HTC Hero från telenor

Discussion in 'Hero' started by jokke, Jul 13, 2009.

1. Sandman

Sandman Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Jo, egentligen vet jag ju att det är så, men jag hooooppades att det vid just detta tillfälle skulle gälla lite mer generösa regler...

TEORETISKT CITAT UR POSTENS REGELVERK: "Om kunden är supersugen på sin leverans kan kunden besöka utlämningsstället och tjata lite på dem så letar de upp paketet på rotmos."
    ;-)

2. streambrook

streambrook Youth Droid Medlem

Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    :eek::)

3. Sandman

MINA ENHETER

Ingen som fått sitt SMS än?

4. beepboppbopp

beepboppbopp Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

"Paket levereras till ombud idag. Invänta avi." Det ser positivt ut iaf, men inget sms än..

5. FOO

FOO Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Sega

Verkar som att Telenor inte kör med sms avisering, när man pratar med dom så säger dom ju att det kommer en avi på posten när telefonen har kommit till utlämningsstället. Dvs att man får vänta ytterligare en dag på att få telefonen mot om dom hade kört med sms-avisering... Bra jobbat av en mobil operatör att inte köra med sms avisering! Nu är jag i stugan och åker inte hem innan måndag ändå, men lite irriterande att dom inte kan försöka göra allt så användarvänligt ändå!

6. Sandman

MINA ENHETER

Så... med tanke på det, kan man besöka sitt ombud i seneftermiddag med id-kort? Har de någon som helst skyldighet (och möjlighet) att plocka fram ens paket bara baserat på mitt namn/personnummer?

7. streambrook

Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    detta är konstigt ...jag antar att ombud är det slutgiltiga utlämningsstället...och inget sms??

Jag kan tillägga att när jag beställde min förra telefon av telenors webbutik så fick jag ett sms, så den gången hämtade jag ut telefonen dagen innan jag fick avi:n ;)

8. streambrook

Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    Jag kom på att jag hade sett namnet Schenker förut när jag har beställt saker via Internet, det var när jag beställde en bok för ett tag sen. Då fick jag välja hur boken skulle fraktas…..Så det ser ut som om Telenor tycker att det är en bra deal att vi får vänta några dagar och Telenor tjänar in några kronor till….haha tänk om vi hade fått välja hur de skulle skicka paketet ;)

”Normal frakt
    Frakt 19 kronor vid leverans inom Sverige. Leverans sker med Posten och det tar cirka en till två arbetsdagar för försändelsen att nå dig efter det att den skickats från oss. Försändelsen skickas med skrymmande A-brev eller postpaket beroende av storlek och vikt. Val av detta fraktalternativ ger en snabbare postgång än vid val av Ekonomifrakt, men den påskyndar inte leveranstiden för varorna utöver den leveranstid som är angiven för dessa.

Ekonomifrakt
    Frakt 0 kronor vid leverans inom Sverige. Leverans sker med Schenker Privpak eller med Postens B-post (beroende av försändelsens storlek och vikt) och det tar cirka tre arbetsdagar för försändelsen att nå dig efter det att den skickats från oss. Du kan själv välja utlämningsställe för Schenker Privpaks försändelser. (Observera att om försändelsen skickas med Posten så går det istället till deras eget utlämningsställe eller till din brevlåda.) Om du väljer ett annat utlämningsställe än rekommenderat, så skickas dock försändelsen alltid med Schenker Privpak till valt utlämningsställe.”

9. todelod

todelod Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

:) nu har den landat

10. A_M

A_M Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Just typiskt, borde förstått att det inte skulle vara slut med krångel angående Hero-leverans. Status på Schenker's tracking-sida "Distribuerad".

Min Hero ligger just nu på uthämtningsställe. I Skara. Istället för Skövde. Och jag får inte köra halvtimmen till Skara och hämta den där då jag saknar löpnummer. Vilket jag inte får förrän den anlänt i Skövde.

Nåväl, åker till Göteborg imorrn, förhoppningsvis får Way Out West mig att tänka på annat än att jag är utan hero tills helgen. :)

11. streambrook

Telefon:
    HTC12+

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC12+
    så du fick en avi idag då? :)

12. Dopup

Dopup Baby Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur har ni fått tag på kollinummer? Beställde från företagsshopen söndagen den 12/7 och har den senaste tiden inte fått några svar på mina mail ang. leveransdatum. Fick ni automatsikt mail när den var skickad eller kan det dyka upp en avi imorgon?

13. todelod

todelod Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

ingen avi, men de kunde leta fram den på kollinummer.

14. dst6se

dst6se Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Ingen Hero idag heller, Telenor sa att den skulle vara skickad i måndags !! :(

15. HTCOskuld

HTCOskuld Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag köpte min från Katshing idag. Telenor kan dra åt helvete.

16. Sandman

MINA ENHETER

VIKTIG UPPDATERING

Jag fick ingen avi idag heller så jag mailade till [email protected] och frågade om jag kunde få något slags kollinummer. De svarade på ett par minuter med utlämningsställe och nummer. Väl där frågade jag när de fick in paketet, och de svarade att de fick in det igår, tisdags. Varvid jag frågade när jag borde fått min avi, och den skulle jag fått igår också. Betalade och sitter nu med en HTC Hero framför mig! :)

Med andra ord: Om du väntar på en Hero och inte heller fått avi, kontakta Telenor så lär de hjälpa dig direkt!

FYI: Jag skickade dessutom nyss följande mail till [email protected]:

17. sebastiaan

sebastiaan Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag ringde till telenor och min telefon ligger på utlämningsställe. Ska hämta den efter jobbet. Fick heller inget avi.

18. johnAls

johnAls Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

gjorde precis samma, nu ligger den här på laddning, tack för tipset Sandman

19. mille

mille Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

20. DrT

DrT Android Medlem

MINA ENHETER

Är dom olåsta?