Honor magic v3

Diskussion i 'Honor' startad av joachi, 7 jul 2024.

1. EmL

EmL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Oj, så här var tråden angående den här telefonen! Jag blev lite fundersam att det var så lite nys om den här på Swedroid (jag har suttit i den gamla(?) tråden). :)

Är otroligt intresserad av den här luren.. Framförallt att det går att använda den som en 'vanlig' mobil, den är lika tunn som min Pixel 4a med ett skal på...

Men jag har läst en del om att kameran är riktig kass på ansikten och att det blir en hel del AI-manipulering där. Vad är eran erfarenhet med kameran och ansikten?

Ser att det är många som beställt från Wonda men ser också att den är slutsåld där. Är det någon som har erfarenhet av Etoren?

2. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Att den är riktigt kass vet jag inte riktigt vart dem isf får ifrån. Inget jag sett av på dem bilderna jag fotat iaf, gällande AI manipulering. Tycker porträtt bilderna tex blir riktigt fina!

Tycker verkligen du ska överväga en V3 om du är sugen, har suttit med en Z Fold 4 innan och var rädd att jag skulle sakna mycket från deras mjukvara, men icke numera. Tycker Magic OS har endel fina skills som One UI istället saknar (har skrivit om dem längre upp i tråden)

Tyvärr ingen erfarenhet av Etoren sidan

3. EmL

EmL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Okej! Finns massor med trådar på Reddit angående ansikten som blir manipulerad, bl.a.
    https://old.reddit.com/r/Honor/comments/1fhjsr6/honor_magic_v3_astoundingly_bad_processing_of/

https://www.reddit.com/r/Honor/comm...family_photos/?share_id=cWVBfBvzzjELgKc065HOY

(Kolla andra bilden på ungen)
    https://www.reddit.com/r/Honor/comments/1g8gazf/honor_magic_v3_doing_better_with_faces_on_version/

https://old.reddit.com/r/Honor/comments/1g9mp2x/persuade_me_to_not_buy_the_magic_v3/lt7edtp/

Även sett det i ett par reviews, framförallt på människor som råkar komma med i bakgrunden på foton i restauranter och liknande med sämre ljus. Riktigt tråkigt då det är det enda som håller mig ifrån att beställa den här luren.

Last edited: 24 okt 2024
  4. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Okej nej inget jag sett i mina bilder, men så har jag inte tagit jättemycket av just bilder på personer heller. Men är det inte bara att bocka av att AI fotografering av/på, finns ju en sån att markera i kameran för varje bild man tar.

5. EmL

EmL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    112

MINA ENHETER

Okej! Jag har fått uppfattningen av att det körs ändå fastän AI-foton är avstängt. Men jag får läsa vidare, hoppas också att någon annan ägare av luren kanske kan ge sin input. :)

6. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Okej, ja så kan det vara, det borde komma en fix för detta isf på framtida updates om klagomålen blir vida kända

7. Neme

Neme Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Hej,

Ni som har beställt från Wonda, ni syftar till wondamobile.com? Det står att man får 4,2% rabatt ifall man gör en banktransaktion, första gången jag stöter på liknande erbjudande, pålitlig hemsida? Betalade ni tull?

8. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Stämmer helt och hållet. Fick 4,2% rabatt, men dem kan lägga upp betalningsinfo som du kan betala till, banken var i Danmark jag betalade till, bara fråga deras support. Så jag betalade inte direkt i deras webbshop utan gjorde en bank överföring.

Ingen tull heller, du kan be dem skicka med FedEx.

Neme gillar detta.
  9. flipp

flipp Android Expert Moderator

Mottagna gillanden:
    8 652
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det tror jag nog. Vore konstigt om det spelar roll var man köpt telefonen. Köpte min Pixel Fold från tyskland och fick full ersättning från Folksam när skärmen slutade fungera.

10. kissidor

kissidor Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 382
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 pro max
    Info:
    Jobbtelefonen
    Telefon 2:
    Diverse Androider
    Info:
    För att dom är roligare
    Platta:
    iPad Pro M4 11+13/mini 6
    Platta 2:
    Tab s9/Tab Xtreme+Legion/OP pad 2
    Det där med banköverföringen var högst intressant - jag trodde vi stackars krakar i Sverige var uteslutna från den möjligheten för att SEK sågs som Ankeborgspengar eller något. Vi finns ju inte med i listan över "Supported bank transfer countries" som kommer upp när man hovrar över det betalningsalternativet. Trasslade de inte alls om det när du mailade med dem?

11. Graz

Graz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    209
    Nej allt gick jättefint. Jag bara mailade dem och frågade varför banköverföring inte gällde Sverige och då svarade en Kenneth hos dem att dem kunde fixa det. Dem skickade betalningsuppgifter på min mail så jag kunde göra en utlandsbetalning till deras bank i Danmark.

kissidor och flipp gillar detta.