Honor magic v3

Diskussion i 'Honor' startad av joachi, 7 jul 2024.

1. joachi

joachi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Den här telefonen verkar ju bli ruggigt bra.
    Tunn och med ipx8 samt trådlös laddning och inte för lång!
    Honor Magic V3 specs leak

Får se när och om den kommer hit, men står nog mellan denna och pixel fold 2 beroende på när och om dom kommer till Europa

2. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Håller med, Honor V3 ser intressant ut. Jag ligger i läge att gå ifrån min Z Fold 4. Mest inne på en Pixel Fold 2 tror jag, men också sugen på att invänta OnePlus Open 2.

En uppgrade till Fold 6 ligger längre bort för mig, även om jag heller inte riktigt bestämt mig för om jag ska lämna den något smalare displayen vilket är riktigt behändligt i enhandsläge.

Hur blir det med Xiaomi Mix Fold 4, är den också ett alternativ kanske?

3. joachi

joachi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag tycker att Xiaomi mi Mix fold 4 ser ut att bli för hög.. jag skulle egentligen vilja ha samma format som pixel fold 1 men max höjd för mig är vid 15.5

Jag tycker att måtten på Pixel 8 är bra och vill inte gå så mycket större än så och då faller Xiaomi bort

4. Techflame

Techflame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21
    Köper dom flesta Global devices enbart även om det skiljer 8300 kr extra som Vivo nya fold Pro 3 pga att man slipper tänka på massa inställningar eller andra lösningar för att få allt att fungera och enbart engelska i språket

5. Techflame

Mottagna gillanden:
    21
    Honor magic v3 global är nu tillgängligt och faktiskt billigare än kinesiska versionen detta är positivt.

Average dad tech Store skickar sina på måndag eller tisdag nästa vecka.

Faktiskt första gången jag hört att global version är billigare och Wonda har också men är dyrare.

Honor Store ska ha också enligt Average dad men hittar den inte där.

Någon som funderat på att beställa?

6. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Jag har gått och lurat på många olika foldables för att ersätta min Z Fold 4. Var länge inne på att köra en Vivo X Fold 3 Pro, men hoppade då jag inte vill riskera om det händer något och man måste reparera, svårt att få reparation. Vet inte hur det är med Honor i den frågan, samma sak kanske...?

Var också inne på Google Folden men var inte helt nöjd med designen och Z Fold 6 hade för kass upgrade då jag ville ha större skärmar, tunnare design och bättre zoom i kameran

7. Techflame

Mottagna gillanden:
    21
    Average dad tech Store och Wonda mobile skickar från Kina och är 1 års garanti så då behöver man skicka ditt antar att man får stå för frakten själv men vet faktiskt inte. Du måste nog fråga butikerna.

Honor Store är Tyskland som är närmast och dom har 2 års garanti har jag för mig någon sa.

Lika där gäller att fråga dom om dom står för retursedel eller om man själv får stå för frakten.

8. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Ja man får stå för frakten själv, och den lär bli dyr. Nej jag är inte så förtjust i risken dessa Kina telefoner drar med sig om något händer. Väntar tills 5e sep då det verkar som att den släpps på Honors globala event, så kanske man kan beställa direkt från dem istället.

9. Techflame

Mottagna gillanden:
    21
    Frågade faktiskt Average dad tech Store om han står för frakten vid garanti ärenden.

Han står för kostnaden för detta.

10. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Jaha okej, är du på gång för ett köp av honom eller hur tänker du? Vart fick du förresten kontakt med honom, han svarar aldrig på sin Whats App när jag frågat nämligen.

Har också en tanke på att vänta på OnePlus Open 2an men jag vette tusan, hur länge ska man vänta på att uppgradera varje gång. Sen kommer sommaren och då släpps en ny drös med telefoner så jag är bra sugen att köra på en V3 själv nu. Ska isf bara hitta rätt inköpsställe.

11. joachi

joachi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag hade i princip bestämt mig för honor magic v3 efter som pixel 9 pro fold inte skulle släppas i Sverige..

Men nu när p9pf släpps här blev det den istället, clean Android och kamera (mjukvara) är väl framförallt det som avgör + bra deal via min operatör och garanti, men får se hur recensionerna för bägge är efter några månader,då kanske det rentutav blir ett byte

12. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Ja den var aktuell för mig också, men jag hoppade pga designen och avsaknaden av endel funktioner. Ska hålla utkik i Google tråden om du ger en liten recension där sen :)

13. Techflame

Mottagna gillanden:
    21
    Fick kontakt via Youtube och test av denna telefon.

Antar att du väljer Pixel fold pro pga avbetalning på telefonen så du slipper betala allt på en gång.

Dock för min del så har jag ett billigt abonnemang så ta ett betydligt dyrare abonnemang och dessutom avbetalning i 3 års tid är inget jag vill göra på en telefon.

Men förstår att 16K för Honor magic v3 är endel på en gång men Pixel är 22990:- men man får Store credit på Pixel hemsida just nu.

14. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Nej för min del blir det ingen Pixel, var och kände på den och beslutet blev än klarare då. Ja sen att den är så dyr gör också en orsak, V3 betydligt billigare.

Får se om jag tar en V3, beror på hur det ser ut på Honors hemsida efter 5 sep och med bättre garanti osv, eller om jag ska vänta på en Open 2

15. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Blir spännande att se vad som släpps för erbjudanden gällande Magic V3 Global kl 14.00 idag!

Kommer nog slå till på en vilket fall

16. joachi

joachi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag står i valet nu med..om den dyker upp relativt lätt tillgänglig för oss i Sverige kanske jag avbokar min pixel 9 pro fold som jag inte fått än och köper en honor istället....

17. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Ja jag var inne på Google efter jag såg hur Z Fold 6 blev. Sen när jag såg hur Google blev så vart jag inte direkt impad, sen var jag nära Vivos Fold men den vart lite dyr och utan direkt garanti. Nu är de mer öppet för en Magic V3 med tanke på dess egenskaper samt bättre pris

18. joachi

joachi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag är dock lite orolig för mjukvaran och hur den processar bilder.. är så van med pixels kamera software att det är svårt att se bilder från andra tillverkare...

19. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Tror inte det är någon större fara där, inget jag hört så mycket om iaf. Däremot är ju Pixel rätt seg med att processa bilder från när man tar bilden har jag sett på flertalet videos.

Av dem tester jag sett med Honor tycker jag bilderna sett bra ut

Skippade Google pga designen samt dess avsaknad av att ha fler än 2 fönster öppna samtidigt i multi tasking läget, heller inga kantpaneler även om det iof går att installera med appar

20. Pettapan

Pettapan Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    736
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 15 PM

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon: