Fråga: HTC One X reparation hos Anovo... (TPH)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av InfectedSoap, 13 juni 2012.

1. RobertRoos

RobertRoos Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Snabb fråga, ni som skickat in er telefon på reparation - har ni endast skickat med HOX-enheten i emballaget eller har ni skickat med laddare mm också?

2. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Alla gånger jag skickat telefoner på rep (inkl. HOX) har jag enbart lämnat in telefonen. Inget annat. Alltså inte emballaget eller något utöver telefonen.

3. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Tack, då kör jag på samma också! :)

4. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Vill bara ställa mig till skaran som spyr galla över Anovo... Skickade in min telefon då jag ibland sitter 4 meter ifrån min router och fortfarande så tappar den då och då wifitäckning. Jag har provat med mitt hemnätverk, jobbnätverket och ett hotell nätverk och jag har alltid mycket svajig wifi. Nu har telefonen varit inne hos Anovo i snart 2 veckor, de har inte lyckats återkapa felet och skickar tillbaka telefonen utan åtgärd.

Jag bad att få veta hur de utfört testen där de inte kunde återskapa problemet, de skulle återkomma med hur de gått till väga.

Blir trött...

5. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Om du har fått tillbaka telefonen så kan du skicka in den igen, och påpeka samma fel. Bak rep går mycket fortare och de är mer måna om att fixa igen felet, för att slippa ge dig en helt ny telefon. :)

Dakar gillar detta.
  6. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Den är skickad från Anovo men jag har inte fått den än. Jag ringde dem för att kolla så att de faktiskt åtgärdat felet, då jag hört ganska mycket negativt om Anovo(vilket de alltså inte hade gjort.). Den kommer att skickas tillbaka samma dag som jag får den.

Det är dock frustrerande då jag sålt iväg min gamla telefon och sitter nu på en stenålderslur. Funderar på att köpa något som jag kan ha medan min lur är hos anovo.. tragiskt.

7. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Om du kan ligga ute med några tusenlappar så köp på på Elgiganten och lämna tillbaka inom 30 dagar och få alla pengar tillbaka. :)

8. neonode

neonode Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

30 dagars öppet köp fungerar tyvärr inte på mobiltelefoner sedan några år tillbaka.

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

9. mrcan

mrcan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

ANOVO

försökte skicka ett mail till anovo men fick tillbaka :This is the Postfix program at host mgw2.anovo.se.

####################################################################
    # THIS IS A WARNING ONLY. YOU DO NOT NEED TO RESEND YOUR MESSAGE. #
    ####################################################################

Your message could not be delivered for 4.0 hours.
    It will be retried until it is 10.0 days old.

For further assistance, please send mail to <postmaster>

If you do so, please include this problem report. You can
    delete your own text from the attached returned message.

The Postfix program

<[email protected]>: delivery temporarily suspended: connect to
    engstromtele.com[208.91.197.132:( Connection timed out

har dom fått ny mail adress eller vad sysslar dom med?

kan va väert att nämna att ja skickade till [email protected]

10. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

11. minh

minh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

fick veta idag om att min reklamation på min HOX blev godkänd! wow tänkte jag och hoppas nu de inte nervärdera den när man får typ tillgodokvitto eller bäst om man kunde får pengarna tillbaka!

12. Zisid

Zisid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Återkom gärna med resultat angående i vilken form du fick ersättning och hur mycket. :)

gizmo gillar detta.
  13. minh

minh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

japp ska jag göra... får kanske svar redan imorgon...;)

14. dieselmagnus

dieselmagnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan ju bara säga att Deltaservice inte verkar vara bättre än Anovo. Snabbare kanske. Skickade in min HOX för wifi-fel. Ny flashning och Wifi-fix stod det på lappen tillbaka. Telefonen fungerar nu sämre än innan, även 3G och mobiltäckning.

