HTC EVO 3D | Hands on!

Discussion in 'HTC Allmänt' started by azz0n^, Apr 27, 2011.

1. inact_0025

inact_0025 Guest

Woho, då köper jag den imorgon :D Ska man köpa den från elgiganten kind of thing eller ska man köpa den från nätbutikerna? Vilket rekommenderar ni? Och ska man ha en sån där plast grej från ZACC eller behövs det inte?

Tacksam för svar :)

2. h9k

h9k Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Köpte min från komplett och hade den i handen dagen efter beställning. Så för mig va näthandel mycket smidigt, knata ner till coop runt hörnet istället för att åka runt hela stan.
    Ett par saker jag är lite missnöjd med (jämfört med min 1.5 år gamla Desire):

Den är som en låda, dvs kanterna är nästan helt raka och ligger inte lika bra i handen.

Färgerna ser lite blekta eller urvattnad ut, ser dock helt ok ut, men inte som dom klara fina som Desiren hade.

Touch buttons...men de har ju nästan alla nu ändå så, måste lära mig att inte lägga handen på dom hela tiden :)

Ingen "styrkula", lite joxigare att skriva text.

USB ingång på sidan (och inte på samma sida som volym heller) ställer till det lite då jag brukar ha den lutad i sängen och se på video. Nu hamnar ju volymen neråt.

Sen att jag snurrar runt runt på skärmarna när jag vill till dom längst ut och att man ska låsa upp åt "fel" håll är bara jag som inte är van med nya Sense.

Men är 100% nöjd med den, snabb som attan, Sense flyter på som de ska och inga problem med hd filmer. På en orootad Desire är det som bekant inte så lätt att få in de appar man vill ha, men nu har jag runt 1gb ledigt och har ändå packat in ett gäng extra, är nog de jag gillar mest ;)

3D såg mycket bättre ut än jag trodde, så där blev jag klart överraskad. Har inte lekt med GPSn ännu, de får bli nu i helgen så får man se hur den sköter sig.

Men mitt betyg på den är helt klart prisvärd. Förra luren gick på ungefär lika mycket, men känner mig nog en aning mera nöjd denna gång.

inact_0025 likes this.
  3. inact_0025

inact_0025 Guest

Tack för den värdefulla recensioner. Såååå bra när personer som dig tar sig tid att skriva ner det där. Trots att det var några saker så är du nöjd med telefonen, nu knatar jag iväg och kollar priset på mediamarkt, om de nu har den där och köper den. Annars får det väl bli näthandel med 32gb minne, hamnar på samma pris som om jag köper den i handeln antar jag. (alltså online, mobil + minne = offline endast mobil)

Edit:
    Ser på vissa ställen att det står att telefonen är importerad.. Är det något negativt? Hittade ingen liknande information på Dustin t ex, så den är inte importerad där?

Last edited by a moderator: Aug 27, 2011
  4. carnebm

carnebm Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Import kan vara skitdålligt beroende på från vilket land.
    Vissa iPhones tex kan inte skickas till ordninarie serviceverkstad och de som tar emot och utför "garantireparationer" av då tex. iPhone tar betalt för att göra det...

Så för att slippa ev. krångel skippa import.. kan funka bra.. kan även bli skitdåligt och så står du där med en telefon som ingen vill laga utan duktigt med betalt.

oavset. Back on topic.

Fick min igår, och jag går från iPhonefrälst nörd tillbaka till android för att se om
    det blivit bättre än sist. (sist hade jag HTC Legend och en snabb avstickare på X10 serien)
    Jag är faktiskt imponerad av nya sense. Riktigt snyggt. bra med snabbfunktioner i låsskärmen och rapp som fan är den. Det enda jag inte gillar är att den snurrar ett helt varv i hemskärmen om man drar fingret lite för snabbt (går kanske att avaktivera)

Konstruktionsmässigt ligger den bra i handen, Den är inte för fyrkantig och inte heller för rund.
    Jäför man med tex. SGS2 och Arc så känns EVOn som kvalitet och de andra har ungefär samma kvalitetskänsla i chassit som en snusdosa.

3D Kameran vette fan om jag gillar.. skall ta lite utomhuskort med den idag då det
    är soligt men inomhusbilderna jag tog igår blev man bara illamående av att titta på korten.

Dock tycker jag att den vanliga kameran är riktigt bra.

Jag gillar denna pjäs!!

Skall prova den lite mer under helgen för att se om jag går tillbaka till iPhonen eller ej.

inact_0025 likes this.
  5. inact_0025

inact_0025 Guest

Köpte den precis från media markt ska hem o testa den. Den var betydligt större än vad jag trodde att den skulle vara. Återkommer senare

6. baracken

baracken Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Om den är tillräckligt billig på elgigantens webhandel så kör du collect@store och hämtar den två timmar efter i butik ;)

7. inact_0025

inact_0025 Guest

Ingen aning om att man kunde göra så , elgiganten online 5400kr, mediamarkt, 6300kr. Köpte den via mediamarkt skövde