HTC One (M7) Allmänt

Discussion in 'One M7 (2013) - Allmänt' started by plun, Dec 14, 2012.

1. zwich

zwich Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

tackar, jag är inte så mycket för det där med rootning, men https://shop.halebop.se/mobiler/HTC/One-vit .. svårt o riktigt veta om de är EU eller nordic ?

Jag borde kunna beställa den och få ett leende på läpparna ? Det borde som sagt inte skilja så mycket tycker man.

Är EU > nordic eller tvärt om?

2. zwich

zwich Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Det tror jag iaf, kan vara ett "fulknep" för att få mera beställare ev. baaara spekulationer. Halebop har ju gjort ett fail-"fulknep" då de säger sista april på köpsidan och mitten av april när man frågar support " Det senaste vi hörde vara att den var försenad och kommer i mitten av april"

3. Hcore

Hcore Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Halebop får troligtvis in den nordiska. Då dom är en officiell återförsäljare till HTC Sverige.

4. discomega

discomega Teen Droid Medlem

Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    ROM:
    iOS 18
    Telefon 2:
    Pixel 6
    ROM:
    Android 15
    Platta:
    Samsung Galaxy S9+
    ROM:
    Android 14
  5. schrickm5

schrickm5 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

...Hey, there is nothing wrong with Cricket!! Best game in the world...ever.

"I tend to think that cricket is the greatest thing that God ever created on earth - certainly greater than sex, although sex isn't too bad either."

Harold Pinter

I have cancelled my Black and ordered a Silver....the Silver one has grown on me, the black looks like any other phone....nice though it is.

6. zwich

zwich Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Nice tips. Dock så tycker jag man ska framhäva hur den är i vanliga fall. Roligaste skulle vara om någon som typ.. "den här är så jävla snygg" går o kapslar in den i något annat.

Jag är emot skal, skärmskydd och allt sånt. Använd mobilerna som dom är. haft min lg optimus 2x sen den kom ut, visst, den har några små repor på skärmen. meeeen va gör de ? syns bara om man kollar i vissa vinklar och skärmen är släkt. Det för min osökt in på säkt, om någon vill joina min "Vi har starka åsikter om något rätt oväsentligt". Pm´a mig ;P

Fick vi någon klarhet i om EU versionen är bättre än nordiska ? Låter ju som nordiska är bättre för oss :PPppPp

7. jhenrikj

jhenrikj Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Den nordiska versionen är på något sätt optimerad för den Nordiska marknaden...annars skulle det inte göras två olika varianter. Så ja, den Nordiska är bättre för oss...frågan är om det är märkbart. Hur som helst, har jag väntat flera veckor kan jag vänta nån vecka till. Bokar man en EU nu så kommer den säkert inte att komma mycket tidigare än den jag bokade första dagen hos Dustin.

8. parkalash

parkalash Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Undrar över en sak. Kan man ha luren säg liggandes på köksbordet och navigera med ett finger, utan att den ska snurra runt, med tanke på dess rundade baksida, nått som är omöjligt med min Sony Xperia Neo som ja har idag eftersom den är formad som en båt.. Denna lilla detalj kan bli avgörande om de blir en One eller S4.

9. discomega

Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    ROM:
    iOS 18
    Telefon 2:
    Pixel 6
    ROM:
    Android 15
    Platta:
    Samsung Galaxy S9+
    ROM:
    Android 14
    Håller med dig zwich. Har haft en iphone4 utan skal i över 2 år. Det är bara en telefon. Men blev väl lite inspirerad av en kollega som har en gul nokia 920. Kollegan har rött, svart och gult skal. Och för 200 kr så var det för billigt... :)

10. zwich

zwich Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hehe.. ja men.. "FÖRSTA mobilen med aluminium body.. SO I MADE IT PLASTIC AGAIN!!"

Tycker den är för jävla snygg för att gömma :) Jag väljer bort s4 för den större skärmen ( inte jämfört yttermåtten så mycket så den kanske är lika stor.. ) men att jag vill ju inte göra den större, samt fulare .. TÄNK OM nu förfan och joina min sekt!

11. schrickm5

MINA ENHETER

Tro att Nordiska versionen stänger av mellan Kl0900-0930 och kl1400-1430

;)

12. schrickm5

MINA ENHETER

"Once you’ve told it your postcode and what TV service you get (Sky, Virgin, Freeview etc) it works out what channel numbers and programmes you’ll receive. It can change channel on your TV and set-top box effortlessly, and from some distance away. And the screen can show picks of what’s on now and later. Tap an icon and the channel changes to it flawlessly. Very impressive."

Kanske här på TV programmering finns också en skillnad mot den EU versionen?

source:-

http://tech.uk.msn.com/mobiles/htc-one-review

13. Dockland

Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Nej

14. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Vet inte hur mycket mer rundad One är än One X, men med One X är det inga problem att navigera med den liggade på bordet.

15. snej81

snej81 Senior Droid Medlem

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S25 Ultra
    Telefon 2:
    Fold 4
    Platta:
    Galaxy Tab S10 Ultra

Jag köpte 2st Rock Quicksand skal till min HOX+ för 140:- på Ebay, tror det var från Hongkong (eller Kina). Tog 3 veckor innan jag fick dem, men är supernöjd och har inte vart några problem alls. Toppkvalitet!

Så länge man köper från en säljare med höga reviews så är det inga problem..

MEN, One kommer jag inte dölja i något skal. Det är ju en dekoration/prydnad man bär runt på för tusan!

Last edited: Mar 22, 2013
  16. Brillormen

Brillormen Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Sen tror jag att det är bra att vi får vänta ett tag, för kollar man på XDA ser man att många har problem med ett gap (mellanrum) i designen där högtalarna sitter, ofta som ett hårstråstunt mellanrum, men ändå. (Hos en kille ramlade dock ena högtalaren av.)

Designen ska ju vara helt sömnlös, utan gap, så det skulle vara tråkigt om man fick en sån och tvingades doa den.

17. discomega

Telefon:
    Iphone 14 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 Pro Max
    ROM:
    iOS 18
    Telefon 2:
    Pixel 6
    ROM:
    Android 15
    Platta:
    Samsung Galaxy S9+
    ROM:
    Android 14
    haha, jag startade den sekten...har varit med om en intervention antagligen.

lite mer ontopic. hittade en docka: http://www.kidigi.com/product_lv2.php?pid=1453

18. plun

plun Android Medlem

MINA ENHETER

Nu blir det reklamfilm.....

Hur funkar BlinkFeed ?

<iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/_VINTa2Qi8o" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

19. Hcore

Hcore Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Fick svar från webhallen och dom tar in den nordiska i första batchen.

Affe_ likes this.
  20. Hcore

Hcore Teen Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro
    Meddelande från HTCs facebooksida:

HTC has seen unprecedented demand for and interest in the new HTC One, and the care taken to design and build it is evidenced in early reviews. The new HTC One will roll out in the UK, Germany and Taiwan next week and across Europe, North America and most of Asia-Pacific before the end of April. We appreciate our customers’ patience, and believe that once they have the phone in their hands they will agree that it has been worth the wait.

Det kan alltså bli slutet på april om det vill sig riktigt illa.