Fråga: hox fick ett ryck o fastnade i bootloadern

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av kicken, 2 jul 2013.

  1. MrZeus

    MrZeus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10
    Detta problemet hände med min gamla ZTE blade. Det hjälpte inte att ta ut batteriet utan för att få den att funka var man tvungen att göra en hard reset. Så det kan inte vara någon vätskeskada i det fallet då den funkade efter fabriksåterställning. Det kan ju vara en vätskeskada i detta fallet. Jag hoppas så annars så är det ju fortfarande ett fel i mjukvaran som jag bara trodde fanns i den gamla zten.

    Sent from my HTC One X+ using Tapatalk
     
  2. Zundance

    Zundance Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ett liknande problem på min men fabriksåterställning fungerade inte.

    Började med att telefonen frös och jag var tvungen att starta om den, sen hängde den sig i bootloopen, omstart igen. Efter ett par omstarter återställde telefonen sig själv och fungerade sedan resten av dagen.

    Dagen därpå kom uppdatering till Sense 5.0 som jag installerade. Några timmar senare händer samma sak igen. Telefonen hänger, jag stänger av den genom att hålla inne startknappen. Därefter hänger den sig i bootloopen och jag stänger av den igen. Nu så har telefonen dött helt. Ger ingen led indikation när jag sätter den för laddning. Lyckades komma in i recovery mode en gång, där stod det då att det inte fanns tillräckligt med ström för en reset. Sedan dess har den inte gett i från sig några livstecken.

    Någon som vågar sig på en gissning? Har bytt baksidan så jag ingen garanti kvar på telefonen.. iphonereperation.se trodde det var batterirelaterat när jag hörde med dem om problemet.

    Tack på förhand!