HTC Hero från telenor

Diskussion i 'Hero' startad av jokke, 13 jul 2009.

  1. jokke

    jokke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ringde telenors internetbutik nyss, de har inte fått in några hero telefoner idag och visste inte när de skulle få några heller, men sa att ibland så dyker dom bara upp utan att dom vet att dom är på gång.

    hoppas verkligen att det stämmer som Johannes säger, att de verkligen är på G och att man kan få en denna veckan, ju förr desto bättre :)
     
  2. johnAls

    johnAls Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    verkligen! det är inte bra för nerverna att vänta så här, är nästan sugen att beställa den någonstans där jag vet jag får den inom 1-2 dagar även om det kostar mig 1500 mer än de 4000.:)
     
  3. johnAls

    johnAls Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2009
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Nu har iallfal telenor Magic åter i lager(rätt säker på att det stog ej i lager imorse) det kanske är ett gott tecken
     
  4. sockan

    sockan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Yay! Förmodligen så har de även fått HTC hero när de ändå fick Magic. Man får hoppas!
     
  5. sockan

    sockan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ringe och kollade med Webbutiken och de sa att de inte hade fått in Hero än :/ Enligt dom så är HTC försenade, men att de borde få in telefonerna denna vecka eller nästa.
     
  6. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+
    jag fick samma svar från telenor nu på förmiddagen..... :(
     
  7. morrgan mudd

    morrgan mudd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ville inte släppa mitt abonnemang hos Telenor. Men eftersom längtan efter en Hero blev outhärdligt svår, beställde jag en från Katshing med ett Telia-abbonemang, varför mitt abonnemang hos Telenor/Vodaphone/Europolitan, upphör efter 15 (!) år. Jag har hela tiden varit outsägligt nöjd med Telenor (kanske för att jag bor 500 m fågelvägen från en av deras 3G-master).

    Men när jag mailade Telenors prisbelönta:eek: kundservice fick jag till svar att de inte hade en aning om Hero. När jag sedan upprepade min förfrågan om Hero till web-butiken fick jag först inget svar. När jag väntat i 24 timmar på svaret från web-butiken:
    Tack för ditt mail. Vi har inte svarat eftersom vi inte fått något svar angående HTC Hero ännu. Vi har fortfarande inte fått in telefonen i lager och ville höra om vi kunde få fram ett eventuellt leveransdatum.
    Vi beklagar att vi inte har telefonen du vill ha i lager.
    Med vänliga hälsningar

    Emilie
    E-butiken


    Då var det klart: Inget mer Telenor för mig.

    Jag hoppas få min vita Hero idag.
     
  8. jokke

    jokke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @morgan_mudd : hade du beställt en hero från telenor ?
     
  9. morrgan mudd

    morrgan mudd Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, eftersom de inte får ändan ur vagnen eller tummen ur röven och inte svarar på mina frågor, annat än "vi vet inte" så skippade jag norrmännen.

    - ha det!
     
  10. devotional

    devotional Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man får väl hoppas att detta inte är någon taktik från Telenors sida för att få åtminstone några att backa ur sina billiga beställningar.

    Om det är så att detta stämde (postat i förrgår):

    och att man sedan säger så här idag:

    ...så är det ju lite märkligt? Själv har jag skickat mail till Telenors webbutiken (företagsdelen) två gånger sedan i fredags utan det minsta svar.

    Nåväl, jag kan vänta ett tag till - det är min dotter som är mest otålig att få ta över N97:an från mig... :D
     
  11. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+
    Tja den här informationen fick jag på mail från HTC 2009-08-03 kl 08:38

    "HTC Hero är nu på väg ut i butikerna och du kan bl.a. köpa HTC Hero i nedanstående butikskedjor. Kontakta din lokala återförsäljare om du vill veta exakt när HTC Hero finns i butiken."
    under texten så finns det bilder på återförsäljarna:
    TELENOR, telia, tele2, dialect, the phone house och Dustin

    Och sen så dök Hero upp för Telia/the phonehouse med mera dagen efter......men på Telenor så är det fortfarande locket på ......(men det kan ju ha att göra med den där trevliga fredagen ;)) men den som väntar på nått gott.....!!
     
  12. jokke

    jokke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    pratade med internetbutiken igen, nu har tydligen telefonerna kommit till deras huvudlager men hon tror inte på leverans ut till kund den här veckan, så nästa vecka då....

    typiskt, för nästa vecka lär det ju bli hektiskt som fasen på jobbet så man inte hinner leka med den =/
     
  13. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+
    bra, för då vet ju telenor hur många telefoner de har inne på sitt lager, vilket borde få telenor att meddela när man får sin lur.....det är ju en sak att få reda på om man finns med i första leveransen medans det är en annan sak exakt när man får sin telefon .... :) ... det börjar närma sig nu då iallafall :)
     
  14. sockan

    sockan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Kan knappt vänta längre, men iaf bra att man får lite mer information. Det är lite lättare att vänta nu när man vet att de har telefonerna på huvudlagret. Bara att vänta nu.
     
  15. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+
    ja ..ingen ny info idag :(
     
  16. sockan

    sockan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vet du var huvudlagret ligger? Vi kan ju "hämta våra" telefoner... :cool:
     
  17. jokke

    jokke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tänkte samma sak... men jag har ingen aning om vart det är, jag hoppades att dom skulle säga vart det ligger när jag lite skämtsamt frågade om det låg i norge, men fick bara ett "neeej, det gör det inte" tillbaka.
     
  18. devotional

    devotional Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Well, jag är iallafall övertygad om att Telenor segar med leveranserna med flit - förhoppningsvis är det bara för att försöka få nån att hoppa av. Ingen annan återförsäljare tar sådan tid på sig att leverera Hero och jag har aldrig sett maken till ovilja att informera om orderstatus. Uttalanden från Telenor hintade redan från början om att man gärna fick avbryta ordern om man tyckte leveransen tog lång tid.

    Enda nackdelen för dom är att dom inte kan lägga ut Hero på sin webbshop förrän telefonerna skickas ut för leverans, men frågan är hur viktigt det är? Teoretiskt sett kan de väl fippla med leveranserna ett bra tag till.

    Jag kommer iallafall hålla utkik och spana i varje Telenor-shop jag passerar. Om det dyker upp telefoner i butikerna innan de skickas ut, så...

    Har varit Telenor-kund länge, både när det gäller mobil, vanlig telefon och bredband. Har dock haft en hel del problem och funderat på att byta och det här gör inte saken bättre.
     
  19. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+

    Ja, den här soppan är ingen bra reklam för Telenor (telia tex fixade ut telefonerna med en gång, och vi vet ju att de fick telefonerna mer eller mindre vid samma tidpunkt), du är inte den enda som har dessa tankar, det finns ju redan exempel på att folk har bytt operatör på grund av detta .....jag har varit kund sen 1997....men får man inget svar snart så....
     
    Last edited: 6 aug 2009
  20. MrLeopoldStotch

    MrLeopoldStotch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Telia struntade väl i att fixa till dem så de blev operatörsbundna och tjänade några dagar, är telenor lika snälla? När det gäller t ex iPhone så binder ju alla dem mot operatören man köper från, men det kanske inte gäller android?