HTC One X, 1800 mAh batterikapacitet

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Exile82, 7 mar 2012.

1. SuperSverker

SuperSverker Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

2. superjohan

superjohan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Haft morsans One X på lån nu innan jag ska skicka tillbaka den pga gul fläck. Snabba tele2 / brightpoint är att skicka returlappen. NOT

Iaf batteriet höll 24 timmar. Lol nu kom morsan med lappen i denna stund. :P

Av de 24 timmarna så va skärmen på 3h. Det va andra laddningen. Så den håller rätt bra tycker jag. När man inte gör nått med den så drar den fan inte ett skit. Kanske nån % över natten. Om ens det.

3. Heaviside

Heaviside Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det några tester där man jämför batteritiden på One S och One X? Jag har endast hittat en test där man testar One S mot One V.

För mig är största anledningen till att köpa en One X istället för en One S just batteritiden, annars hade jag hellre haft en lite mindre telefon. Men då vill man ju gärna veta att det är någon skillnad.

Här testar man One S mot One V
    http://blog.gsmarena.com/were-done-testing-the-htc-one-v-battery-life-here-are-the-results/

4. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har haft min i ca 3 veckor nu, och får 64% efter en full laddning. Testat misslyckades står det. Ska jag lämna in telefonen tycker du? Grejen ju den att DOA-tiden har gått ut, så vad händer då? :/

5. misewixe

misewixe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Måste väl vara ett vanligt garantiärende imo. Det bästa är att du kontakt med HTC support och sen möjligtvis återförsäljaren och går vidare därifrån.

Tråkigt att höra! Lycka till..;)

6. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jo, lite trist är det ju. Får höra med dom imorgon då. :)
    Annars är det en problemfri lur, så känns inte helt hundra att lämna tillbaka den, om inte det inte är så att de har löst problemen med de nya exemplaren än?

7. Stingray454

Stingray454 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Första gången jag körde batteritest började det väldigt uselt - jag tappade typ 10% på 15 minuter eller liknande.. Sen avbröts testet. Iaf, det jag gjorde var att ladda upp telefonen full (med väggladdaren - den laddade inte ALLS lika bra via USB-porten). När den sa att telefonen var 100% lät jag den ligga någon timme eller två till - den verkar rapportera 100% långt innan den faktiskt är det. Sedan startade jag om telefonen och körde testet igen.

Den gången fick jag 88% kvar efter testet, vilket är riktigt bra :). Så se till att den är ordentligt full-laddad samt att du inte har igång en massa bakgrundsprocesser innan du kör testet, och testa igen. 64% är riktigt uselt om du får samma resultat igen då, isf bör du skicka in den.

8. SuperSverker

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Detta borde väl gå att lämna på garantin? Testa maila Anovo/HTC och fråga vad dem säger :)
    Batteriet fallerar ju deras egna test, dessutom en bra bit under 70-gränsen så jag tycker personligen att dem borde ta in den utan minsta fiffeL :)

9. spengo

spengo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har kört testet 2 ggr och gick 79 resp 72 procent. Nu vill jag toppa det och ska börja med att ladda den ett tag efter det att lampan lyser grönt. Vad bör man mer göra? Jag trodde att flygplansläge innebär att allt slogs av, men det kanske bara är WiFi och 2g/3g?

10. SuperSverker

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Lyste dioden grönt? Min visar 100% kanske 5- 10 min före den tänder den gröna leden :) Och att den laddar långsamt via USB har knappast något med telefonen att göra :D

11. Stingray454

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Det kan hända att det ligger någon app/service i bakgrunden och tar en massa batteri. Gå in på aktivitetshanteraren och döda alla processer innan du kör testet - om det bli mycket bättre då har du säkert någon app som stjäl ström, då får man forska vidare på det eller köra med uteslutningsmetoden :)

spengo gillar detta.
  12. Stingray454

Mottagna gillanden:
    96

MINA ENHETER

Jo, den lyste grönt :). Den hade säkert legat storleksordningen 10 min extra på laddning efter den var "klar" också, men jag fick inte riktigt bra värden förän jag lät den ligga flera timmar extra på laddning - då höll batteriet många ggr bättre i intervallet 100->80%.

