Tips: HTC One S + JB

Diskussion i 'One S - Allmänt' startad av abrovink, 21 dec 2012.

  1. iorx

    iorx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Inte så nöjd med uppdatering. Tangentbordet blev slöare och fungerar sämre tycker jag. :(

    Men vad jag vill kolla med er här är text-korrigeringen. När jag skriver "har" och trycker "." eller (mellanslag) så ersätter den mitt skrivna "har" med "här"! :) Har skickat många konstiga mail och sms det kan jag lova.
    Använder jag trace så blir "har" - har.
    Någon annan med samma problem?

    /m
     
  2. Mathias1

    Mathias1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Detta har jag skrapat ihop än så länge:


    * Vid samtal och notifieringsfältet får något nytt, så buggar grafiken.
    * Om man t.ex lyssnar på musik och har skickat mess/tweet och byter låt på låsskärmen så blinkar denna texten till i notifieringsfältet. Senaste notifieringen blinkar till ibland
    * Låsskärm försvann (en gång)
    * Inget vidare flyt (känns som att project butter saknas)
    * När man har en Exchange-maillåda och satt sync på "Push" och får nytt mail, då notifierar den flera ggr, ibland dubbla gånger och ibland "Påminner den" var 5e minut
     
  3. dml

    dml Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma här. Här inte testat trace så mycket dock.
    Edit: har ska d stå...

    Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
     
  4. iorx

    iorx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Efter chat-support med HTC (en lååång session) med massor med förslag från deras sida så kvarstår problemet. Hamnade tillslut i deras standardsvar. Fabriksåterställning! :-) Jag är inte så sugen på det, har inte riktigt tid att göra det just nu. Någon annan kandidat? :-)
     
  5. DinX

    DinX Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har problem med min som nu efter uppdatering och fabriksåterställning dör efter ett tag om jag har på skärmlåset!

    Nån med liknande problem eller lösning? Har haft igång den över en timma nu med skärmen på och inga problem men efter max 5min då den är släkt så måste jag starta den för den är som "död"
     
  6. Mathias1

    Mathias1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej!

    Chattade med HTC supporten häromdagen och fick idag ett svar på mail. Gissa vad? De vill att jag skall lämna in telefonen på service. HA. HA.

    Vill bara bekräfta och se om någon av er har NÅGON av följande buggar:


    * Vid samtal och notifieringsfältet får något nytt, så buggar grafiken (det blir ett diagonalt streck genom statuslinjen).
    * Om man t.ex lyssnar på musik och har skickat mess/tweet och byter låt på låsskärmen så blinkar denna texten till i notifieringsfältet. Senaste notifieringen blinkar alltså till när man byter låt.
    * Låsskärm försvann (Relaterat till TrueCaller. Har kontaktat dem, men buggen fanns inte i ICS)
    * Inget vidare flyt (känns som att Project Butter saknas) / Något segare än ICS
    * När man har en Exchange-maillåda och satt sync på "Push" och får nytt mail, då notifierar den flera ggr, ibland dubbla gånger och ibland "Påminner den" var 5e minut
    * Om man får 2 sms direkt efter varandra från samma person, så syns bara första smset. Väntar man en stund så dyker det andra upp.
    * Meddelandeappen crashar ibland, precis när man skickat ett meddelande.

    Självklart har jag gjort en factory reset efter uppdateringen, men dessa buggar kvarstår.
     
  7. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Enligt kundtjänsten på Tre så har uppdateringen dragits tillbaka av HTC pga problem.
     
  8. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Batteri tiden vart skit så jag håller mig till Venom S.Rom ics än så länge för de släpper snart sin.version av JB

    Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
     
  9. Mathias1

    Mathias1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Sa de någonting om oss som redan fått den?
     
  10. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Nej, bara att den skulle släppas snart igen.
     
  11. SWEcobra86

    SWEcobra86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Personligen så har jag bara bra saker att säg sedan uppdateringen, JB & sense +

    Den slår frugans one x och svägerskans one x + på flera saker.
     