15. minh

minh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

okej skulle komma tillbaka med hur jag fick i ersättning på min reklamation på min HOX..
    de frågade om jag ville ha samma modell igen så sa jag nej jag vill ha pengarna tillbaka så de räknade på först att jag kunde bara får ett tillgodokvitto som jag kan bara handlar hos de vilket jag inte vill igentligen och jag skulle får vad mobilen var värdt just nu hos tre . som skulle vara då 2700 kr!!!
    jag sa nej och frågade varför så sa han det är bara för att det är tre! bullshit?
    och att jag har fått telefonen gratis när jag teckna mitt abonnemang fastpris för 349 kr.
    sa oxå hade det varit andra operatör så hade det inte varit så.
    så jag sa nej till budet och så frågade vilken andra mobiler jag kan tänka mig att byta till för då hade jag fått mer värde för min HOX. så allt slutade med en S3 även om jag inte ville själv men frugan fick den å kommer själv köpa note 2 sen och inte nån jävla TPH! de har försökt att dra ut så mkt på min tid med min service å allting så är så missnöjd med de så nej aldrig mer hos de!

ps: hoppas nu ni kan läsa vad jag skriver för ibland kan inte ens jag själv förstår hahaha ;)

ha en bra dag!

16. minh

minh Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

okej skulle komma tillbaka med hur jag fick i ersättning på min reklamation på min HOX..
    de frågade om jag ville ha samma modell igen så sa jag nej jag vill ha pengarna tillbaka så de räknade på först att jag kunde bara får ett tillgodokvitto som jag kan bara handlar hos de vilket jag inte vill igentligen och jag skulle får vad mobilen var värdt just nu hos tre . som skulle vara då 2700 kr!!!
    jag sa nej och frågade varför så sa han det är bara för att det är tre! bullshit?
    och att jag har fått telefonen gratis när jag teckna mitt abonnemang fastpris för 349 kr.
    sa oxå hade det varit andra operatör så hade det inte varit så.
    så jag sa nej till budet och så frågade vilken andra mobiler jag kan tänka mig att byta till för då hade jag fått mer värde för min HOX. så allt slutade med en S3 även om jag inte ville själv men frugan fick den å kommer själv köpa note 2 sen och inte nån jävla TPH! de har försökt att dra ut så mkt på min tid med min service å allting så är så missnöjd med de så nej aldrig mer hos de!

ps: hoppas nu ni kan läsa vad jag skriver för ibland kan inte ens jag själv förstår hahaha ;)

ha en bra dag!

17. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Fick ett mail som svar på min fråga, i mailet svarade de inte på frågan utan bad mig bara skicka in telefonen igen så de kunde titta på den en extra gång.

Antar att det är en sorts bekräftelse på att de inte bemödade sig avsevärt mycket första gången de "försökte återskapa problemet".

18. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Har nu själv haft min HOX inne på reparation vid ANOVO då displayen uppvisade gula fläckar och "pelare" av ljus som läckte in. I och med att jag skrivit en hel del om processen och ANOVO överlag på min blogg så tänkte jag att det kanske kunde vara av intresse att läsa för andra här som ska sända in sin enhet på reparation för att se att inte alla reparationer misslyckas:

http://www.robertroos.se/reparation-av-htc-one-x-vid-anovo-del-1/
    http://www.robertroos.se/reparation-av-htc-one-x-vid-anovo-del-2/
    http://www.robertroos.se/reparation-av-htc-one-x-vid-anovo-del-3/
    http://www.robertroos.se/reparation-av-htc-one-x-vid-anovo-del-4/

19. RobertRoos

Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Har nu själv haft min HOX inne på reparation vid ANOVO då displayen uppvisade gula fläckar och "pelare" av ljus som läckte in. I och med att jag skrivit en hel del om processen och ANOVO överlag på min blogg så tänkte jag att det kanske kunde vara av intresse att läsa för andra här som ska sända in sin enhet på reparation för att se att inte alla reparationer misslyckas:

http://www.robertroos.se/reparation-av-htc-one-x-vid-anovo-del-1/
    http://www.robertroos.se/reparation-av-htc-one-x-vid-anovo-del-2/
    http://www.robertroos.se/reparation-av-htc-one-x-vid-anovo-del-3/
    http://www.robertroos.se/reparation-av-htc-one-x-vid-anovo-del-4/

20. Dakar

Dakar Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Har fått tillbaka min HOX precis och måste säga att andra vändan för wifi felet gick snabbt (1 vecka). Vad jag har hunnit se än så länge så verkar wifi fungera bättre, man kan dock se små märken i den vita plasten runt glaset att dom har varit där och jobbat.

Edit: Wifin fungerar som sagt mycket bra, men det mobila nätverket funkar inte alls, var i kontakt med HTC's support och efter systemåterställning och test med annat sim på blir det backrep för andra gången. :'(

Vill inte att min underabara mobil ska vara på lagning hela tiden. Nu ska jag kolla runt här på forumet för att se vilka rättigheter jag har.

Last edited: 27 september 2012