Problem: Honor 8 - automatisk datasynkronisering AV

Diskussion i 'Honor' startad av evae, 24 jul 2017.

Taggar:
  1. evae

    evae Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Plötsligt har Autosynk stängts av och det går inte att slå på den. Vad ska jag göra? Det går bara att synka appar manuellt nu.
    I fönstret "konton" så är en ruta under alternativ urbockad men gråad - så jag kan inte kryssa i den.

    Har provat ladda ner synk-app och får då igång synkningen en stund men efter ett tag låses allt igen.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 710
    Mottagna gillanden:
    44 702
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Låter som du aktiverat något energisparläge? Kolla under batteriinställningar.

    Vissa energisparlägen stänger av datasynkroniseringen och låter inte användaren slå på det igen förrän energisparläget är avaktiverat.
     
  3. evae

    evae Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2017
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1
    Du har rätt Bernard. Jag testade nu att slå på "superbatteri" och då får jag upp "autosync av" igen. Men när jag slår av "superbatteri" så slås inte synken på igen. Jag hittar ingenstans där jag kan göra detta. Men om jag använder min synk-app och sparar synk-inställningen där så slås autosynk på igen. Dock verkar den inte synka särskilt regelbundet. Hittar inte heller var i mobilen jag kan justera synk-frekvensen. Jag ska testa att i min synk-app inte sätta några villkor allt för synkningen och se vad som händer :)
     
    bernard gillar detta.