HTC Hero från telenor

Diskussion i 'Hero' startad av jokke, 13 jul 2009.

  1. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    3 kommer inte ta in den läste jag någonstans....
    Vilket ab som är bra är ju unikt, alla har sina egna behov.
     
  2. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    De bara försenar för er, beställde en Hero i torsdags via telium, hade den dagen efter, killen i butiken levererade den hem till mig, ser inte vad problemet skulle vara lurarna finns ju där ute ;)

    Kan säja att den e lätt beroendeframkallande, även om batteritiden är lite sunkig när man använder luren, dock väldigt smidigt med 35mm pluggen för hörlurar så man kan datasynca och ha i headsetet.

    Till de som tror den e seg, så kan jag bara säja att den e knappast segare än en iphone, tyngre program tar lite tid att ladda in, det mesta e kanonsnabbt, det enda som verkligen stör mig är att inte alla program/inställningar som luren kommer med stöder att vrida luren så man får den liggande, vilket e klart störigt, blir att man väldigt sällan använder det klart smidigare liggande läget, vilket har ett klart bättre tangentbord.

    Enda jag verkligen saknar är en 100% integration mot google docs.

    När det gäller abbonemang så hade jag tagit ett med fri data, tex Telenor.

    Enda tillfället jag verkligen upplevt telefonen som seg är när den får för sig att ansluta med gprs och man laddar ner nya apps samtidigt som man gör annat, ansluter man med wifi eller hdspa så har man inte det problemet :)
    Hade velat haft en funktion för att låsa telefonen mot hdspa på ställen där 3g täckningen inte är riktigt 100% för den e lite dryg på att växla tillbaka.
     
  3. Anne Droid

    Anne Droid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Tele2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Stämmer bra, den var inte tillräckligt annorlunda gentemot Magicen tydligen, med hänvisning till vissa andra telefoner de tar in som är nästintill unikum kanske? :rolleyes:

    Skall bli roligt att få läsa lite mer recensioner när telenor får ut lite fler lurar, jag har alltid gillat HTC så man är onekligen lite intresserad..
     
  4. jokke

    jokke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    eeehm, är det svar på förfrågningar ni har fått eller är det automat mail som säger att ni ska få telefonen nu i veckan?
     
  5. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    satt och jämförde den lite med en polares 3GS och kan bara konstatera att det iphonen gör gör även Hero, fast Hero ger mer meddelanden direkt när man fått meddelanden via google kontot, mail och andra uppdateringar som man får uppdatera manuellt på 3GS luren, 3GS luren är något kvickare i respons, eftersom den inte kan stava till multitasking.
     
  6. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Haha, klockren! ;)
     
  7. sockan

    sockan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Beställde mobilen från ett annat ställe. Visst ca 1500kr dyrare fast jag får den imorgon... :) Pallar inte Telenor. De har ingen koll på något eller så döljer de information.
     
  8. jokke

    jokke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    sant, du verkar som att dom inte har rent mjöl i påsen


    jag ringde och pratade med dom nyss, igen, för att försöka få klarhet i vad som händer...

    jag kommer inte att få min telefon nu, jag ligger tydligen sist i kön, beställd kl 15:57, vilket är lite underligt eftersom jag gjorde beställningen på jobbet och slutade kl 15:45, 15:57 satt jag troligtvis på hojjen på väg hem... men men.

    jag undrade hur det kan komma sig att man inte får reda på att jag inte kommer kunna få en telefon nu, utan att jag får vänta på nästa leverans, men det kunde dom inte svara på eftersom dom inte vet hur många telefoner dom får innan de dyker upp. De hävdar att centrallagret inte tar hänsyn till hur många beställningar de olika butikerna har inne när de ska distribuera telefonerna dom har fått levererade, så det kan hända att en lokal telenorbutik har telefonen inne medans jag sitter här och surar för att jag inte fått en lur.

    hon kunde iaf inte svara på när nästa leverans kommer.

    så, lets play the waiting game....

    tur att jag åker till spanien på fredag så jag får annat att tänka på i 2 veckor.
     
  9. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+
    Första leveransen från Telenor är ju skickad med Schenker, någon som har fått SMS som säger att paketet har kommit fram till utlämningsstället, eller är det så att vi alla får vänta lite till.....

    (Telenor ger inte ut några kollinummer så man kan inte själv spåra paketet.. :( )
     
  10. todelod

    todelod Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har fått ett kolli-id :) (men det var när jag mejlade och frågade...)

    INVÄNTAR PAKET 2009-08-10 10:18 Elektronisk förhandsinformation mottagen från avsändare
     
  11. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+
    Man blir så trött...jag mailade och frågade idag om jag skulle kunna få ett kollinummer.....svaret blev att mitt paket var skickat men de kunde inte ge ut kollinummer! ...typiskt....
     
  12. sockan

    sockan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Beställde min hero från noyes.se 5346kr
    Har redan fått kollinummer. Är glad får min imorgon! :D

    Har även beställt 16gb class 6 från webbhallen som jag hämtar ut imorgon! :)
     
  13. A_M

    A_M Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis samma info på mitt kolli-id.
     
  14. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+

    vad betyder er info då?

    det står på schenkers hemsida att det tar 2-4 dagar att leverera ...jag tycker att det låter lite långsamt...kan det verkligen vara så att de är sån skillnad tillexempel gentimot DHL som skulle fixat leveransen på 24 h....
     
  15. sebastiaan

    sebastiaan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    äntligen har jag fått svar från telenor efter 4 stycken mail.
    svar: hej, din hero är skickat och är på väg till dig. :-)
    jag beställde den, måndag 13de juli 16.25 (företag)
     
  16. A_M

    A_M Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, 2-4 dagar låter ju lite kasst. :( Om 2-4 dagar kommer jag inte äns vara hemma för att hemta ut den, utan det blir isf först till helgen som jag äntligen får hålla min Hero i min hand.
     
  17. Dopup

    Dopup Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag beställde söndagen den 12:e juli, även jag via företag. Mailade idag om leveransdatum men har ej fått något svar. Det bör ju finnas hopp om att den ska komma nu i veckan eftersom din är skickad. :)
     
  18. devotional

    devotional Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spännande...jag har motsvarande från 16.16 samma dag, så då kanske man är med i detta utskick. Hade tänkt att spamma telenor idag för att få info, men har inte haft möjlighet att gå online förrän nu.
     
  19. Sandman

    Sandman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inte fått vare sig kollinummer eller sms. Vad tror nu, är det sannolikt att telefonen ligger på mitt uthämningsställe redan nu, eller kommer den först om några dagar? Och om den finns där nu, kan jag gå dit utan något annat än id-kort och förvänta mig att få ut den?
     
  20. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+
    du kommer få ett sms när paketet har kommit till utlämningstället.
    allt du behöver då för att få ut paketet är det sms:t och din legitimation :)