Honor 8

Diskussion i 'Honor' startad av gooner, 27 nov 2016.

  1. gooner

    gooner Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    1 554
    Mottagna gillanden:
    726
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Hej. Ni som har honor 8... Känns allt bra? Var ärliga. Hur är ljudet? Skärmen? Batteriet? Kameran? Kör nu en op3. Sugen på ett byte. Om man exempel jämför med en samsung s7a?
     
  2. Zoobo

    Zoobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    165
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    iPhone 13PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    iPhone 13PM
    Hade honor 8 innan op3 och det enda som är bättre på honor 8 är batteriet.

    Batterihanteringen är väldigt aggresiv samt att den är hal som en ål. Ljudet ur 3.5 är sämmre på den också, samt emui är inget vidare stock heller.
     
  3. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    H8 är hal som en ål men den är väldigt bra Samt jag gillar emui
     
  4. polar590

    polar590 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2013
    Inlägg:
    3 442
    Mottagna gillanden:
    3 227

    MINA ENHETER

    Det är väl bara att skaffa ett genomskinligt Skal då blir den inte hal
     
  5. ffodil

    ffodil Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    1 023
    Mottagna gillanden:
    412

    MINA ENHETER

    Är väldigt nöjd med Honor 8. Samtalsljud är bra, däremot musikljud vet jag inte eftersom jag aldrig lyssnar på musik. Batteritiden är jag helnöjd med, alltså riktigt bra. Kameran gillar jag skarpt, minst lika bra, i vissa fall bättre än t.ex. min Nokia Lumia 930 som anses ha en riktigt bra kamera, det är bara videostabiliseringen som är sämre och kräver en stadig hand.
    Har ingen jämförelseåsikt med op3 men har lite erfarenhet av Samsung S6 och S7/ Edge som det finns flera av i familjen. För mitt användande är användarkänslan toppen med Honor 8 och där finns inget som irriterar hittills efter 1 mån. användande, samt att jag gillar EMUI. Hal kanske den är men jag satte ett genomskinligt supertunt mjukt skal på direkt som har bra grepp.
     
  6. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Hal är den, men den Z3 compact jag hade innan var ännu halare. Båda löstes med ett tunt skal.

    Jag tycker den är lite stor, men det är ju ett val man gör... Jag valde Honor 8 för att det var det vettigaste alternativ jag hittade på svenska marknaden med dubbla simkort (och jag vågade chansa då jobbet betalade) och jag är jättenöjd. Det enda jag inte är helt nöjd med är ljudet i högtalaren, men å andra sidan jämför jag med Sonyns stereohögtalare. En riktigt irriterande grej var att la jag fingret fel under telefonen blev högtalaren knäpptyst då man täppte för hålen, men det blev mycket bättre med skalet på.

    Annars är jag nöjd, bra batteritid, kameran helt okej, ser fram emot nästa emui version då det finns några små detaljer jag hoppas ändras.
     
    ffodil gillar detta.
  7. chrille82mmm

    chrille82mmm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    45
    Den är grym. Har haft mest iphone innan och någon enstaka samsung och kommer aldrig gå tillbaks. Batteriet är oslagbart. Håller 2dygn vid normal användning. Vid hård andvändning har jag ändå kvar minst 40% på kvällen. Kameran är grym. Hal säger vissa men tycker inte den är halare än nån annan lur. Kvalite rätt igenom och för dom pengarna..... Barför köpa en annan för typ 7000kr när man kan få denna för bra mkt mindre. Jag är van vid lite mindre mobiler, typ 4.7 tum. Men känner att det funkar. Fingersensorn är sjuk! Hur snabb och exakt som helst.
    Kort och gott de bästa mobil köpet jag gjort.
     
    Dercie, Bosse.K och ffodil gillar detta.
  8. Halvic

    Halvic Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Köpte en honor 8 för nån vecka sedan och är inte alls nöjd.
    Stegräknaren slutade fungera. Har installerat flera olika efter, ingen fungerar!
    Min webmail fungerar heller inte så bra som jag är van sedan tidigare, med Samsung. Och en massa andra småsaker som jag tycker är störande. Ångrar att jag inte la till någon hundralapp i månaden och köpte en Samsung igen!
     
  9. ralle

    ralle Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    442
    Mottagna gillanden:
    34
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 8
    Jaså... Jag gick från Samsung (S5 mini, kanske inte nån värsting) och allt det där och mycket mer fungerar ju mycket bättre på Honor 8.
     
  10. Hunter78

    Hunter78 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    1 245
    Mottagna gillanden:
    303
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone X & Samsung Galaxy S8+
    Är det någon som vet om Wi-fi samtal fungerar med Honor 8
     
  11. Gabriel91

    Gabriel91 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2016
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Jag hade en htc 10 innan jag köpte en h8, och jag tycker faktiskt inte att det är så stor skillnad på ljudet genom hörlurarna (jag är inget proffs på ljud) och batteri tiden är mycket bättre än htc 10. EMUI är också mycket bättre än vad jag trodde det skulle va.