Fråga: Högtalare till Chromecast Google TV?

Diskussion i 'Chromecast & Google Home' startad av lejonel, 26 dec 2022.

  1. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 852
    Mottagna gillanden:
    562

    MINA ENHETER

    Köpte en Chromecast Google TV till grabben i julklapp. Denna kopplade jag in i ens HDMI-porten på skärmen så han kan lätt växla mellan denna och datorn.

    Dock kom jag då på att jag nu står utan ljud då skärmen har vare sig högtalare eller ljudutgång. Så söker därmed en smidig högtalare som jag kan koppla in till Chromecast Google TV. Viktigt dock att det inte blir någon latency.

    Några tips på en sådan liten smidig högtalare?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Det finns en tråd om detta tidigare här men du borde även kunna koppla en bluetooth-högtalare till Chromecasten, den kan dock ge en viss liten latens.
     
  3. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 852
    Mottagna gillanden:
    562

    MINA ENHETER

    5år gammal tråd om en helt annan Chromecast. Förhoppningsvis hänt en del på teknikfronten sedan dess :)
     
  4. ninjazin

    ninjazin Hedersmedlem Hedersmedlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7
    lejonel och bernard gillar detta.
  5. zappa79

    zappa79 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    99

    MINA ENHETER

    Det finns många olika typer av högtalare som du kan använda tillsammans med en Chromecast Google TV. Här är några förslag på högtalare som kan passa dina behov:

    1. Google Home: Detta är en smart högtalare från Google med inbyggd stöd för Chromecast. Den kan anslutas trådlöst till din Chromecast och har ingen latency.

    2. Sonos One: Detta är en smart högtalare med inbyggd stöd för Chromecast. Den kan anslutas trådlöst till din Chromecast och har ingen latency.

    3. Bose SoundLink Mini II: Detta är en trådlös högtalare med bra ljudkvalitet. Den har en 3,5 mm audio jack som du kan ansluta till din Chromecast med en ljudkabel.

    4. JBL Flip 5: Detta är en portabel trådlös högtalare med bra ljudkvalitet. Den har en 3,5 mm audio jack som du kan ansluta till din Chromecast med en ljudkabel.
    Det är viktigt att välja en högtalare med bra ljudkvalitet och låg latency för att få en bra upplevelse när du tittar på TV eller film. Se till att läsa recensioner och jämföra olika högtalare innan du gör ett köp för att hitta den som passar bäst för dina behov.
     
  6. ninjazin

    ninjazin Hedersmedlem Hedersmedlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    344
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7


    Chromecast med google tv har ingen 3.5mm audio jack så 3 & 4 går inte ansluta till Chromecasten

    Och gällande 1 & 2 så går det säkerligen att skapa en högtalargrupp för att casta media från mobilen. Men detta funkar inte alltid och är nog inte heller riktigt vad TS efterfrågar.
     
    matssoderstrom gillar detta.
  7. gea

    gea Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    En ljudlimpa med hdmi ingång som du kopplar chromecasten i och en hdmi utgång till skärmen. För jag antar att skärmen inte har arc på någon av hdmi ingångarna?
     
    matssoderstrom och bernard gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    milky81 gillar detta.
  9. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 852
    Mottagna gillanden:
    562

    MINA ENHETER


    Koppla in USB- hubben i Chromecasten sedan in via HDMI i skärmen och därmed få ljud via 3.5 i hubben eller hur fungerar det mer praktiskt?

    Bra tips, men dom är lite väl stora. Ska få plats på grabbens skrivbord så. Koll på om det finns någon riktigt liten soundbar som klarar detta?
     
  10. trjberg

    trjberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2014
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Är du säker att skärmen inte har ljudutgång? En äldre skärm kan analog utgång, en nyare kan ha optisk digitalutgång. Och förstås HDMI.
     
  11. criced

    criced Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2017
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    84
    Kanske dum fråga, men hur får jag mina Google Home-högtalare (Nest/Mini) att spela upp ljudet från TVn när jag tex castar ett program från SVT play i mobilen till chromecast inkopplad i TVn? Eller det går inte?
     
  12. ludvigsvensson

    ludvigsvensson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2023
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    14
    Det finns flera alternativ för högtalare som du kan ansluta till din Chromecast med Google TV för att ge ljud utan fördröjning. Här är några alternativ att överväga:

    1. Google Nest Audio
    2. Sonos Beam
    3. Vizio V51-H6
    3. Bose SoundTouch 300
    4. Sony SRS-X9

    Det är viktigt att kontrollera högtalarens kompatibilitet och anslutningsmöjligheter innan du köper den, och se även till att kontrollera latenshastigheten, den ska vara låg.
     
  13. maRRtin

    maRRtin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2011
    Inlägg:
    764
    Mottagna gillanden:
    624

    MINA ENHETER

    Får visst rätta mig själv, det går tydligen.
    Convert your Google Home into a free TV speaker -- here's how
     
    Last edited: 20 jan 2023
    svenix gillar detta.