Fråga: HTC One X reparation hos Anovo... (TPH)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av InfectedSoap, 13 juni 2012.

1. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Hahahaha....snyggt fel med lampan där...tragiskt.

2. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Lämnade in den igår igen, de sa att de skulle ta två veckor MAX, men vi får se hur det blir med det. I alla fall tyckte killen att det var löjligt att lämna in den för lampan, och undrade om jag verkligen störde mig på den. Klart jag gör det, lyser ju upp rummet på natten, kunde ju inte vända mobilen för att slippa se lampan längre. Men han skrev samma felanmälan som förra gången, då dioden inte skulle vara giltigt eller något annat strunt. Så vi får väl se hur det går med det.
    Funderar starkt på att byta till SIII istället och lägga in Jelly Bean, verkar vara mycket smidigare än det här tyvärr! :ehm:

Last edited: 4 augusti 2012
  3. Ekman

Ekman Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Löjligt tyckte han? Klart som f-m man ej accepterar det. Ska ju vara som ny efter reparation tycker jag. Så du gjorde rätt enligt mig o säkert dom flesta;-)

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

4. TeePee

TeePee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Måste får prata av mig lite ang. detta sk*t företag.

Lämna in min HOX för wifi problemet, tog nästan 3 veckor innan jag fick tillbaka den. Hämta ut den i fredags skit glad för att den äntligen var färdig. Hinner komma 10 meter ut från butiken och ser under skyddsplasten något svart, trodde det var klister eller nått men ikke de har gjort ett hack i telefonen, går direkt tillbaka till butiken och påpekar detta, de kommer kontakta anovo på måndag för att reklamera. Ok skit förbannad men men otur har man ibland så åker hem och ska testa telefonen, tar bort skyddsplasten och startar den och märker då att efter hela vänster sida går skärmen att trycka in så det blir vågor över skärmen, upptäcker även att det är bristningar på ena långsidan antagligen när det böjt upp skärmen. Sätter telefonen på laddning och upptäcker då att dioden lyser i högtalaren som det ska MEN även mellan skal och skärm och när jag står och tittar på detta ser jag ett hårstrå sticka upp mellan skärmen och skalet, så försöker dra bort det för att jag trodde det var mitt eget men det sitter fastklämt så det går ej att dra bort med fingrarna, tror inte mina ögon FEM jävla fel har det då alltså lyckas göra, helt jävla sjuukt! Åkte till butiken och personalen trodde det var ett skämt, men det skrev upp allt och tog kort så nu får vi se på måndag var Anovo säger......

Något positivt i detta var att wifin vart mycket bättre.

http://ladda-upp.se/bilder/mbedjfiwfgimgi/
    http://ladda-upp.se/bilder/vxnhexvnuxgiah/

5. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Felpost

Last edited: 5 augusti 2012
  6. MatDiggy

MatDiggy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Men fy f*n va dåligt. Tycker i detta läget att Anovo borde ta sitt ansvar och ersätta den när den kommer tillbaka med fler fel än när den lämnades in.. Det är ju ett skämt..

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

7. l1nuxfre4k

l1nuxfre4k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar som Anovo gör välidgt olika jobb, en del jobb jätte bra och en del rent skit.
    Jag skickade in min liksom, fick tillbaka den fullt fungerande och wifi var löst,
    DOCK även så funkar min "radio" bättre också :P, den ansluter igen efter förlorad anslutning till GSM/3G nätet, vilket den inte gjorde förut :D

8. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Idag har jag lämnat in min telefon för reparation pg a felaktig GPS. Telefonen kommer självklart (tyvärr?) att gå till Anovo. Hoppas INNERLIGT att den kommer tillbaka lagad och i lika gott skick som när jag lämnade in den för den var fasen i mint-condition!

En utförlig felbeskrivning fick jag med åtminstone! Håller tummarna!

9. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Hade jag rätt om att Anovo är den enda certifierade HTC-verkstaden? :cool:

10. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Haha faktiskt ingen aning! Fast på phonehouse kunde de inte skicka den någon annanstans åtminstone! ;)

11. scsi

scsi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag skickade in min till CR-service, Propellervägen 37 i Kalmar. Är det Anovo? Är redan less nog att jag inte fick telefonen utbytt trots att den var DOA, men nu får jag alltså troligtvis räkna med nya fel till följd av servicen?

12. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Ser nu att min telefon är på väg till Phone-House servicecenter i STHLM?
    Skall den inte till Anovo? Knepigt detta.
    Igår stod det att den lämnat butik och skulle till Phone-House servicenter i GBG, senare samma dag var den tillbaka i butik, för att nu vara på väg till Servicecentret i STHLM? O.o

Nytt serviceärende 2012-08-14
    Lämnat butik 2012-08-14
    Tillbaka i butik 2012-08-15
    Utgående leverans 2012-08-15
    Lämnat butik 2012-08-15

Någon som vet om PhoneHouse reparationer först går till deras egna servicecenter och sedan vidare till Anovo?

Tack

13. Nonameswayne

Nonameswayne Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Kan ju uppdatera hur det har gått för mig.

1 gången : Åkte in för gpsfix => Byte av Batteri och Moderkort
    2 gången : Åkte in för att gpsen inte fungerade alls och IMEI-koden saknades i telefonen.

