HTC Incredible S knaster

Diskussion i 'Incredible S' startad av WaltX, 25 mars 2011.

1. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Pratade med htc som likt tidigare talare berättade att det kommit in klagomål men han så även att vissa blivit bättre av en återställning. Känns som ett standard svar, men kan ju vara värt att testa.

2. joho

joho Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har precis samma sak med min HTC IncS. Det låter nästan som att den är spräckt (dock så hackar inte min). Men i övrigt inga problem med ljud vare sig via hörlurar/headset eller när det spelas upp media/film/whatever. Udda att sådant här kommer igenom kvalitetskontrollen. Kanske dåliga underleverantörer.

-joho

3. Tobbe82

Tobbe82 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag har inte heller några problem med samtalskvalitén.
    Tvärt om, bland det bästa jag upplevt.
    Ljuder låter klart och tydligt utan brus eller andra störningar.

Den jag talar med hör mig väldigt bra och får inte med bakgrundsljud.
    Kan tex ligga på motorvägen i en bullrig bil utan att den jag talar med hör det.

4. weaklund

weaklund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag här upptäckt precis samma! Efter ca 5 minuter i ett samtal hör man ett litet knaster i sin egna inc s.. det är just då som det blir rundgång för den man pratar med... Ingen som hittat någon lösning/ hört något mer från HTC?

En polare här exakt samma problem med sin nu andra inc s.

För mig känns det lite ovisst om det har att göra med hårdvara eller mjukvaruproblem. Får verkligen hoppas att det är mjukvaruproblem, gillar ju luren så bra!!

5. nikohl

nikohl Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma problem. Lämnade in telefonen som skickades på reparation. har nu fått tillbaka den men samma problem kvarstår. jag hör mig själv under samtal med någon, som att det jag säger i micen hörs i högtalaren. Det är även dovt och dåligt, brusigt ljud fortfarande trots att den varit inlämnad. Jag har jämfört med en htc desire och det är stor skillnad. Telefonen är riktigt nice för övrigt så hoppas på att det går att få åtgärdat. Jag rekomenderar er som funderar på att köpa denna i butik att ringa ett par samtal till olika nummer innan ni lämnar butiken för att försäkra er om att allt är ok.

6. Stafford

Stafford Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fan, det här låter ju inte bra ! :cry:

Tänkte just "lura" in tjejen på Android maknaden och tänkte då att denna telefonen skulle bli perfekt för henne, då den bygger på en gammal plattform (Disire HD) och inte skulle ha några buggar !

Men nu blir jag ju väldigt osäker..... :ehm:

7. Fettkeewl

Fettkeewl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    De är nog till och från, lite en chansning. Jag hade små problem som löstes med återställning och nu är den problem fri :) har inga mjukvaru buggar alls :) eller hårdvaru problem ^^ så nog finns de friska IS

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk

8. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Fundera på Desire S då? Lite smidigare format oxo.

9. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

På vilken mobil man än tittar så finns det alltid någon/några som är missnöjda eller har problem. Det är dom som har problem som hörs... de andra 95% procent som inte har problem säger inget ;)

Men valet är fritt... :P

10. Fettkeewl

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    Men dess deathgrip? Inget att rekommendera ^^

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk

11. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    Haha, Ja, som sagt. Ingen mobil är perfekt. Men incredible har ju också deathgrip, inte lika mycket dock....

12. Fettkeewl

Mottagna gillanden:
    31
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10e
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    inge ja märker av iaf : Dsom tur är

13. Stafford

Stafford Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jo, tänkte på den, men det är inte lika bra kamera i Disire S.

14. ph0tech

ph0tech Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har oxå en defekt HTC Incredible S

Jag har exakt samma problem med min telefon som jag fick hemskickad av Dustin 2011-04-08. Har precis gjort en felanmälan på deras websajt. Problemet är att det till att börja med i samtalen låter "burkigt" för båda parter. Efter ca en halvminut till en minut in i samtalet börjar det knastra och klippa, ungefär som när en digital tv-mottagare har för dålig signal. Det som händer efter det är att ljudet spricker totalt. Distortion som gör att det låter som man skriker eller har en sprucken högtalare. Dessutom så ekar det och man hör ofta det man själv säger typ två sekunder efter att man har sagt det.

Jag googlade och hittade en hel drös med trådar i amerikanska mobilforum där de verkar ha samma problem. En av trådarna där rekommenderade att testa med ett nytt SIM-kort. Så jag beställde ett nytt SIM-kort, det kom igår och under dagen har jag testat mobilen. Det verkar inte ha blivit ett dugg bättre.

Jag ska skriva ett mail till HTC och fråga om detta. Återkommer om jag får ett svar av deras support.

15. Prodelin

Prodelin Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Lite konstigt det här, jag har löst en del problem med hard reset, tex så fuckade Activesync upp sig och ville inte över WiFi, endast 3G.

Sen har proximity sensorn blivit bättre på min Desire HD efter detta, verkar som hela enheten formar sig med tiden, mycket konstigt...

Det där knastrandet har jag endast vid högsta volym för att jag ska kunne höra motparten överhuvudtaget, jag har kommit på att det är nog det metalliska högtalarskyddet som ligger mot lite.

Burkiga ljudet är typiskt för HTC har jag märkt, skulle vara bra med nån app som man kan dra upp basen lite eller en loudness funktion.

Last edited: 20 april 2011
  16. weaklund

weaklund Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är jag inne på min andra Inc S, fick en ny trots att DOA:n hade gått ut. Pratade med HTCs support och de sa att det var rätt många som hade samma problem och att det troligen rörde sig om hårdvarufel, de visste inte helt enkelt. Jag snackade sedan helt enkelt med Phonehouse som sedan ringde HTCs support och fick ett ärendenummer så att butiken kunde ta ifrån sig allt ansvar.

Jag har en egen liten teori... att det här fenomenet med att den man pratar med hör sig själv har att göra med när telefonen switchar om från 2G/3G mottagning..

Min nya inc s har jag än så länge inte märkt något fel på. Dock är det som att det knäpper ibland i högtalaren (det var då det blev rundgång för motparten i förra telefonen) men nu verkar det inte hända något med samtalskvaliteten.

17. Tveskjart

Tveskjart Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har problem med ljudet när jag pratar i telefonen. Jag hör den andra lite burkigt o hög diskant. Den jag pratar med upplever mycket dåligt ljud o att det småbryter hela tiden. Stängde av 3g helt o då upplevde vi båda en markant förbättring. Finns det fler som upplever samma sak? Är det hårdvara eller en mjukvarubugg som kommer att fixa till sig?

18. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Märker inte på min Desire S heller så det där verkar väldigt överdrivet. Har klämt som fan runt överdelen, kupat handen runt och jag har inte fått den att droppa signalen det minsta

19. marulk

marulk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Nova Launcher
    Platta:
    Nexus 7 2013
    På de Desire S jag testat var det väldigt tydligt.

20. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Jag märker inget av detta heller... verkar vanligt, men tydligen inte för alla :)