Ja men exakt, Vivon var dock 2 mm tjockare och ca 5000 dyrare i global, (var nästan 1000kr i frakt från Trinity). Sen gillar väl jag att ha fingersensorn på sidan istället för på skärmen egentligen, så det föll på dessa grejer Nu ville jag verkligen ha en tunn och lätt fold efter att ha kört tegelstenen Z Fold 4 i 2 år
Har en hel del kvar att gå igenom och konfigurera så allt blir som man vill ha det. Men första intrycken är att visst saknar man väldigt mycket av Samsungs alla små vassa extra funktioner och att kunna anpassa allt exakt som man vill. Lite småsaker här och där som inte riktigt funkar med andra launchers som har stört mig endel. Men förövrigt är de ingen tvekan om att den springer 8or runt min gamla Z Fold 4 såklart. Verkligen fin byggkvalitet, underbart att känna ett sånt tunt hölje när man viker upp telefonen, men även i hopfällt läge är den ju som en vanlig mobil. Inte använt kameran så mycket men av det jag tagit verkar de lovande. Riktigt schysst skal som följde med också, med kickstand som en liten bonus. Ångrar heller inte att jag tog den i grönt, verkligen snygg! Får återkomma när jag kört den lite mer efter helgen
Finns det någon här som har fått betala tull för telefonen? Är i tankarna att beställa en V3 hos Average Dad Tech. Vill gärna höra lite mer hur ni som har luren upplever den? Blir den varm vid användning ect ect
Aldrig beställt från AVD utan har alltid kört med Wonda. Vad kommer du från för lur? Har använt min V3:a sedan jag fick den som daily driver och är galet nöjd med luren. Batteritiden är verkligen outstanding jämfört med de andra foldeble-telefonerna som säljs globalt. Men just att den känns som en vanlig lur samtidigt som det är en foldeble imponerar fortfarande på mig. Tycker inte luren blivit varm (inte ens ljummen TBH) men det är för att jag inte aktiverat läget för maximal prestanda i inställningarna. Jag gjorde det för skojs skull men upplevde inte att den blev nämnvärt varm då heller. Allt flyter på som smör för mig, men bör notera att jag inte spelat speciellt mycket men att jag använt den till en hel del multitasking.
Håller med Redhawk1234 i hans omdöme gällande V3. Sjukt trevlig telefon i handen, flyter på riktigt bra och blir heller inte varm så inga problem med det. När jag precis hade fått den vart jag rätt besviken över att det saknades en hel del mjukvarumässigt mot min tidigare Samsung, då jag gillar att ändra mycket i layout som fonts, app ikoner osv. Kör mycket med AIO Launcher och Niagara Launcher. Men har fått till det med Edge Gestures och Panels apparna även fast det saknas mycket för övrigt om man gillar att ändra till sin egen stil överlag i telefonen. Var inne på att beställa från AVD men han svarade varken på mina mail eller Whats App meddelanden till honom så jag tog Wonda Mobile istället. Riktigt bra support samt otroligt snabb leverans från Hong Kong, 2 dagar, så jag skulle rekommendera dem istället. Gav 16.335kr inkl. bankavgifterna, ingen tull heller på det med FedEx, skulle det ske står Wonda för dem.
Hej, Tack för alla svar Låter som att det blir en Honor magic v3 för mig Jag kommer ifrån en samsung flip 5, så det kommer nog vara lite ovant i början. Har alltid önskat mig en fold men tjockleken och tyngden har gjort att jag valt bort den. Jag har kontaktat AVD och fick även svar på mina frågor. Ska nog fundera en vända till om det inte blir Wonda istället då de är billigare. En fråga till: Fick ni EU laddare som funkar i Sverige? Kollat runt lite och det verkar vara lite olika gällande Globala versionen.
Ja de tycker jag du gör rätt i, V3 är verkligen en fantastisk telefon även om endel mjukvaru pillande går förlorat om man är van det från One UI. Man får med en EU laddare för att sen stoppa i 66w laddaren så man kan använda den.
Någon särskilt anledning till att beställa därifrån? Hade valt Wonda istället som är kända för att vara riktigt pålitliga.
Wonda var riktigt bra, har personligen även svårt för Average Dad med hans attityd. 2 dagar tog det att få telefonen från Wonda, dessutom hade dem riktigt bra support. Average Dad svarade dessutom aldrig på mina meddelanden, vilket jag inte hade uppskattat om det blivit något strul i efterhand.
Jag har beställt min V3 från AVD. De är nog ingen skillnad mot Wonda som också är snabba. Båda skickas från Hongkong med FedEx. Stämmer att han kan vara seg och svara men provade AVD och allt var bra. Vad de gäller telefonen så är jag supernöjd med den. Hade Fold5 innan och måste säga att man som många andra saknar många software funktioner man vant sig vid med Samsung. Men hårdvarumässigt är den klart bättre, tex känns den som en vanlig telefon vid infällt läge. Så man behöver inte fälla upp den vid användning utomhus tex. Kameran också bra på den, men inte lika som tex Xiaomi 13ultra som jag hade förut. Totalt sett riktigt nöjd.
Kul att höra du är nöjd och att köpet från AWD gick bra. Själv har jag också lyckats bli mer och mer nöjd ju mer jag ställt in allt, vilket så brukar bli ju mer van man blir efter endel användande. Har dock fortfarande endel buggar som spökar, bl.a att skärmen ibland fryser, musiken kopplas ifrån med bluetooth i bilen samt att när bankappar från sidopanelen öppnas så får flera försök göras för att kunna logga in med bank id. Hoppas detta löser sig med framtida updates. Är detta någon annan upplevt? Saknar egentligen inte min gamla Samsung heller sett till mjukvaran särskilt mycket förutom att kunna byta lite ikoner osv. Sen tycker jag den är gruvligt svår att vika upp pga dem rundade kanterna, svårt att få ett bra grepp utan att halka med fingrarna. Några saker jag gillar lite extra - Dem små popup fönstren från edge panel - Favorit utrymmet att spara filer, bilder osv, perfekt att ha det viktigaste ett klick bort. - App grupperingarna, väldigt smidigt att direkt kunna nå appen istället för att behöva hoppa in i själva gruppen. Hårdvarumässigt, njuter till fullo av att bara hålla i och se på den
Fick hem en faktura idag från FedEx med tullavgift på 730sek. Hoppas AVD kommer betala de beloppet åt mig som han lovar på hemsidan. Hade inte räknat med detta och måste säga jag blev förvånad att få den idag.
Average dad kan dra åt helvette. Han säger att de är mellan mig o FedEx att lösa detta. Så de han skriver att han ska betala är skitsnack! Rekommenderar inte beställa från honom.
Förstår inte varför man skulle beställa av honom när Wonda finns. Förmodligen är hans butik bara ett skal för någon annan butik i bakgrunden och så tar han en liten extra avgift.
Tråkigt att höra att det blev så med AWD. Då vart de lite som man själv hört och trott, men bara att beklaga. Nej jag har aldrig fått en bra bild av honom, nått problem har han utan tvekan.
Wonda och tradingshenzhen är i en klass för sig när det gäller importbutiker. Finns ingen anledning att snegla mot andra butiker om den lur man vill köpa finns hos någon av dessa.