Och vad händer nu när jag får tillbaka den? Jo GPS:en fungerar bättre, dock inte perfekt men den är 3-brandad och köpt hos Tele2 obrandad.

Jättebra företag, verkligen! :)

14. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Sååå, efter att jag lämnade in mobilen för lampan för ca 1 och en halv vecka sedan, så har jag fått tillbaka den. Gick väldigt fort andra gången den var inne, dock skriver dom att de inte har kunnat återskapa problemet igen, och att de bara har flashat om till senaste mjukvaran. Men på något magiskt sätt så lyser lampan inte igenom längre, och blixten sitter som den ska.
    Ska starta den imån när jag har laddat den fullt, och se om allt är grönt där med sen. :)

15. -WR-

-WR- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    117

MINA ENHETER

Det här är ju bara sjukt! Nästan så att man ska anmäla dem.

16. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ajjamen, då var vi här igen. Efter att ha fått tillbaka mobilen för andra gången i fredags så slutar den att fungera totalt inatt. Jag hade runt 60% batteri klockan 11 igår kväll, halv 1 så dog mobilen. Sedan när jag sätter i laddaren när jag kommer hem så vill den inte ladda. Så jag testar med en annan. Samma sak där. Och den tredje laddaren var inte bättre den heller. Alla dessa laddare laddar andra mobiler finfint.
    Jag kan inte sätta på mobilen, och det fungerar inte med vilka knappar jag en håller in.

Så har någon något tips på det här. In på reparation igen va?
    Hur är det med antal gånger? Eftersom att det var så nyligen den strulade, så kan jag plocka ut en ny då, eller gäller det bara när man har lämnat in och fått tillbaka den 3 gånger?
    Är sjukt trött på denna mobil nu, och vill gärna byta till en SIII istället.

17. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Zisid//

Enligt konsumentköplagen så är det efter 2 misslyckade reperationsförsök av samma fel så har man rätt att häva köpet eller byta till en likvärdig modell, är det olika fel så är det 3 gånger. Dock brukar många återförsäljare "hänvisa" till tillverkarnas policy och där är det 3 ggr samma fel, 4 ggr olika fel. Just nackdelen med att du köpt telefonen på Phone House är att dom i princip ALDRIG godkänner en hävning/omleverans(byte mot likvärdig vara), de är förjävliga att handskas med och en kille jag pratade med förut sa att han var vän med en som var chef på Phone House och dom hade som regel att aldrig godkänna en hävning/byte av mobil.. Jag hoppas för din skull att du lyckas, men jag har svårt att tro det om du köpt den hos TPH, dom bryr sig inte heller om man hotar med ARN eller liknande, dom vet att få har orken att driva ett mobilärende till ARN(ett ärende tar cirka 5-7 månader), sen så brukar dom inte heller följa ARN:s riktlinjer(ARN kan inte tvinga utan de säger endast vad de anser är rätt, sen är det upp till ÅF att välja om de vill följa det eller inte)

Lycka till!

Skickat från min Transformer TF101 via Tapatalk 2

Zisid gillar detta.
  18. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tack för ett snabbt och utförligt svar! :)
    Så det jag får ta och göra är då att lämna in den, och efter det börja att tjaffsa om att få byta?
    Kommer att försöka väldigt gott att driva detta, då HOXen med både dess stora brister och defekter har varit ett helvete för mig denna sommar!

19. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Kör hårt! Börja så trevligt du bara kan och låt TPH sätta ribban därefter. Det är helt sjukt i denna bransch att det skall vara så jävla svårt att få sina rättigheter som konsument tillgodosedda i många fall.

I andra branscher är man mycket mer tillmötesgående och rädd om kunden enligt mina erfarenheter.
    Men skall man ha rätt gällandes en telefon, ja då jäklar är det bäst att man vet sina rättigheter (och skyldigheter såklart!)

Men som sagt, än så länge har dom ju inte bråkat! Får hoppas det går smidigt för dig!

20. chrippe7

chrippe7 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.189
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Ingen fara, jag bråkade med TPH i 2-3 månader över min gamla HTC Desire som va inne på lagning 4 ggr, slutade med att jag endast fick en utbytesenhet som jag sen drog iväg på Blocket när jag fick ny telefon via abonnemang.

Det enda tipset jag kan ge till dig är att du haft den inskickad för samma fel 3 gånger, eller olika fel totalt 4 ggr innan du börjar "bråka" med dom. Jag började tjafsa efter 2 av samma fel och då blev dom skitsura på mig och försökte häva att jag hade fel, jag tog med mig utdrag ur konsumentköplagen och visade dom men dom sa att jag ljög och hade skrivit ihop det själv och liknande saker..
    En fråga, köpte du telefonen för sig eller med abonnemang? Köpte du den med abonnemang kan jag tänka mig att det blir lättare att få byta telefon för då är du ju en "återkommande" kund då du betalar varje månad, då har du lite av en hållhake på dom då du kan anspela på att du inte kan använda den tjänst du betalar för och således enklare få ett byte. Har du köpt telefon för sig kan det nog bli lite tuffare för då har du redan betalat, och TPH bryr sig inte ett skit om återkommande kunder tyvärr.. Kolla på fairshopping.se så kan man läsa alla möjliga historier om hur TPH behandlar sina kunder..