HTC DESIRE

Discussion in 'Desire - Allmänt' started by factasy, Aug 13, 2010.

1. factasy

factasy Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

PÅ aliexpress.com är det ju samma säljare som på alibabba vad det gäller mobiler ser jag, men priset skiller sig enormt.
    Det jag är ute efter är att det måste ju gå att köpa billigare utomlans an vad man gör i sverige.
    Och jag frågade ju er vad ni trodde om mobilerna i länken jag bad inte om en massa tykna svar.

2. Elfson

Elfson Adult Droid Medlem

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Jag tänker att när jag köper där ifrån så vet man inte exakt vad man får, man beställer en först, är den bra så kan man köpa flera.

Du får helt enkelt testa, men du kan ju få något som du inte vill ha, lite dumt när det är mycket pengar.

3. factasy

MINA ENHETER

Tack för första ordentliga svaret.
    Jo jag vet att man måste tänka sig för när det gäller såna här ställen de är lite luriga.
    Har du köpt mycket saker från aliexpress.com

4. Elfson

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Jag har beställt tillbehör till min desire några gånger, på jobbet har en kille beställt en iPhone-docka/musikspelare och en till på jobbet beställer saker till sin Iphone hela tiden och de grejerna ser jäkligt schyssta ut.

Glöm inte att kolla om dom har bra omdömen och dom skall vara Gold Supplier.

Chefen på jobbet har fått upp ögonen för alibabba efter jag visade honom den sidan, alla produkter som vi säljer på jobbet kollar han om det finns motsvarande där, och det gör det till 90% av fallen och till ett mycket bättre pris och i en del fall så är produkterna mer avancerade än de man hade innan.

Men han gör alltid en testorder innan han beställer större kvantiteter.

Att det bara är lurendrejeri från Kina är skitsnack.

5. factasy

MINA ENHETER

Tack för det mycket intresse svaret.
    Vad tror du om HTC DESIRE mobilern alibabba om du ska vara helt ärlig.
    Jag har fått så många olika svar från säljarna på den sidan så jag vet inte vad man ska tro om dem.
    Det är allt från att det inte är någon skatt på mobilerna till att de inte är 100% ärliga.

6. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

eee jo

7. NervsOfSteel

NervsOfSteel Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Asså det är inte en riktigt desire. HTC har ju inte den på sin sida heller och det är ju mycket som inte stämmer överens i specifikationen.. Om du vill vara 100% säker att den inte är fake kan du maila HTC och höra vad de säger. Lägg gärna upp deras svar här sen.

Jag skulle avråda dig att köpa en sån.

8. Elfson

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Jag tycker det känns onödigt att köpa telefonen ifrån Kina, du vet inte vad du får, där av anledningen till att jag endast köper billiga tillbehör därifrån.

Du skall ju använda telefonen varje dag, när du köper den i Sverige så vet du att du får en korrekt fungerande Desire med alla garantier och full support. Det är mycket kopior på telefoner i Kina.

Köp den i Sverige så slipper du möjligt framtida krångel, men känner du att du har pengar över så köp den som en kul grej (om du får något dåligt).

Hittade en tråd på flashback om alibabba.com: https://www.flashback.org/t648402

Last edited: Aug 14, 2010
  9. Crall

Crall Senior Droid Medlem

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

MINA ENHETER

Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    På Alibabba är inget original! Aldrig någonsin!!

10. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Trådskaparens mentala åkomma kallas:
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Selektiv_perception

På engelska confimation bias.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Vilket i och för sig är något normalt i mindre omfattning, men observera att trådskaparen redan bestämt sig för att köpa en Desire från Ali Baba, och griper efter minsta halmstrå, oavsett hur många som säger att den är en dum idé, och ger honom bra anledningar till varför.

Det som gör det extra roligt är hans nick. Av just den anledningen tror jag det kan vara ett troll.

Last edited: Aug 15, 2010
  11. factasy

MINA ENHETER

Vad har mitt nick med att gör om jag ska köpa en mobil.
    Jag har inte bestämt att jag ska köpa en mobil på Alibabba, jag hörde bara efter om vad ni trodde om den sidan.
    Och det är väll tur att man frågar eller hur Sneaky, så du kan komma med dina inlägg

12. factasy

MINA ENHETER

Sitter och kollar lite på Ebay efter mobil nu. Och ja jag letar efter en Desire eller en Wildfire.
    Till min förvåning så har jag upptäckt att många av de om säljer just dessa mobiler är samma som säljer mobilerna på Alibabba.
    Skillnaden är att mobilerna är dyrarare på Ebay och att säljarna har en jävla bra feedback. en del är till och men Top rated seller.
    Nu kommer min fråga, Är mobilerna på Ebay fejk de med????????

13. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag förstår om man vill hitta saker billigt och ibland kan man göra riktiga fynd! Men det man bör fråga sig är om det är värt risken? Jag själv skulle aldrig köpa en mobil på detta vis! Men har man pengar som man inte dör av att förlora så Go for it!

Sent from my HTC Desire

14. Elfson

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S9+
    Telefon 2:
    Huawei P10
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Om vi nu säger att det är fake så Ja, lika fake som på tradera, allt kommer från Kina och hamnar där. Man köper ett paket med 5-10 mobiler och säljer vidare dom dyrare på auktionssidorna.

Har köpt av en på tradera som hade 99% bra feedback, vad fick jag, skräp från Kina som inte gick att använda, dock så var det inte till mobilen men en kostnad på 120kr.

Nu gör du som så att du köper den på en fysisk butik i Sverige för 4595kr och skaffar dig något som du vet är riktigt från början, så är allt frid och fröjd.

15. benhur

benhur Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Alibaba är ett ställe där man bör ordna ett konto först av allt, MEN sedan är det fullt av skojare där precis som på alla andra ställen.AliExpress är också ett ställe där man kan handla och där de inte får pengarna föränn du har fått varan och godkänt den.Men ett konto är ett krav på det senare.
    Vi handlar en del med Kina och är i direktkontakt med en del företag på Skype b.l.a.Men innan man köper något här så bör man kolla företaget och att de betalar skatter och liknande.
    Är de Hongkong reggade så är det enkelt att kolla företagen.Ett sätt är ju också om priset verkar vara alldeles för lågt för en vara då är det troligtvis ingen original produkt.

16. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

MINA ENHETER

17. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

MINA ENHETER