Högtalare och minneskortlösare fungerar ej efter digitizer/hölje-byte

Diskussion i 'Magic' startad av malkus, 18 mar 2011.

  1. malkus

    malkus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag har precis bytt både digitizer och hölje på min Magic. Allt gick till slut bra men yttre högtalaren samt minneskortläsaren funkar inte längre. Digitizern var benämnd som en "MyTouch"-digitizer. Om den inte är tekniskt identisk med vår nordliga Magic, kan den då "messa upp" saker och ting när den inkopplad? Eller är det några kontakter jag inte lyckats få i ordentligt?
    Högtalaren har ett par fjäderbleck som jag först tänkte kanske hade blivit tilltryckta men det verkade inte vara det.

    Tacksam för all hjälp...
     
  2. malkus

    malkus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ny front har jag fortfarande men annars har jag fått gå tillbaka till gamla mellandelen samt bakstycke. Dessa delarna från MyTouchen är faktiskt någon millimeter tjockare vilket antagligen gör att det inte blir tillräckligt tryck på högtalarblecken när man sätter ihop allt. Ska försöka kompensera för det på nåt smart sätt framöver men tillsvidare kör jag med gamla delarna då jag har ljud nu.

    Minneskortläsaren (eller "lösaren" som jag skrev i rubriken :) ) fungerar alldeles perfekt. Det visade sig att det var själva minneskortet som hade dött. Mitt kära gamla 16 gigs Trancend is no more, it's an ex memory card, it has ceased to exist. Det verkar så iaf. Tillbaka til 2 gig.

    Kan ett minneskort bara lägga av så? Det går inte ens att montera i datorn. Vad kan ha hänt?
     
  3. martinh

    martinh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    På de guider jag såg om skalbyte för ca 1år sedan så var man tvungen att plocka med sig ett antal kontaktbläck från det gamla skalet till det nya för att allt skulle fungera. Men det kanske inte behövs nu längre i de skalen som finns idag?

    Inte jätteovanligt att minneskort dör tyvärr,