Fråga: HTC One X reparation hos Anovo... (TPH)

Discussion in 'One X - Allmänt' started by InfectedSoap, Jun 13, 2012.

1. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag lämnade in den igår igen, och det gick förvånansvärt bra. Var trevlig hela tiden, men ändå bestämd.
    Tjejen i butiken började med att säga: "Jo, vi har ju 3 gånger på oss att åtgärda samma fel innan vi kan byta ut mo.." Där avbröt jag henne och sa: "Nej, 2 gånger för samma fel, och 3 för olika." Hon så då, "Neeej, 3 gånger". Och jag sa, "Konsumentköplagen säger 2 gånger, det är ni som säger 3 för att få lite extra tid på er."
    Då log hon lite mot mig och gav sig väldigt fort, och sa något i stil med "Haha, ahh, joo.." Med ett litet flin på munnen.
    Hon skrev samma fel som första gången den blev inlämnad, alltså har det felet varit med för 3:e gången i felbeskrivningen, och jag kommer då att kunna byta ut mobilen om ett nytt fel uppstår.
    Så jag hoppas att detta löser sig snart, borde inte ta så lång tid att få tillbaka den denna gång i alla fall.

Och jag har abonnemang, hake på 3Total-dealen, så vill gärna inte bryta avtalet och teckna nytt, då detta är så förmånligt. Men det ska nog gå bra sen i slutändan. :)

2. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är väldigt nöjd med min HOX men har märkt att jag har wifi-felet. Med alla problem som jag hört om vid inlämningar av mobilen så har jag tänkt "så farligt är det inte" men nu har det blivit värre, var tvungen att flytta på min router till sovrummet för att använda wifi på telefonen på kvällen (då bor jag i en 2:a och har inga problem wifitäckning på andra enhter.)

Ska lämna in den till TPH ikväll och ber till Gud att jag har bättre tur än de erfarenhter jag hört om här.

3. ynischa

ynischa Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag skickade in telefonen för samma fel. Har följt statusen på ordern varje dag sen jag skickade in den på fredag. Nu ser jag att mobilen är på väg hem och är orolig ifall dom inte kunde hitta problemet och bara skickade tillbaka den.

4. Aja

Aja Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmmm, brukar det inte stå vad som gjorts med den?
    Var kollar du statusen? På customer.emrox.net?

Kan ju testa att skriva in ditt imeinr här och se om du får mer info? http://www.anovo.se/sosok.php

Last edited: Aug 22, 2012
  5. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Skickade in min frus telefon då de kapacitiva knapparna slutat fungera - resulterade i byte av display och batteri.. När jag fick tillbaka telefonen granskade jag den ganska noga just p.g.a. jag vet att de har många klagomål härifrån.. Hittade verktygsmärken där jag antar att de har "bänt" upp displayen för att byta den.. Hur som pratade jag med de per telefon och fick ett mycket trevligt bemötande och ett mail på att jag skall skicka in den så skall de lösa det skyndsamt. Vi får se hur snabbt det går och i vilket skick telefonen är när den kommer tillbaka :)
    (Verktygsmärkena är så "små" att man ej ser de vid en snabb överblick av telefonen.. men ooooerhört irriterande att få sådana skavanker när man gått med telefonen i ett skal hela tiden just för att man inte vill ha sådana skador..)

6. ynischa

MINA ENHETER

Jag har bara kollat hos anovo. Där står inte vad som gjorts med den. Inte vad jag vet.

7. Aja

Aja Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Skickade in min telefon den 14.... Nu är statusen: Undersökning/reparation av produkten pågår.
    Får väl se om de anstränger sig och faktiskt lagar något eller om det blir en sedvanlig omflashning och "inga fel har kunnat återskapas"..... Spänningen stiger! ;)

Yep! Då vart min telefon klar! Och de har faktiskt inte enbart flashat om den! Då kanske den faktiskt fungerar nu!

Arbetsbeskrivning: Byte av mainboard och batteri. Test ok.

Skall bli spännande när jag får tillbaka den! :D

Last edited: Aug 23, 2012
  8. ynischa

MINA ENHETER

Fick tillbaka min mobil nu. Allt verkar funka bra men på vänster sida är skärmen lös på de sättet att jag kan trycka ner den och det låter en del när jag gör de. Är de värt att skicka in den igen eller kan dom inte montera skärmen bättre?

9. Aja

Aja Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hade jag aldrig godkänt. Skicka in den snarast på "backrep" så får de åtgärda felet de skapat!

10. scsi

scsi Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag skickade in min telefon p.g.a. att den tappade kontakten mes sim-kortet hela tiden. Upptäckte felet direkt med hann inte DOA den p.g.a. Halebops absurt korta 2-dagars doa-period.

Nu, tre veckor senare har jag fått tillbaka den, oväntat nog med kvarstående problem. Hade även påpekat i min felanmälan att den blödde ljus från knapparna längs ner ut mot skärmen, men detta ignorerades helt.

