HTC One M8 allmänt

Diskussion i 'One M8 (2014) - Allmänt' startad av plun, 7 november 2013.

1. indika

indika Custom Android Staff Member

Mottagna gillanden:
    1.807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Min uppfattning av hoppet m7 -> m8 är att det är ett stort steg.

Helt ny kamerahårdvara med grymt hårdvarustöd för redigeringar och den där avståndsmätaren
    förbättrade pixlar (kvliten på pixlarna är alltid viktigare än antalet pixlar, jämför systemkamera 10mp mot mobiltelefon 10mp)
    nya förbättrade sensorer med stöd för lågenergiläge.
    förbättrad stock kernel för att hantera den nya hårdvaran
    Samma designspråk men annorlunda chassi

sen har vi alla saker som alla tillverkare gör som snabbare cpu och bättre bandbredd på chipp och ram osv. Vilket man ändå förväntar sig och kanske inte ens behövs nämnas mer ingående i en release.

Jag tycker definitiv att det är mycket intressant att, som Peter Mackenzie sade, HTC satsar inte på att utveckla en app, de bygger in hårdvarustöd istället. Det tycker jag är en enorm skillnad mot m7 och ett steg i helt rätt riktning!

2. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4.112
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    TPH har 3/4 som försäljningsdag. Blir dock ingen för min del.

3. grillchips

grillchips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20
    Timpppa: Åhfasen, härligt! Ska snacka med dom framöver då, fick svar på 3s facebook-sida att de på TPH gärna förlänger abbet hos 3 åt mig. Så om inte 3 hostar upp mer info inom kort så vet jag ju vad jag ska göra. :)

Varför inget köp för din del?

4. Gambit

Gambit Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Är lite sugen på att köpa. Jag undrar lite om man kan ställa in storleken på navigationsknapparna dock. Någon som vet?

5. Gorynytj

Gorynytj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
    GSMarena har redan gjort batteritest..

http://blog.gsmarena.com/htc-one-m8-battery-test/

The standby power draw of the One (M8) is quite low, which coupled with good numbers from the other three test work out to a respectable endurance rating of 71 hours. That almost matches the Galaxy Note 3′s rating of 75 hours and phablets are supposed to compensate their extra bulk with bigger batteries. More impressively, the original HTC One scored only a 48 hour endurance rating.

Last edited: 25 mars 2014
  6. Timpppa

Timpppa Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4.112
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 16 Pro Max
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Hade One och gillade den men den aningen sämre batteritiden och sämre kameran gjorde att den såldes.
    Nya verkar ha bättre batteritid enligt GSMArenas test men kameran verkar fortfarande knacklig, sen är den svarta delen med loggan inte snygg enligt mig.
    Här ligger LG i framkant i.o.m dom använder otroligt mycket av telefonens storlek till skärmen.

7. indika

Mottagna gillanden:
    1.807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Det brukar inte gå om man inte har Root så man kan modda lite. Sen är det väl möjligt att HTC lagt in någon sådan funktion men skulle inte tro det. Det finns inget alternativ som pekar på det i den m8 porten som jag kör just nu heller. :/

Skickat från min HTC One via Tapatalk

8. Gambit

Gambit Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    77

MINA ENHETER

Hade hoppats på att slippa roota och pilla direkt, men får väl göra det ändå om jag köper en :)

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk

9. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

En riktig skönhet!

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/u6U-WvJHifk?list=PLGDJwi4NxPcgy0XLQwMtNDgzAxfzmri1U" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

10. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

11. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

12. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

13. indika

Mottagna gillanden:
    1.807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
  14. Gorynytj

Gorynytj Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    392
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    S10
    Övrigt:
    Razer Nabu Watch
  15. grillchips

grillchips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20
    Fick svar från 3 nu, den kommer säljas av dom så info bör komma snart. Nu kliar det i fingrarna!

16. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Mera reklam från HTC USA.