13. PyreX

PyreX Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft lite problem med batteriet, nån som kan säga om det är normalt, eller om man borde doa telefonen (tiden går ut idag)
    Först så laddade den ur ca 40% under ett halvt dygn på standby, sedan så upplevde jag att den säkert drog 1% mer i minuten vid vissa tillfällen. (kändes det som iaf.)
    Efter det så gjorde jag ett batteritest som jag fick 69%.... Efter ett samtal till htc där de rekommenderade mig att göra en återställning (standardsvar för alla fel?) vilket jag gjorde som inte hjälpte (lade inte till mail, facebook, dropbox eller liknande som den kanske synkar efter)
    Hursomhelst så bestämde jag mig för att ladda ur telefonen fullt (gick på lite mindre än en dag) och sedan ladda fullt. Gjorde ett test igen efter det och där fick jag 85% har jag för mig, vilket var igår.
    Idag så har batteritiden känts acceptabel förutom att den laddade ur 15% under en timme på standby, under den timmen använde jag den 2-3 min.
    Har fortfarande inte laggt till mail, facebook mm. kan jag tillägga.
    Vet inte om det hör till batteriet eller inte men kan även tillägga att den har startat om sig 2 gånger av sig själv.
    Synpunkter?

14. Jompis

Jompis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag upplever att de första procenten går väldigt sakta. Man är skitnöjd över att ha gjort av med ett par procent på 2 timmar. Då är det givetvis mest standby som gäller. Sedan drar man igång kameran eller webbläsaren och så tappar den 4-5% på ett par minuters användande. Tycker batteriet beter sig väldigt märkligt. Sen är det ju så att så länge du inte använder telefonen är det riktigt bra batetritid. Men så fort du pratar i telefon, surfar, spelar spel eller lyssnar på musik så rasar det ju.

15. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Gjorde om testen nu, laddade en två timmar efter att dioden lyste grönt, och stängde av alla appar. Fick 71%, skall jag ta detta som godtagbart?
    Ska testa sen i helgen direkt efter att jag har vaknat då mobilen har laddats hela natten, får ser hur det blir då.

16. spengo

spengo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Tack! Jag vet inte riktigt vad som gjorde vad, men efter en hel natts laddning och processerna dödade blev det nu 88 % kvar!

17. fruktsallad

fruktsallad Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro
    You liky?

18. stefan78

stefan78 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64

MINA ENHETER

Berätta gärna hur du bärt dig åt för att få såna siffror :eek:

Sent from my HTC One X using Tapatalk

19. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

undrar mer hur man kan ha igång skärmen i 5+h utan att göra något vettigt, om man tittar på övriga programmen som varit igång. Vadå satt den på 5h att visa hemskärmen eller? Knappast lira death rally eller 5h 720p tittande iaf

20. fruktsallad

fruktsallad Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Alltså, min tidigare bästa batteritid låg på runt 3,5h, men nästan vanligare att jag bara klockade in på 2,5h.

Vad jag gjort är att jag använt SetCPU för att ändra governor till interactive. Har även satt max CPU till 760 MHz (idag 880), men det funkar inte fullt ut utan den går över den gränsen om man belastar tillräckligt.

Kan låta knäppt att sätta tyglar på en grym smartphone, men imho så är quadcore sjukt överskattat i dagsläget och i princip inga program/spel kan utnyttja fyra kärnor fullt ut. Så länge prestandan inte blir lidande tycker jag det är mycket viktigare att få bättre batteritid.

Observera att trots ändringarna så känns den lika snabb och om den behöver extra kraft så tar den som sagt det.

Både igår och idag har jag använt telefonen aktivt. Tapatalkat, surfat, messat, fotat och ringt lite. Autobrightness på lowest i LeeDrOiD Tweaks. Autosync på och auto-uppladdning av foton till både flickr och G+.

Tycker att det här känns grymt lovande inför framtida kernels med mer kontroll över CPU:n och riktiga underklocknings-/undervoltningsmöjligheter.

Screenshot från idag: