Htc desire hd eller samsung galaxy vad tycker ni

Diskussion i 'Allmänt' startad av bearlindo, 19 jan 2011.

1. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jag skulle ta en Desire HD. Köper ingenting från Samsung då jag har haft dåliga erfarenheter från dem... dessutom ser det ut som en wannabe iPhone 3GS... och sen så väger den som att det är en liten legobit du håller i = ingen kvalitetskänsla. Men det är väl en smaksak. Måste säga att Samsungs touchwiz är helt värdelöst i jämförelse med HTC's Sense!!! Skärmen är bättre på SGS dock, men man kan inte säga att DHD har en dålig skärm. Man märker endast skillnad när man ställer mobilerna bredvid varandra och tittar noga. Inget jag skulle tänka på varje dag direkt... :)

2. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Det är ju jätteskönt med en lätt telefon?!

3. TrueDesire

TrueDesire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

instämmer, ha telefonen i en skjorta går inte (DHD)
    men det är just det, man ska ju gärna ha telefonen 1år innan man byter.
    vilket gjorde att jag stannade på SGS, ska man kika på samma skärm i ett år vill jag gärna ha den senaste/"bästa" tekniken som dessutom inte ser ut som färgerna saknas på :)

smaksak!

tycker man ska prova båda med senaste mjukvaran i ca 20-30minuter i alla fall innan man bestämmer sig.
    klart att olika telefoner passar olika människor men jag tyckte mest htc sence drog mycket ram minne (därav att den har 768mb)

vet inte vilka roms som finns till DHD just nu, men till SGS finns det duktigt många. :)

4. zyxey

zyxey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Har varit grymt nöjd med min SGS speciellt med displayen, batteritiden och den låga vikten. Har en del HD demo videos och det är lika imponerande varje gång man tittar på dessa..displayen är fantastisk.

Efter den senaste 2.2.1 uppdateringen så blev den ännu bättre, tom bättre än jag kunnat ana.

5. pleom

pleom Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Ehh, det är väl skönare att ha en lättare telefon? Visst, SGS kanske känns plastig men känns mycket stabilare än DHD med sin urvattnade skärm.

6. droidbobby

droidbobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    108

MINA ENHETER

Samsung galaxy s i alla väder.
    helt underbar skärm, man vill bara hångla med den! snabb som fasiken (kör darky's ROM v 8.1)
    vikten tycker jag är perfekt, inte för lätt, inte för tung!
    sen om den är lite lik ifån spelar ingen roll för mig, det är insidan som räknas!

7. Johnny

Johnny Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

Har lekt lite med morsans SGS, och jag håller med om skärmen, riktigt nice. och den klarar spel etc betydligt bättre än min Desire. Dock vinner min Desire på designen tycker jag ;)

8. robnil

robnil Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    S20 plus
    ROM:
    stock
    Platta:
    Note 10
    Platta 2:
    Nexus 7
    ja det är tråkigt att 3gs svärtat ner en så fin design, lite som när nassarna försöker lägga beslag på svenska flaggan :D

Men 3gs... tsss... den är rund, svart och har knappar där nere.. vet inte om äpplet ska ges någon cred för det faktiskt. Däremot har samsung medvetet gjort en easy-transition för ipx-användare. Men det trollar man ju bort fortare än kvickt med launcher pro.

Märkligt dock att äpplet gick ifrån den typen av design i sin ip4 för den gör nästan ont att hålla i handen efter ett tag. Jag förstår att folk köper silicon-skal för att mjuka de vassa kanterna. Hoho lite trolling där haha men jag tycker faktiskt så.