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/WHdYDNs0qq4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

17. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

18. Sir Mix Alot

Sir Mix Alot Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC ONE M9

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC ONE M9
    Lite olika bud på vad folk tycker om den nya One.

The Verge gillar telefonen, men köper inte den usla kameran.

Pocketnow, MF som använt telefonen gillar den otroligt mycket, tycker att det är självklart att uppgradera om man kommer från förra årets One. Resten av teamet hånskrattar och sågar telefonen rakt av, 4mp går inte att ha på en telefon 2014, det funkade inte ens 2012. MF håller till viss del med, men anser att kameran mycket väl duger för dagligt användande för 90% användarna, som de övriga inte alls håller med om - allt under 13mp och OIS går inte att förlåta.

Technobuffalo, har inte haft telefonen lika länge som Pocketnow, anser att det är en lysande fullträff. Mycket imponerad av den nya kameran. Gillar den skarpt.

PhoneArena, gillar telefonen design men köper inte kameran. Även om redigeringsmöjligheterna är bra, så håller inte 4mp helt enkelt 2014.

Android Central, tycker väldigt mycket om telefonen och dess känsla. Kameran tar inte dom bästa bilderna, men har bra redigeringsmöjligheter som väger upp.

Överlag så kan man väl påstå att telefonen får bra omdöme. Kvalitetskänslan har blivit bättre, från förra årets modell som redan den ansågs vara branschledande. Många som nämner att det inte ser ut att vara någon större skillnad, men när man har den i handen så är det väldigt tydligt att 90% metall gör stor skillnad gentemot förra årets 70%.
    Något som de flesta påpekar, hur mycket de gillar Sense på förra årets modell och att de fortsätter att göra ett skin som förgyller handhavandet jämfört med de övriga tillverkarna. Jag tycker, precis som många andra att Sense är att föredra före stock android.
    Boomsound har blivit lite bättre. Kan ju inte vara dåligt då förra årets modell var bra.
    Batteritiden, verkar som de flesta tycker att det blivit mycket bättre än förra årets modell. Vilken jag tycker fått bra batteritid efter mjukvaruuppdateringar.
    Kameran, här tror jag man behöver ha en rimlig inställning till vad det är. Jag är väl inne på ett spår där kameran duger för dagligt användande, facebook, instagram och dylikt. Om det är så viktigt att ta bra kort - landskapsvyer, varför köper man inte en riktig kamera - är min inställning. Här resonerar människor olika, och det är väl bra att alla inte tycker samma sak. Att HTC lyfter ut Zoe och galleriappen (och blinkfeed) till Google play är ju lovande när det gäller uppdateringar. Öppen API till kameran är även det positivt.
    Telefonen skall släppas på måndag här i Sverige (enligt mobil.se) vilket får anses vara ännu en sak som HTC gör rätt, många som klagat på de långa väntetiderna efter presentation till släpp. Minneskort är något många klagat över, vet inte hur många som egentligen lider av bristen i verkligheten, men nu finns det iaf. Samma med batteriet, jag kan förstå önskemålen att kunna byta, men hur många är det som verkligen gör det? Den stora frågan är hur mycket av Advantage som kommer till Sverige. Knäckta skärmar låter inte troligt, däremot att HTC lovar att hålla uppdateringar i 2 år tar jag för givet.

Jag tycker att dom har lyckats, igen, med att skapa en produkt på ett sätt som kunderna verkligen använder sin mobil. Problemet är att de oinsatta inte köper telefoner efter hur de använder dom, utan alla möjligheter som de inte kommer att använda avgör om den är attraktiv eller inte.

19. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Njau... om kameran: (gsmarena)

Kameran funkar ju precis som de flesta användare vill ha det, "click & run" och snabbt kunna publicera bilden på sociala medier.

Eftersom jag sedan kör Sense6 så är kameran klart snabbt...:teeth:
    (plus att den klarar dåligt ljus, precis vad de flesta oxå vill ha)

20. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

The Verges review tidigare nämnd:

http://www.theverge.com/2014/3/25/5544642/htc-one-review-m8