Honor 8x

Diskussion i 'Honor' startad av Jungelbobo, 5 nov 2018.

  1. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    1 620
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    Så nu har jag fått hem min blå Honor 8x 4gb/64gb den som säljs i Sverige med NFC och band 20 som jag tycker är ett måste (vilket inte finns på kinesiska modeller).
    Skärmen är väldigt bra faktiskt. Gjorde ett helt ovetenskapligt test på min fru som är helt ointresserad av teknik och frågade vilken bild som var bäst och då jämfördes Honor 8x med en Samsung note 8 på ett Youtube klipp. Hon föredrog Honor 8x framför Samsung note 8. Faktum är att jag också gjorde det. Men som sagt det är en väldigt subjektiv bedömning. Att skärmen är bra är dock solklart.

    Mobilen känns pigg och storleken är rätt perfekt tycker jag Känns smidig trots 6,5".
    Kameran är ok. Ungefär likvärdig med Xiaomi mi max 3 originalkamera. Blir bra foton men inte fantastiska.
    Den är dock lite för dyr här i Sverige (fast jag köpte min här på forumet). Men att ge ca 2200kr från utlandet är en bra affär tycker jag (om man kan klara sig utan NFC och band 20).
    Batteritiden är riktigt bra. Efter 10 timmar streamande av ljudbok på jobbet via bluetooth så hade jag 67% kvar.
     
    flipp och rince0r gillar detta.
  2. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    ok hur upplever du mjukvaran, flyter det på någorlunda bra eller samt hur bra är fingerläsaren? har du testat köra några tunga spel osv ?
     
  3. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    1 620
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    Den flyter på fint och Fingeravtrycksläsaren är blixtsnabb. Kör inga spel alls.
     
  4. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    1 620
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    Får nog uppdatera mitt omdöme på kameran från ok till bra. Går naturligtvis inte att jämföras med flaggskeppsmodeller, men ändå riktigt bra när man pysslat med den ett tag. Skickar in ett par snabba testbilder.
     

    Bifogade filer:

  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 432
    Mottagna gillanden:
    8 366
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Honor 8X är en riktigt trevlig telefon. En "Mate 20 light". Kör denna nu sedan frun lagt beslag på Mate 20. Är väl främst kameran som är sämre och den är såklart långsammare men känns ändå som den står sig bra mot Xiaomis Note-serie. Mycket bra samtalsljud. och även hög volym. Nog det bästa samtalsljud jag jag haft på en telefon. Ofta kan midrangetelefoner ha bättre samtalsljud jämfört med flaggskepp.
     
    Last edited: 8 mar 2019
    mullsjomannen gillar detta.