Fråga: HTC media link

Diskussion i 'One M7 (2013) - ROM-filer och utveckling' startad av Evilus, 10 jun 2013.

1. Evilus

Evilus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tjena.

Jag är lite sugen på HTC media link. Vet inte om det är någon som har provat detta. I så fall har jag lite fundering till er som har provat.

Det är så att som jag förstått det behöver man WiFi för ett det skall fungera.
    Då är min fråga kan man då göra en wifi hotspot på mobilen och skicka över den till media linken för att streama videon till tvn och detta utan att teleoperatören tar datan mellan där som data trafik över 3g/4g nätet?

Tack för svaren

MVh
    Evilus

Edit*

Insåg att jag råkade posta på fel ställe om en mod kunde flytta den till Allmänt för One telefonen

Last edited: 10 jun 2013
  2. frippan

frippan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Har en sådan, fungerar så att du drar tre fingrar upp på telefonen så kopplar din telefon upp till media linken via wifi och du kopplas bort från ditt hemmanätverk. Du kan inte vara uppkopplad på båda ditt hemma wifi och media linken samtidigt.

Evilus gillar detta.
  3. Evilus

Evilus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Mjo det vet jag att det inte går att vara på 2 ställen.
    Varför jag frågade är om jag är på resande fot till exempel och inte har tillgång till wifi av någon anledning men har tv med hdmi så kan man då göra en wifi hotspot som man kopplar upp sig på med telefon och linken utan att använda någon data var min fråga egentligen.

4. frippan

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Förstår inte riktigt, vill du kunna gå ut på internet genom media linken? Om du menar att koppla upp dig till den utan att ha ett wifinät så fungerar det då den blir en "hotspot"

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

5. Evilus

Evilus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ok ska försöka förklara.

Säg att jag är på jobbet till exempel och har inte tillgång till deras wifi nät utan har bara 3g/4g nätet på mobilen.

Det jag undrar är om jag ska säg presentera något på en TV där kan jag koppla upp linken till TV:n och sedan använda telefonens Hotspot för att få kommunikation mellan Link <-> HTC one och då kunna streama det klippet jag har på telefonen (inte yt eller något sådant) ?

Detta då genom att linken kopplar upp sig på Telefonens hotspot och parar ihop dessa utan att den tar någon data från 3g/4g nätet.

Hoppas det var mer förståeligt :)

6. frippan

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

När du skickar data till din media link så går det via wifi, har du t.ex en film ligger på telefonen så kommer ingen data att användas får till 3g/4g nät. Men om du vill köra från YT så kan man göra det också men då drar det självklaret datatrafik.

Media link <- WIFI <- HTC One

Så ditt exempel att du är på jobbet är inga problem att genomföra, du får ett "eget" nät ihop med media linken.

Evilus gillar detta.
  7. Evilus

Evilus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ok perfekt det var exakt det jag ville höra.

Jag hade misstanke på att det var så det låg till. Ville inte köpa den för typ 800 kr och sedan få lämna tillbaka den osv.
    Nu är det i princip självklart köp för mig.

Bara att klura ut om man skall importera för att spara 200 kr eller skippa det :)

8. frippan

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER