HTC One (M7) Allmänt

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av plun, 14 dec 2012.

1. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Men det fattar du väl själv att man inte trycker för kung och fosterland. En skärm ska väl inte bli smekt? Den ska väl klara normalt fingertryck. Det gjorde inte one X , framförallt inte på kanterna in mot mitten. LCD skärmen ligger/låg för nära glaset och genererar dessa färg strålar vid tryck!

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/miaytmp9q3E" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/sd9OIqm-yWY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Last edited: 17 mar 2013
  2. anderssoon17

anderssoon17 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur blev det med Tele2, stödjer deras 4g nät telefonen fullt ut? :)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

3. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

4. anderssoon17

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Måste säga att de har riktigt bra täckning, synd bara att One inte stödjer 900 då hade man haft 4g nästan överallt. Om One kommer ut på tele2s mecenatsida kanske jag byter till det eftersom kompis student för 69kr/mån är grymt billigt!

5. X-oiL

X-oiL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Skriv gärna en önskan på mecenatsidan och like'a personer som skriver om den för att visa att ett intresse finns :)

6. al3ks

al3ks Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Köplats 66 hos Halebop. Bara hålla tummarna att man får den samtidigt som ni andra som bokade betydligt tidigare!

7. anderssoon17

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det ska jag göra!

8. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Njau 4G har man ju överallt inom de flesta städer just nu och jag ser i "spåkulan" en massa användare som på nolltid helt oförstående blåser sin datamängd och blir satt på "snigelfart".

Det blir nog att försöka med att inte ändra några vanor och ha stenkoll på förbrukningsmätningen för fort kommer det att gå....:teeth:

9. X-oiL

X-oiL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Tur och skönt att man har tillgång till WIFI på de ställen man spenderar mest tid om dygnet :)

10. Hcore

Hcore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    I tisdags fick jag detta besked: "Tack för ditt mail. Det verkar som att leveransen tyvärr blivit försenad och i nuläget är det 6-8 veckor som gäller.
    Du kommer få ett mail och ett sms när telefonen lämnat vårt lager så att du vet när telefonen är på gång!"

Men mitten på april är det som gäller egentligen.

11. al3ks

al3ks Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hmm okej! Men har gått över till Halebop nu i vilket fall så. Deras abonnemang passade bättre och det kliade för mycket i fingrarna för att vänta på att Tele2 skulle ta fram ett Mecenaterbjudande på telefonen så :)

12. anderssoon17

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det där förstår jag inte bara för att man har högre hastighet drar det vell inte mer internet? Så varför skulle man ha slut på det om man skaffar 4g, problemet borde fortfarande finnas nu hos de som inte har koll. Menar du att folk kommer surfa mer när det går snabbare eller?:)

13. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

3G-näten idag är ju som bekant välfyllda och det håller ju tillbaka tjänster som kräver hög bandbredd.

4G har jag hemma och man får verkligen passa sig för tex streamade tjänster för det äter snabbt upp massvis med GB.

Utmaningen nu är då att i 4G-näten är det extremt snabbt och det går mycket fort att förbruka en liten "quota" om man inte har full koll.

I min "spåkula" så ser jag då en stor debatt om det här och det kommer att sätta igång om någon månad eller två, pajkastning mot operatörer etc...:P

14. anderssoon17

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha ja kanske dags att operatörerna tar bort de där kvoterna och låter oss surfa fritt. :D

15. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Nä det är slut på de tiderna....:P Jämför man med andra länder så har vi varit mycket lyckligt lottade.

Sen kan man ju göra ett enkelt räkneexempel.

En bra 4G/LTE uppkoppling blåser då på med 50 Mbits vilket är lika med 6.25 MB/s

Har man då ett abb med 1GB som begränsning så tar det 160s att blåsa hela sin kvot.....o_O

Så man bör ha råkoll på datamängsräknaren som finns i luren. :money:

16. anderssoon17

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Men vad använder all datamängd förutom när man tankar? Surfar du bara vanligt så hämtar den det den behöver, likaså om du streamar. Folk är vell ändå inte så dumma att de tankar via sitt mobila bredband när de har begränsad datamängd? :)

17. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo det är det en del gör och blir förvånade när datamängden är slut. (och då blir det ett fasligt liv)

Nu finns det då en mycket bra datamängdsräknare inbyggd så den rekommenderar jag starkt att man använder så lär man sig snabbt vad som förbrukas när man gör olika saker med en lur.

Nog tjötat om detta för min del, återkommer om ett par månader när ett antal blåst sin datamängd...:innocent:

18. anderssoon17

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja vi får vell hålla oss till topic:)

Är det någon som har erfarenhet av tele2 har de bra teckning och inga konstigheter?

19. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    täckning* och som med ALLA operatörer är det individuellt. beror på vart du bor och diverse andra förhållanden, ofta är det slumpen också då 2 personer på samma ställe kan ha helt olika erfarenheter av samma operatör.

20. Ponisch

Ponisch Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Någon som sett något ang. ljusstyrkan på skärmen? Min Sensation går ju att dimra ner hyfsat bra så där kan jag inte klaga, men maxar man skärmen en helt vanlig dag så är det alldeles för lite ljus för att allt ska vara tydligt vilket har varit jävligt enerverande nu i två år...