HTC Hero, Acer Liquid S100 eller Nexus One?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Linus.hed, 7 jan 2010.

1. Linus.hed

Linus.hed Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Mitt hjärta har hela tiden sagt Hero, fram till Nexus'en nu släppts med all info o så. Har kikat ett tag, men kan inte förlänga förrän sista Januari, så jag har ju ett tag till på mig. Om jag nu väljer att förlänga med en Hero direkt, eller vänta ytterligare på en Nexus...

Vad är det med Sense som alla säger är så bra? Vad är det som är så speciellt med just det jämfört med andra Android-lurar? Är det att hela navigeringen och det är uppbyggt på ett enklare sätt, för jag har uppfattat det som att många lurar annars är ganska lika i sina system, utan det är bara vissa småsaker som skiljer sig. Men som sagt var, jag har ingen superkoll direkt.

2. Deavent

Deavent Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig är Sense snarare utseendet. Utan det känns Android så ... Linux.
    Haha, låter kanske löjligt, men, men!

3. Linus.hed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, men borde det inte finnas nån typ av app eller liknande för "skoja" till det lite då? Typ till Nexus o så. Om inte annat borde det väl komma...
    Nåt tips kanske?

Ja man har ju sett en del klipp på en del Android-lurar som ser väldigt tråkiga ut i menyupplägget, typ som Nokia N900, o det är ju ingen höjdare...

Tänkte jag skulle kika på Acer'n på Media Markt i Norrköping, om dom nu har den eller får in den, bara för att jämföra menyer o sånt.
    Då får man ju också se om den ser lika plastig ut i verkligheten som den gör på alla bilder.

4. Skinksallad

Skinksallad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    160
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 6
    Platta:
    Surface Go 2
    Jag har haft ungefär samma tankar ganska länge, och fram till Nexus One släpptes så har jag enbart tänkt på Liquid, men UIt i 2.1 ser så snyggt ut, så jag väntar tills nexusen släpps i europa, för att kunna köpa den med subventioner...

5. Linus.hed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det är väl bara att göra det, då vet man ju att man får det allra senaste, både när det gäller hårdvara och mjukvara. Men hur lång tid kan det ta då, innan den släpps här alltså. Nån som vet hur länge det brukar ta innan prylar kommer hit efter att ha släppts där borta?
    Det borde ju inte vara några större förändringar som ska göras vad det gäller programvaran och så. Det lär väl vara engelska som gäller även här.

Hur är det, funkar Nexus'en bara i 3G-nätet, eller även i GSM-nätet?

Om inte, är det bara att byta Telia mot Telenor...dom sega jävlarna vill ju inte sätta upp nån 3G-mast hos oss ute på vischan. Medans Telenors 3G-mast står 3-400 meter från huset...

Last edited: 9 jan 2010
  6. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Den har fullt stöd för de frekvenser vi använder i Europa, både 3G och GSM.

7. Linus.hed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, det var ju bra, då i princip alla man känner har Telia.
    Finns det någon bra datamängdmätare som man sen kommer kunna ha på den, då jag just nu bara har 0.5 Gb i månaden...
    Man vill ju ha lite koll på det i alla fall, annars blir det ju bara 120kbit/s...

8. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Om inte annat kommer du antagligen att kunna installera en ROM med Sense UI till Nexus One.

9. Linus.hed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ok, det vore ju riktigt bra.
    Vad skulle du säga är den största skillnaden mellan Sense, och något av de andras "system"? Själv har jag ju inte testat så många olika lurar, så jag undrar lite liksom. Har ju testat Hero'n en del, men har ju inte så mycket att jämföra med...

10. e2zippo

e2zippo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Med tanke på att Google inte släppt betalapps till oss än så skulle jag inte tro att Nexus blir tillgänglig för oss inom den närmsta framtiden! Men om du pallar att importera med allt vad det innebär så skulle jag satsa på Nexusen, annars skulle jag lätt kört på Heron, har den själv och är hur nöjd som helst efter jag lärt mig hantera den :) Körde in MoDaCo 3.1 rc2 häromdagen och det flyter på riktigt bra nu!

Att dissa Heron pga av hårdvaran tycker jag inte håller, det hänger helt på hur man har tänkt använda telefonen. För mig duger den hur bra som helst!

