HTC Hero från telenor

Diskussion i 'Hero' startad av jokke, 13 jul 2009.

  1. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Fniss
     
  2. johnAls

    johnAls Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Fick precis okej från chefen att beställa telefonen på företaget istället, så istället för att ringa och försöka få de ändra order så la jag en ny order för företag istället, och där gick det fortfarande bra och fick ett mejl direkt.
     
    Last edited: 13 jul 2009
  3. moody

    moody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    378
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Antagligen ingen HTC Hero till mig

    Telenor kommer nog inte leverera någon HTC Hero till mig. De ser min order som ogiltig trots att jag har ett giltigt ordernummer. Kanske ett tecken på att det är dax att byta operatör? ;)
     
  4. Dopup

    Dopup Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Följande fick jag som svar från internetbutiken:

    Så ingen beställning registrerad, inte mycket att säga om det då man inte kunde hitta den via webbutiken utan att gå via länken.

    Som tur är beställde jag även via företag vilket blev lite dyrare men säkerligen hysat billigt. 3516 kr exkl. moms. Fick bekräftesebrev med uppgifter så den beställningen verkar vara genomförd.

    Lycka till ni andra!
     
  5. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 162
    Mottagna gillanden:
    792
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    fick detta till svar

    Hej...

    Jag fick detta till svar:

    Hej igen,

    Tack för ditt svar. Det kommer tyvärr inte att skickas ut någon beställning till dig. Du försökte troligtvis lägga en beställning via en gammal sparad länk efter att vi tagit bort telefonen från webbutiken. Telefonen plockades bort från vår hemsida runt 16:00 tiden i fredags eftermiddag.

    Med vänliga hälsningar

    Emilie
    E-butiken
    Telenor
    http://butik.telenor.se


    Någon som har något bra förslag för att pressa dem lite...
    Har tyvärr inget best.nr eller skärmdump från beställningen.

    /T
     
  6. stoffe

    stoffe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för ditt mail. Vi har fått in din beställning av HTC Hero och vi hade en förväntad leverans till i början på Augusti.
    Vi reserverar oss för slutförsäljning eftersom vi har fått in fler beställningar än vad vår första inleverans kommer att täcka. Vi kommer troligtvis gå ut med ett informationsmail till alla berörda när vi har fått vidare information från HTC.

    Med vänliga hälsningar

    Malin
    E-butiken
    Telenor
    http://butik.telenor.se
     
  7. Vibban

    Vibban Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Har precis pratat med telenors internetbutik.
    Efter att jag "dröjt ett tag" så fick jag till svar att de var tvungna att invänta på mer information från leverantören. De sade att det var "någon som hade lagt upp den på hemsidan" och att "det var inte vi" som gjorde det". Jag frågade dem vem det skulle ha varit om inte dom men fick till svar att de inte visste. De påpekade att de inte visste någonting vid det här laget.

    Antar att man får vänta och se. Jag lade iaf beställningen före 16.00 på fredagen, när mobilen fortfarande låg kvar i "rullgardinsmenyn". Blir det ingen telefon för det priset så blir det till att ringa ARN!
     
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det här gör saken än lustigare.

    Klantigt skött och att skylla på tredje part är extremt oprofessionellt, tråkigt att även Telenor anammat denna trend.

    Nu vet jag i alla fall vad jag skall göra av min dubblett av Ann Heberleins "Det var inte mitt fel!".

    [​IMG]
     
  9. melm

    melm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte dela med mig av min korrespondens med Telenor i detta ärende:

    To: [email protected]
    Hej!

    Förra veckan beställde jag en HTC Hero från er hemsida. Jag har dock inte fått någon bekräftelse, så jag skriver till er för att bekräfta att ordern gått igenom i ert system. Ordernumret som jag fick som kvitto på hemsidan då jag beställde är XXXXXX.

    Vänliga hälsningar,
    Mattias

    --------------------------------------------------------------------------------
    [email protected] <internetbutiken.se@telenor.com> Tue, Jul 14, 2009 at 10:07 AM

    Hej Mattias,

    Tack för ditt mail. Det handlar inte om att din beställning är "försvunnen", den är helt enkelt inte giltig eftersom den är lagd efter att produkten plockats bort från hemsidan - vilket leder till att ordern saknar prisinformation. Order XXXXXX avbokades alltså automatiskt eftersom produkten inte låg uppe för försäljning när du försökte lägga din order.
    Med vänliga hälsningar

    Emilie
    E-butiken
    Telenor
    http://butik.telenor.se

    --------------------------------------------------------------------------------
    To: [email protected]
    Hej Emelie!

    Det verkar lite märkligt tycker jag att en order inte är giltig när jag har ett ordernummer. Och vad menar du med att produkten plockats bort från hemsidan? Jag var ju inte på sidan när jag gjorde beställningen Ni menar alltså att jag väntade för länge med att lägga ordern när jag kommit till telefonens sida? Om en produkt inte är uppe till försäljning ska det väl knappast gå att genomföra en order och få ett ordernummer?

    Ni kanske ska se över era rutiner för hur hemsidan fungerar. Ser inte så bra ut mot kund när ni lämnar ut ordernummer men inte ger någon ytterligare information förrän man själv hör av sig.