3 av 3 personer som jag känner, som också gjorde misstaget att köpa en HOX, har samtliga behövt skicka in den på lagning p.g.a. diverse problem, varav en av dem hann DOA sin, men fick ytterligare en defekt enhet. Behöver nog inte förtydliga det faktum att jag ångrar mitt köp och inte kommer att se åt HTCs håll igen. När problemet till slut åtgärdas eller jag i slutändan får den ersatt, så kommer jag att sälja skiten.

11. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Att den "blöder" kan man nästan förstå (min gör det inte) när man ser hur den är monterad. De förväntade sig nog exakt passform och gav fan i att skärma av dioderna ut mot kanterna.

Men men, HTC är kinesiskt, vet inte vad man ska förvänta sig för byggkvalité. Vore Rolls Royce kinesiskt... Jag är inte rasistisk, kanske mer skeptisk

12. Poteta

Poteta Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade problem med min GPS. Det spelar ingen roll vilka program jag använder, GPS:en hoppar som en tok ändå. En runda på golfbanan som är 5 km visade sig bli drygt 10 mil...
    Google Navigator har också problem, programmet får hela tiden "räkna om rutten" eftersom luren tror jag är på andra ställen. Jag gick ut på altanen och ställde mig still i 10 sek och vips hade jag rört mig 2 km och blivit av med 500 kcal...

Nåväl, jag har köpt den hos 3 och har 2 veclor på mig att DOA. Åkte in till stan och fick reda på att man måste ha sparat kartongen för att få DOA. Jag bad dem att ta fram en ny kartong och bara ge mig telefonen så att jag kunde lägga tillbaka min där men se det får man inte. Så nu är en 2 dagar gammal telefon på väg till Anovo. Känns ju fantastiskt bra.
    (Jag har kvar min Sensation så jag klarar mig iof.)

13. Aja

Aja Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur har det gått för dig?
    Fick tillbaka min igår med samma resultat som din. Visserligen fungerar nu GPSen men dioden gör skalet till ett ofrivilligt disco! Funderar dock på att skita i det. Den fungerar ju som sig bör! Fast vackert? Nej. :cry:

14. milan979

milan979 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej allesammans

Gör en comeback i tråden efter en tid.
    Min one x har varit inne på reparation 3ggr, efter det tredje så hade problemen åtgärdats. Problemen var då en flimrande skärm samt batterystrul bl.a. De problemen hade iallafall åtgärdats. Men nu har jag börjat märka av att batteriet orsakar konstiga problem; se tråden HTC one x beter sig skumt. Därefter får jag inte alls ut 3h+ skärmtid efter senaste uppdateringen(kör IC 9.4 som är besaerad på senaste OTA) utan som max kanske 2,5h. Sedan ligger ljusdioden för laddning lite fel då man kan se att ljus tränger ut genom övre hörnet på skärmen.
    Efter den tredje inlämningen fick jag höra från personalen att man kan reklamera. Frågan är om jag direkt kan få en ny om jag går och reklamerar? Fick veta av någon annan att man t.o.m. kan få en annan telefon.
    Något som är insatt i hur TPH gör? För jag orkar inte skicka in den någonstans igen.

15. Stacks

Stacks Baby Droid Medlem

Telefon:
    Samsung S8+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung S8+
    Hade exakt samma fel som ni beskriver och fick tillbaka den i exakt samma skick. Lysdioden är felmonterad så det lyser precis som på bilden. Även front kameran är helt suddig pga felinstallation. Min var också hos Anovo och skickas in morgon kväll igen! Hoppas jag slipper en film när jag får tillbaka den bara ;-)

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

16. minh

minh Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

tja!

låna denna tråden eftersom jag inte vill starta ett nytt..

var på tph idag och lämnade in min hox på reklamation och hon tjejen sa till mig att det kan ta upp till 2 veckor för att får svar och om de inte godkänner min reklamation så kommer de skicka på service som kommer säkert vara anovo och kommer att ta ytterligare upp till 4 veckor.
    min fråga är:

kan detta vara rätt???

17. milan979

milan979 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Men fan då, orkar inte med en ännu en meningslös vänthärva. htc kommer säkert inte ens acceptera reklameringen. Förstår inte varför man inte kan få en ny direkt. Efter tredje försöket kan man väl antingen få en ny, en annan telefon, eller häva köpet har jag hört. Det sistnämnda är ju dock ointressant men kom igen en ny direkt väl...

18. minh

minh Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

detta kommer blir den 3:e gg den kommer in på service om de inte godkänner...
    jag tror och ha känsla om att de inte kommer att godkänna men va kan man göra i såna? några tips?

19. minh

minh Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

sen får jag väl oxå tycka att HTC har bara blivit sämre å sämre för varje år som går... detta är min 3:e HTC jag är inne på nu kanske dags att byta och ser vad t ex samsung har att komma med...

20. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fick tillbaka den och de påstådde sig inte ha gjort något, men dioden lös inte igenom längre. Den höll någon dag, sen dog den. Ville inte starta vad jag än gjorde. Den är nu påväg tillbaka till butiken, så borde kunna hämta ut den nästa vecka. :)