Liquid gillar jag inte alls av nån anledning, tycker den ser plastig och obekväm ut.

Vill du veta nåt mer så fråga på bara :)

11. roxer2b

roxer2b Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En sak värt att tänka på om liquid är att den ser fulare ut på bild än vad den är i verkligheten.
    Sedan har liquid en del barnsjukdomar, inget som för mig är en dealbreaker eftersom att jag var ute efter just prestandan då jag höll på att störa ihjäl mig på min gamla slöa ADP1. CPUn var en riktig flaskhals i den.

Jag gillar min liquid och kommer antagligen att ha kvar den ett tag, speciellt om Acer petar ut sin 2.0 uppdatering och den funkar bra.

I valet mellan hero och liquid valde jag liquid, och jag hade gjort det igen.
    I valet mellan nexus och liquid... Jag skaffade liquid eftersom att det var den fösta telefonen med snapdragon. Om nexu kommit ut samtidigt hade jag nog tagit nexus, mest pga att den förhoppningsvis kommer få uppgraderingar oftare än de andra.
    Nu vetefan när nexus dyker upp... Men ska du ha telefonen en längre tid så ahde jag og sagt att du ska ta nexus.

12. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Finns det något datum på Nexusen?.

13. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Vadå? Den är redan släppt i Googles Phone Store. :) Om du menar Sverige-release så har jag inte sett mer än "Våren 2010".

14. Gojz

Gojz Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Det var Norden jag menade :) Var lite otydlig :)
    Är ju inte så sugen på att impotera den :-)

15. yayayay

yayayay Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Finns inte många skillnader förutom utseendet. Blir Sense UI portat till Nexus One kommer det antagligen att vara lite långsammare än bara Android-OS:et, utan skal (vanilla Android). Du får fler Widgets, några program (såsom Twitter-applikation). Men främst är det utseendet som är annorlunda. Jag har kört Sense UI hyfsat länge på min Magic, men gick för inte så länge sedan tillbaka till vanilla Android med Darkstar Theme, som är sjuktsnyggt. Kommer inte gå tillbaka på länge!

16. Linus.hed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Visst kan det bli så att den inte släpps på ett tag. Men det kan ju också vara så att den släpps här om nån månad eller så, men att Market inte funkar med betalapps, precis som nu.
    Jag kommer ju inte att vara uppkopplad dygnet runt direkt, då jag bara har 0,5gb/månad innan hastigheten stryps till 120kbit/s. Jag kommer väl använda mig av Facebook en del, musikspelaren och alla vanliga prylar. Plus att man kommer väl installera en del spel o andra roliga apps.
    Men är väl i övrigt ingen hardcore-användare, som kommer sitta o fixa massor på luren.

Acer'n måste jag ta en titt på i verkligheten innan jag säger nåt...

17. DON

DON Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Acer L vs Iphone

Ljud:

Det som framförallt slår mig med min nya Acer L är ljudet. Det är def. det sämsta ljud jag någonsin haft i en mobiltelefon eller mp3spelare över 200:-, och då är inte min Iphone den telefon jag haft med bäst ljud...

Är det någon som vet om det är bättre ljud i Nexus?

Funktion:

Efter lite trixande är "nästan" det mesta som på min Iphone, det som skiljer är lite strul med interfacet som kraschar och att man måste ta ur hörlurarna om det ringer, om det nu är någon mening att ha dem kopplade p.g.a. ljudkvaiten :-)

System:

Same same but different. Saknar att man inte kan köpa apps...

Svar:

Om Nexus har bättre ljud, def Nexus!

18. Linus.hed

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilka är dom största skillnaderna i Hero'n mellan hur den är i original och i MoDaCo?
    Vilka extra funktioner är det och vad är det man kommer åt mer?
    Hur funkar det med garantin på luren?

Last edited: 11 jan 2010
  19. SwedBear

SwedBear Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    DON: jag köpte mig ett par Creative EP-630i in-ear lurar som har mikrofon (egentligen för iPhone/iPOD) och jag tycker nu att ljudet är bra. Jag hade andra lurar förut som inte alls hade lika bra ljud men lyssnar jag på Spotify eller någon av mina rippade musikfiler så får jag ett riktigt bra ljud nu. Så så uselt tycker jag nog det inte är.