HTC Desire S - del av skärmen svarar inte vid beröring

Diskussion i 'Desire S' startad av m4000, 20 aug 2012.

  1. m4000

    m4000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej! Jag har en ca 1½ år gammal HTC Desire S. Sedan en tid tillbaka har jag problem med skärmen. En del av den svarar inte vid beröring. Ibland försvinner felet, men oftast är det där.

    Jag använde stundtals en icke-originalladdare till elkontakt. När jag valde original blev skärmen "hel" igen ett tag innan felet återkom. Sedan såg jag att jag hade runt 50 MB kvar i minne. Radera flera 100 MB, och därefter försvann felet igen, för att senare återkomma. Jag vet alltså inte om dessa åtgärder var något som påverkade felet, men värt att nämna.

    Så här ser en skärmdump ut när jag testat appen Touch Test. Ränderna+prickarna visar hur jag dragit fingret. Man ser tydligen den vågräta sektion som inte svarar. Nån som har tips?

    [​IMG]
     
  2. magkliarn

    magkliarn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Har du skärmskydd på telefonen?

    Vid första anblick ser det ju helt enkelt ut som att digitizern (dvs själva pekskärmen) är defekt.

    Har mycket svårt att tro att förändringar i lagringsutrymme har något med detta att göra. En inofficiell laddare, om den var trasig/riktigt usel, kan man ju gissa ha lite större inverkan på hårdvaran. Vem vet, den kanske genererade ström ut i digitizern och skadade den?
     
  3. m4000

    m4000 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade ett enkelt skärmskydd tidigare, men inte längre.
    Jag använde en Logitech datormusladdar-adapter till elkontekten istället för HTC:s egen. Logitech-adaptern: Input: 100-240V, 50/60Hz, 0,13A. Output: 5,15V, 1A

    Det konstiga är att ibland fungerar hela skärmen, men oftast är det som på bilden ovan.
     
  4. henrik_6

    henrik_6 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Har samma fel på min. Efter närmare kontroll av telefonen ser jag att glaset har släppt lite i nederkant, dvs trycket jag på glaset ser jag att det rör sig (vet inte om det är limmat och limmet har släppt). I vilket fall som helst är det djävligt störande

    Sent from Tapatalk