  12. Mathias1

    Mathias1 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    945
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

  13. Legend1987

    Legend1987 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Har ni upptäckt att om ni håller in home-knappen så kommer google search upp?! Bra funktion i JB

    Annars tycker jag att det blev många försämringar, följande saker stör jag mig på:

    *Bakgrunden i home-screen innan JB "flyttade" på sig när man hoppade mellan de olika hemskärmarna. Nu är den statisk, Gillar ej!

    *Nu när man använder Facebook genom webbläsaren så kan man ej skriva meddelanden till vänner då tagenbordet, kommer "ivägen" för där man ska skriva. Alltså man kan inte se vad man skriver för tagenbordet är ivägen, innan hoppade text-rutan upp ovanför tagenbordet.

    *Knappen för att ta ner tagenbordet är borta, nu måste man trycka bakåt(bara små störande)

    *Nya google search är inte alls lika bra som innan. Nu kan man inte längre t.ex. ställa in så att endast svenska sidor ska dyka upp eller att google endast ska söka på något som har skett inom en månad, vecka, anpassad period etc...

    *Tycker täckningen har blivit sämre, men kan vara inbillning.


    Finns mer saker jag stör mig på, men det är framförallt detta!!
     
  14. SWEcobra86

    SWEcobra86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har inte märkt av något av ovan. Använder dock inte exchange.

    Jag tyckte min telefon var seg innan uppdateringen, då tömde jag bara alla mina foton så var allt tip top igen.

    Bara ladda up på dropbox/ kopiera till datorn
     
  15. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    Jelly Bean är verkligen kasst.

    De saker jag upplevt som dåliga är

    1. Ingen mer meddelande när man kopplar telefonen till USB Vill du ladda eller Mounta

    2. Wifi iaf jag har problem med JB att den kopplar ner när telefonen går i Deep SLeep
    även om man ändrar i policy så gör den samma sak. Behöver en app för att det ska fungera OK

    3. Seg filöverföring enl mig. ICS mycket snabbare.

    4. HTC Weather hittar inte positionen för det mesta. Alltid strul.


    Så jag testade även JB Venom S och där var det samma skit. Alla buggar följde med såklart.

    Nu är jag tillbaka på Venom S ICS 1.2.1 och tänker aldrig mer installera JB på min HTC.
     
  16. virtq

    virtq Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2012
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ni som har problem, kan rekommendera fabriksåterställning. Sen se till att det finns minne kvar på telefonen annars blir den seg. Rensade ut bilder som tog upp 6GB och upplever att telefonen känns som ny igen.

    Däremot gillar jag inte den funktion som gör att telefonen stängs av efter 10 sek om man håller in PWR knappen även under låst läge. Ibland så råkar man komma åt pwr knappen när telefonen ligger i byxfickan och då möts man sedan utav att telefonen startat om. Borde åtminstonde vara en längre tid för timeout, elr förlita sig på en fysisk reset knapp.
     
  17. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Just det är nog (nästan) det enda jag stör mig på gällande One S. Jag förstår att man måste ha en resetfunktion på telefonen då den inte har ett löstagbart batteri, men ex volym ner + power i 10 sek hade varit en bättre lösning imho.
     
  18. Wolfy

    Wolfy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    1 247
    Mottagna gillanden:
    109

    MINA ENHETER

    Resetknappen borde ligga i mjukvarans design, dvs vi kan alltid hoppas att HTC
    ändrar så man behöver t.ex. power+vol + i 10 sek. Alternativt borde detta väl
    finnas i någon custom rom?
     
  19. iorx

    iorx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fråga eftersom du skriver att du gjort fabriksåterställning. Har du problemet när du skriver "Har" att det blir "Här" nu efter fabriksinställningen?
     
  20. mrmunshun

    mrmunshun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Någon som har hört om HTC skall släppa en "bugfix" inom en snar framtid?