Diskussion: Honor Note 10: 6.95", Kirin 970, 5000mAh

Diskussion i 'Honor' startad av flipp, 31 jul 2018.

  1. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Ja det är synd. Men gillar den så mycket för övrigt. För mig så har kameran lite samma problem som P20 Pro har i det stora hela.
     
    bernard gillar detta.
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Kom en uppdatering idag. B125.

    [​IMG]
     
    bernard gillar detta.
  3. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Valde du standard eller den snabbare frakten?
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Finns väl bara snabb frakt till Sverige? Kostar £20. Tror det bara är inom UK man kan välja på två olika alternativ.

    Jag satt med både Note 10 och Max 3 framför mig en längre stund ikväll. Måste säga att jag föredrar Max 3 trots att den är billigare.
     
    Krille1869 gillar detta.
  5. Mongroovy

    Mongroovy Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    198
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Intressant, är det mjukvaran som är största fördelen med Max 3?
     
  6. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, jag gillar mjukvaran bättre. Även att skärmen är bredare på Max 3 jämfört med Note 10. I övrigt beträffande skärmen är färgerna mer punchy på Note 10 och svärtan är bättre men pentilematrisen gör att Max 3 ser något skarpare ut så totalt sett är det nog jämnt skägg mellan skärmarna.

    För att jämföra prestandan öppnade jag ett antal appar samtidigt på båda och i de flesta fall var Note 10 snabbare men bara med en hårsmån och ibland var Max 3 snabbare, t.ex. när jag öppnade Netflix. Om man inte har dem sida vid sida tror jag det är svårt att avgöra vilken som är snabbast. Kirin 970 ska i teorin motsvara SD835 i prestanda men det känns inte så när man använder Huaweis lurar av någon anledning. Gick tidigare från Mate 10 til Mi Mix 2 och Mixen var uppenbart snabbare och jag känner att Note 10 precis som Mate 10 är snabb men ingen wow-känsla som flaggskeppen från Xiaomi och OP där allt flyger fram. Föredrar kameran på Max 3 då det är för mycket oljemålning över foton på Note 10 (samma på alla Huawei) Kör man gcam modden på Max 3 är det inget snack, då är Max 3 flera snäpp bättre, speciellt i mörker där resultatet mer eller mindre är jämförbart med Pixel 2 (hade Pixel 2 XL innan så det är inget önsketänkande). Designen är snyggare på Note 10 men har man den i ett skal faller det argumentet och Max 3 är lättare vilket passar mig bättre som ofta får värk i handleden av tunga lurar.

    Ska man primärt kolla på video och spela tänker jag att Note 10 vinner p g a AMOLED-skärmen och stereohögtalaren men är det mer blandad användning (som jag själv sysslar med) rekommenderar jag Max 3.
     
    Last edited: 6 okt 2018
    Mongroovy gillar detta.
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 063
    Mottagna gillanden:
    8 560
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Som före detta ägare utav Note 10 så kan jag hålla med om en del utav det som du skriver. Det jag störde mig mest på var den låga upplösningen på Note 10. 1080p med pentile på 7" blir oerhört märkbart och icke skarpt. Jag såg halos runt svart text mot ljus bakgrund hela tiden vilket ökade på känslan av oskärpa. Den borde verkligen ha fått en 1440p panel istället. Flytet är heller inte så gott i Huawei nuförtiden det hackar och har sig i en del appar framförallt Google's appar har dålig prestanda i UI samt Tapatalk till exempel. Huawei har även mycket märklig DPI runtom i systemet och det blir väldigt inkonsekvent utseende mellan appar. Det går inte att få till någon inställning genom att ändra DPI eller textstorlek som gör att det ser balanserat ut överallt.
     
    Mongroovy och flipp gillar detta.
  8. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja DPI-inställningarna känns inte helt genomtänkta. Ser att priset sjunkit en del nu på Note 10. Finns för $400 på Aliexpress. Tycker som sagt att Mi Max 3 är mer prisvärd men Note 10 är ändå inget dåligt köp för den som vill ha en snygg phablet att primärt använda för video och spel. Finns även de som gillar Huaweis UI och hur de processar foton från kameran så för den gruppen är det ett bra köp.
     
  9. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 769
    Mottagna gillanden:
    1 622
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, det är oväntat. Techtablets test tror jag dock visade på motsatsen. Varierar nog beroende på typ av användning. AMOLED-skärmar brukar ha ett försteg när det gäller video men inte vid surf. Vad jag kan minnas tyckte jag nog Mi Max 3 hade lite bättre batteritid med min typ av användning men båda telefonerna räcker väldigt länge så det är nästan hårklyveri att kora vilken som är bäst där.
     
    mullsjomannen gillar detta.
  11. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 769
    Mottagna gillanden:
    1 622
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    Jag tyckte också att mi max 3 räckte längre så jag blev förvånad. Men å andra sidan båda lurarna har fantastisk batteritid.
     
  12. mullsjomannen

    mullsjomannen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2017
    Inlägg:
    1 769
    Mottagna gillanden:
    1 622
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 12s ultra
    Telefon 2:
    Pixel 6 pro
    En liten fråga till folk som har eller har haft en note 10. När jag streamar via bluetooth så kommer inget ljud från Facebook messenger. Chatbubblan kommer upp som vanligt och allt sånt, men inget ljud dyker upp i lurarna. Någon som varit med om det också?