upplösning såvitt jag vet.

Instämmer dock i kritiken, QVGA är väldigt inte roligt. Personligen tycker jag att det duger dock, det skär inte lika mycket när man har 16 miljoner färger i skärmen (som X10 Mini får i Q3) som på t.ex. HTC Tattoo. Dessutom är skärmen i X10 Mini "skarpare" än alla andra (ja, alla andra) QVGA-skärmar på marknaden - eftersom den är mindre!

5. dragontrumpetare

dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    332
    Telefon:
    SONY Xperia 10

MINA ENHETER

Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Swedbankappen finns ju för den som du har. Men den rensas ut för den nya uppdateringen. Den finns inte för mig heller så att säga. Och har också nya 1.1.A.0.8

6. baker666

baker666 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Aha , så det är en uppdatering på gång till X10Mini?? Coolt. Skumt dock att inte alla får den samtidigt.

7. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det ska komma uppdateringar fortlöpande till alla X10 enheter enligt Sony Ericsson, kom nyss en till X10 Mini (och stora X10), det är väl den som folk syftar på här tror jag. Sen kommer ju nyare Android-version i form av en uppdatering inom ca 90 dagar.

8. nilew

nilew Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

jag gjorde som du och köpte en x10 mini pro i dag har även en hero ett tag till.
    X10 mini pro tycker jag hittils är bättre än hero, den är snabbare, bättre kamera, slipper sense, radio, headset som går att använda med från start.
    har inte märkt några begränsningar när det kommer till appar för qvga skärmen, visst allt är lite mindre och man märker att den inte rymmer lika många rader när man läser nyheterna och så men helt ok tycker jag.

9. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

X10 Mini pro har bättre hårdvara än Hero, faktiskt ungefär samma som HTC Legend. Tycker recensionerna ofta är fåniga av X10M, eftersom de alltid anmärker på att "ja, den har ju inte en 1 Ghz snapdragon processor", en processor som bara funnits på marknaden i dryga tre månader och som bara finns i 4000-kr och uppåt mobiler med 4" skärmar...

X10M har faktiskt samma prestanda som merparten av Androidmobilerna, den är bara mindre!

10. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Jag har nu redigerat och censurerat mitt eget inlägg. :P

Kort och gott, jag är jättenöjd med min x10 mini! Det är en hit på många vis!!

Jag är dock ledsen över att telefonsamtalskvalitén inte nådde upp till de förväntningarna jag hade. Jag jämför med bla SE K800i, Nokia 6220, Nokia 5800 och HTC wildfire.

-En riktig hit är kameran (Jag är lika kinkig där, men denna levererar!).
    -Även batteritiden är god för en smartphone, har då bara laddat den 2ggr men använt den massor!

Last edited: 20 jul 2010
  11. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

12. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Jag läste ditt ocensurerade inlägg där du spyr galla över samtalskvalitén och jag tror att antingen är det något fel på din mobil eller så håller du den fel när du pratar (iPhone-varning :D)...det finns en mic till vänster på undersidan och den är lätt att hålla för med lillfingret när man pratar.

Min referens om samtalskvalité är alla de mobiler jag ägt genom åren som finns uppskrivna på ett annat ställe på detta forum:P...och ja..jag är kräsen när det gäller detta. Bytte tom från X10 till mini och en av de största anledningarna var just detta. Nu menar jag inte att samtalskvalitén är super duper (den kan bli bättre) men den är klart över godkänd i mitt tycke.
    Men roligt att du är nöjd med mobilen och man kan ju inte bli mer än nöjd eller kan man det?

Last edited: 21 jul 2010
  13. twintin

twintin Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    59

MINA ENHETER

Jag tycker samtalskvaliten är väldigt bra i båda ändar (ingen har klagat varken på burkighet, brus eller något annat) och inte har jag kunnat hitta någon på nätet som har haft problem med ljudet heller (inte ens någon av dessa proffstyckare). Håller med föregående talare att antingen håller du (elpapo) telefonen på något konstigt sätt eller så är det något fel på din telefon.

14. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Det gläder mig att du/ni är nöjda. Jag hoppas bli det med, idag känns det ok iallafall. :)

Efter 2min googlande så hittade jag dessa 2 kommentarer från en review. Det finns de som säger att det är klockren ljudkvalite och andra att det inte är det. Antingen beror det på enheterna eller användarna. :eek:

x10 mini
    "The battery life is a problem and the call quality wasn't the greatest either."

x10
    "There’s no other way to say it: call quality isn’t satisfactory. People on the other end sound as if they were in a small confined acoustic space and their voice is followed by a faint echo"

15. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är säkert så att vissa enheter funkar sämre än andra, men jag tror att standarden i snitt är ganska hög. Min X10 Mini har väldigt bra ljudkvalitet i mitt tycke, bättre än på mina två HTC!

Vad gäller minnet så kan man för den delen lika gärna använda en task-killer, det blir exakt samma effekt, förutsatt att man verkligen stänger alla appar då förstås.

16. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Ja, jag skrev av mig och så kändes det då. :)

Men jag var rätt snabb och coola ned mig och redigera det. Även jag hade x10 förut och var inte nöjd med den ljudkvalitén. X10 mini är iallafall mångfaldigt mycket bättre på just ljudkvalitén vid samtal.

När ni är i ett samtal, hör även ni som "datatrafik" ett brus lagom högt som ligger i under hela samtalet? Bruuuuuuuuuussssssssuuuuuuussuuuuussssss. Likadant med och utan headset. När man sen lägger på, då är det tyst. Jag har aldrig hört det i någon annan lur än i xperia serien. Även ljudet hackar ibland och det även vid max signalstyrka.

Jag har testat med telenor och 3.

17. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Kör du med mini eller mini pro? Samtalskvalitén borde väl inte skilja mellan dem? Undrar varför just den wildfire jag har är så otroligt bra på just den punkten om inte legend är det. Polaren är inte heller nöjd med sin desire telefon. (Återigen pratar jag ljudkvalité)

Last edited: 21 jul 2010
  18. teddyjohan

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kör X10 Mini, har inte provat X10 Mini Pro. Tyckte ljudkvaliten var dålig under samtal på både Legend och den Tattoo jag hade innan, dock särskilt dålig för Tattoo. Legenden var okej men jag upplever ändå X10M som bättre - mindre brus och störningar i bakgrunden känns det som. Klart och fint ljud.

19. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 285

MINA ENHETER

Jag hade en Legend i 2 veckor, i den upplevde jag väldigt dåligt
    samtalsljud. Mini pro som jag har nu är klart mycket bättre samtalsljud i.

Mycket högre samt renare,har inget brus eller liknande i min.
    Motparten har heller aldrig klagat på ljudet.

20. elpapo

Mottagna gillanden:
    92

MINA ENHETER

Och du kör också med telenor... hmm... SE supporten sade att livslängden på ett simkort är max 1,5år. Det kan vara en anledning trodde han. Kanske värt att förnya det då...