    Vänligen,
    Mattias

    --------------------------------------------------------------------------------
    [email protected] <internetbutiken.se@telenor.com> Tue, Jul 14, 2009 at 10:38 AM

    Hej Mattias,

    Vi beklagar det som hänt. Vi beklagar också om du känner dig illa behandlad, men vi kan tyvärr inget göra i den här frågan, då din order, som min kollega har berättat för dig, är ogiltig. Det finns alltså inget orderunderlag! Produkten plockades bort under eftermiddagen, så då denna inte fanns uppe på hemsidan längre var det många som gick via en sparad länk, där telefonen redan låg. Detta är inget vi tar ansvar för.

    Med vänlig hälsning,

    Julia
    E-butiken
    Telenor
    http://butik.telenor.se

    --------------------------------------------------------------------------------
    To: [email protected]

    Hej,

    Jag gick inte in via någon sparad länk. Däremot hade jag sidan öppen en bra stund innan jag bestämde mig för att lägga en order. Om ni nu inte kan skapa en order utifrån det underlag ni fått av mig (ordernummer) är det förstås tråkigt för mig, men jag får väl beställa från någon annan istället. Det största problemet jag har med denna historia är dock att ni inte är konsekventa. Om man googlar lite hittar man snabbt forum där det framgår att vissa har fått igenom sin order, och andra inte. Hur kommer det sig?

    Jag tycker också att det minsta man kan begära är att ni skickar ut ett mail till alla de som beställt där beställningen inte gått igenom och förklara vad som hänt. Det lär ju vara fler än jag. Har ni inte tillgång till mailadresserna får ni väl lägga ut info på er hemsida.

    --------------------------------------------------------------------------------
    [email protected] <internetbutiken.se@telenor.com> Tue, Jul 14, 2009 at 11:42 AM

    Hej igen,

    Jag förstår att det känns tråkigt, och detta är självklart inget vi gjort med flit. Vi har fått fel pris och leveransuppgifter på denna telefon och det var därför vi tog ner den från hemsidan igen. Anledningen till att vissa har fått igenom sin beställning är för att dom beställt innan fyra, alltså innan vi tog ner produkten.

    Om du har mer synpukter eller klagomål får vi be dig att vända dig till vår reklamationsavdelning på vår kundtjänst 020-22 22 22.

    Med vänlig hälsning,

    Julia
    E-butiken
    Telenor
    http://butik.telenor.se
     
  10. moody

    moody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    378
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag hade en nästan exakt likadan mailkonversation med telenors webbutik.
    En mailkonversation som jag sedan har vidarebefodrat, med ett förtydligande brev, till telenors reklamationsavdelning.
     
    Last edited: 14 jul 2009
  11. melm

    melm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vilken adress skickade du det till?
     
  12. Dopup

    Dopup Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    3516 kr exkl. moms via företag

    Som sagts tidigare i tråden så går det fortfarande att beställa på Telenors webshop för företag. Så ni som har den möjligheten får den för 4395 kr inkl. moms. Det får väl ändå ses som ett hyfsat pris?
     
  13. Sandman

    Sandman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Avrapportering kring min Hero-beställning

    Jag tänkte avrapportera att jag precis ringde dem för att kontrollera status på min order eftersom jag inte fick bekräftelsemail då jag beställde vid 15.00 i fredags.

    Hon frågade efter ordernummer, vilket hon fick, och snabbt konstaterade att allt var okej.

    Jag: Så jag ska inte vara orolig, allt är helt okej med ordern?

    Hon: Allt är helt okej.

    Jag: Inga konstigheter alls?

    Hon: Nej, inga alls.

    Jag: Tack, då vet jag. Ha en bra dag.

    Hon: Detsamma, hejdå.

    Så tills vidare antar jag att jag är en av de lyckliga som lyckades få igenom sin order... :)
     
  14. moody

    moody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    378
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER


    Normalt sett vill de att man ringer kundtjänst som sedan ska koppla vidare till reklamationer men du kan använda:
    Privat - [email protected]
    Företag - [email protected]

    Använd reklamation eller något liknande som rubrik så vidarebefodrar de mailet internt.
     
  15. sebastiaan

    sebastiaan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    den är borta från företagssidan.
     
  16. moody

    moody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    378
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Hittade det här i kommentarerna till den här nyheten: https://swedroid.se/uppfoljning-telenor-introducerar-hero-till-pangpris/
     
  17. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Låter som att det blir leverans av Hero till utsatt pris. Undrar när brytpunkt var i fredags?, kl 16?
     
  18. cyborg

    cyborg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick detta mail nyss, skönt att jag hann beställa i tid :)

    Hej ****,

    I fredags låg HTC Hero ute för ett lägre pris och erbjudandet togs bort från hemsidan på fredag eftermiddag. Telenor kommer naturligtvis stå för leverans av telefoner som har beställts när HTC Hero låg ute på hemsidan. Det kan dock ta lite längre tid än normalt då vi ännu inte har alla telefoner på lager. Om du upplever väntetiden som besvärande så är du naturligtvis välkommen att ångra ditt köp enligt Distans & Hemförsäljningslagen, men självklart hoppas vi att du stannar och blir nöjd med ditt köp!

    Vi kan bekräfta via detta mail att vi har fått in din order och ditt ordernummer är ******, priset med postförskott är 4040kr.

    Tidigaste leveransdatumet var början på Augusti och det är inte förrän tidigast då vi kommer ha mer information om den första leveransen och hur många som kommer kunna få ett ex av telefonen då.

    Med vänliga hälsningar

    Emilie
    E-butiken
    Telenor
    http://butik.telenor.se
     
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 766
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kongratulerar!
     
  20. Vibban

    Vibban Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Jag skickade ett mail för att få bekräftelse och idag så fick jag exakt likadant mail som cyborg! Skönt :D