Honor 8. Slutat ta bilder

Diskussion i 'Honor' startad av Warberg, 25 dec 2016.

1. Warberg

Warberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Köpte mig en honor 8 efter jag vet inte hur länge som helst med iPhone. Jag läste på innan och tyckte honor 8 verkade som en väldigt rolig telefon, tills jag började ta kort med den. Jag brukar ta kort över allt alltid mobilen uppe nu tar jag inte ens fram den längre vilket är väldigt tråkigt. Av 10 kort tagna blir 1 halvbra. Även vid bra ljus så räcker det något rör sig 1 mm så blir det suddigt.

Bifogade filer:

2. Finskpinne

Finskpinne Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Det lät ju inget roligt.. Sj har jag typ uppe luren som en annan besatt och tar bilder hela tiden :D hahahaa

Nu har jag inte studerat mina bilder så noggrant men upplever att dom duger mycket väl till det vad nu kan tänka sig att en mobilkamera ska leverera till..

Till o med blir ibland/förvånansvärt ofta impad av bilderna luren levererar på auto inställning..

3. Hunter78

Hunter78 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:

Tycker också att H8 tar bra bilder. Man får tänk att jag köpte mobilen för 2000kr när tele2 hade en drive för befintliga kunder.

4. ffodil

ffodil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Även jag är helnöjd med kameran, tom. bättre än jag förväntade mig, även om den självklart alltid kunde vara ändå bättre.

5. Hunter78

Hunter78 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Med tanken att telefonen kostar 2K och tar så pass bra bilder får man faktiskt vara nöjd. Vist vill man ha bättre kamera men då får det bli samsung 7 edge eller iPhone 7+ men då talar vi om 7-10K telefoner.

6. Warberg

Warberg Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Telefonen marknadsförs ju för 4000kr plus sen att den säljs för runt 2400 i diverse deals är ju en annan sak. Men jag tycker ändå att den inte lever upp till ens en billigare telefons kamera.
    Priset på Netonnet är ju 4490kr.
    Men är det bara jag som upplever att man bara kan ta kort på "helt stilla saker" för att det ska bli hyfsat bra?

Bifogade filer:

7. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Jag har inte upplevt speciellt suddiga bilder på rörliga objekt och nu när jag läst dina inlägg har jag tagit ett tjugotal testbilder på rörliga personer och dom har blivit bra alla.
    Kanske nåt fel på din enhet.

En annan sak är om ni som jag upplever en del lite murriga bilder i dunkel belysning. Testa gärna att ställa upp ljusstyrkan ett snäpp i standardinställningar och se vad ni tycker, om ni inte redan testat. Tycker själv det blir mycket bättre vid en del fotande.
    Har lagt in en jämförelse i Honor 8 bilder tråden. Iofs. är bilder mycket av en individuell smak.

Ett annat råd kan vara att vara försiktig med fingrarna eftersom kameran är lite dumt placerad. det minsta nåt finger kommer bara en liten bit framför kanten, el. även om där är smuts på linsen får kameran svårt att fokusera. Det är iaf. vad jag upplevt.

Last edited: 25 dec 2016
  8. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 890
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Har du stängt av HDR?

MatsGF och jnsson gillar detta.
  9. Cash

Cash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Pilla lite på inställningarna. Jag har inga dom helst problem med suddiga eller oskarpa bilder. Minns inte vad jag gjorde då jag fick telefonen men något var det jag gjorde med inställningarna och efter det tycker jag att kameran levererar lika bra som frugans iphone 6S, polarens Samsung 7 eller den andra polarens iPhone 7. Visst, ingen av oss sysslar med proffsfoto utan bara sådär som vanligt folk och där är denna lika bra som de telefoner som nämns som utomjordiskt bra...

10. Droid_301

Droid_301 Guest

Är det inte stor skillnad på om tar kort i lite mörkare miljöer än utomhus?,i auto inställningar

11. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Numera får jag lika bra bilder även i mörka miljöer som barnens S7 Edge och Iphone 6S om inte bättre med mer djup i bilderna, efter lite ändringar i auto inställningar. Bara att ställa upp ljusstyrkan ett snäpp och bilderna blir hur bra som helst, men kan såklart vara lite personligt tycke.

12. Droid_301

Droid_301 Guest

Kan man låsa ljusstyrkan auto läge?,du kan inte ta en printbild och läga upp

13. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Har lagt upp några jämförelsebilder som hastigast i tråden under " Honor 8, bilder tagna med kameran"
    Ska försöka lägga in nån bilder både i ljus och mörk miljö med den ändringen då jag tycker den passar till all fotografering med lite klarare bilder.
    Tyvärr hoppar den inställningen tillbaka när inte kamera appen ligger kvar i bakgrunden. Nej fel, den verkar ligga kvar ser jag nu, bara som jag trott eftersom jag ändrat den fram och tillbaka.

14. Cash

Cash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Hur och var ändrar du dom inställningarna? Kollade dina bilder i andra tråden och tycker det blir bättre, som du säger. Hur gör du för att inställningarna ska ligga kvar efter att du stängt kameran?

15. Droid_301

Droid_301 Guest

Bra fråga?

16. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Svep vänster när man har kameran öppen, längst ner "bildjustering".
    Blir inte klok på om inställningen stannar kvar. Ibland ser det ut som den återställer sig själv efter ett tag.
    Oavsett tycker jag man kan få till en betydlgt bättre bild där än default , både för mörker och ljusbilder. Inställningen default är allt för naturlig och grumlig, om man kan säga så.

Skrev fel tidigare, skulle vara bildjustering, inte bildinställning.

Last edited: 26 dec 2016
  17. Cash

Cash Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Tack för tipset. Tycker det blev bättre bild med ett snäpp högre på ljus. Har dock bara testat i ganska mörk miljö än så länge.

Av det jag märker så är inställningen kvar även efter det att jag avslutat appen och sen startat om den igen...

Finskpinne gillar detta.
  18. Enabler

Enabler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Håller med trådskaparen. Hade trott kameran skulle vara bättre. Kommer visserligen från en note 4a som levererade riktigt bra bilder. Sen jag bytte lur så har antagligen ungarna börjat springa dubbelt så fort för jag har bara suddiga bilder på dem. Visst alltid inomhus med dålig belysning men ändå.

19. ffodil

Mottagna gillanden:
    412

MINA ENHETER

Vad gäller kameran som tillägg om småjusteringar i autoläget som jag skrev om tidigare med ljusstyrkan höjd ett snäpp och i vissa fall även skärpan ett snäpp.
    Med kameran ställd i 9MP 16:9 läge tycker jag det blir absolut bäst bild samt stabilare mot rörelseoskärpa. Har inte själv problem med rörelseoskärpa men kan kanske hjälpa lite för dem som har det.

Tycker nu med vissa småjusteringar att jag får väldigt fina bilder mot allt vad jag har att jämföra med.

Nån bråkdels sekund för kameran att fokusera får man ge den också el. vad som nu gör att någon får onormal rörelseoskärpa vet jag inte.

Buskavar gillar detta.